Gå til innhold

Raskere Nano-ITX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm, får vente til folk tester dette ut til mediasvspilling.

Mini itxkort er geniale til server brannmur og routerbruk :)

8144047[/snapback]

 

 

ja genialt er det, små, søte og stabile. det liker vi, og har nok kraft.

lurer på kor vanskelig det haddde vert for VIA å laga dualcore av den prosessoren der.

med DC så hadde jo den vert enda bedre til mediasenter. er kult at det har støtte i HW for decoding

Endret av Solefald
Lenke til kommentar
Og jeg som er på jakt etter en liten htpc, noe dette kortet kanskje hadde passet perfekt til. Lurer bare på hvordan det fungere med HD filmer, noen som egentlig krever dual 2 core cpu.

8145703[/snapback]

Er jo å håpe at det ikke trengs så mye CPU når MPEG2/4 dekodes i hardware

Lenke til kommentar
Har egentlig vondt for å tro på at det er hardware mpeg4 støtte. Det finnes ikke slike hardware encodere for dvb kort enda engang... (eller tar jeg feil?) Men elsker Nano-ITX :)

8148326[/snapback]

 

Enhanced digital media performance is ensured with support for SSE2 and SSE3 multimedia instructions and a full-speed Floating Point Unit (FPU), while all VIA C-Series mobile chipsets integrate hardware MPEG-2 and MPEG-4 decoding acceleration for flawless digital video playback and streaming, Voice over IP telephony and video conferencing, and much more.

Kilde

Lenke til kommentar

Jeg har en Via C7 på 1,5GHz her og kan trygt si at den suger ytelsemessig. Både til generell video, vanlig kontorbruk og annet. Min gamle bærbare med halvparten så mye ram (512MiB) og Pentium III 1GHz er en drøm å jobbe med i forhold. Men jeg har hørt at den skal være så mye bedre enn C3 og ha god støtte for MPEG2/4-dekoding, men det har jeg ikke merket noe særlig til. Synd, for jeg har håpet at Via kunne konkurrere litt mer med "de store".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...