Gå til innhold

Nå får du kjøpt Nokias surfebrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har hatt min n800 nå en stund. Har koblet den til en bluetooth gps (holux) og sammen med maemomapper kan jeg følge mine bevegelser på kart fra googlemaps mens jeg er ute og kjører. Maemomapper laster enten ned kart automatisk eller kan lagre kart for et område på minnekort slik at man alltid har de tilgjengelige.

 

Det fungerer fint å se video på N800 også. Den har vanskelig for å håndtere video med kraftig komprimering, så det beste er å konvertere til mpg1 med f.eks. vlc og så enten streame (!) eller spille video fra minnekort. Instruksjon for å gjøre dette finnes her: http://labs.morpheuz.eng.br/blog/06/02/200...aming-with-vlc/

Pass på at du bruker den siste versjonen av mplayer (slutter på 10 og ikke 9), ellers henger videoen seg etter noen minutter. Det er f.eks. mulig å se dagsrevyen direkte fra nett-tv hos nrk så lenge denne kodes om til mpg1 og så streames til n800.

 

N800 støtter SD-minnekort opp til 2GB, men det er rapportert om at 4GB også skal fungere. I tillegg kan man installere ny kjerne og få støtte for SDHC, altså for øyeblikket 8GB, mens 16GB er ventet i 2007.

 

N800 har også innebygd FM-radio og et program for å spille av fra denne finnes på maemo.org. Øretellefoner fungerer som antenne så det betyr at lyden ikke kan spilles i høytalerne.

 

Fysisk tastatur er heller ikke noe problem da n800 støtter bluetooth-tastaturer (f.eks. Nokia SU-8W).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...