Gå til innhold

Lek deg med DirectX 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trodde først det var en videodemo som alle kunne se før man evt. tar avgjørelsen om å kjøpe et Dx10-kort eller ikke.

 

Kjipt for de som har kjøpt det at de ikke får utnyttet Dx10 til annet enn en ganske så unyttig demo.

 

Ok, skjermkortet kan brukes som grafisk leketøy.. akkurat som alt fra VIC 20 på 80-tallet. Men selv med VIC 20 kunne man spille faktiske spill. Det kan man ennå ikke med Dx10. Jeg synes det bare viser hvor alt for tidlig det er å kjøpe Dx10-kort og OS nå. Det skader jo ikke å vente en stund når det eneste man kan bruke det til er en demo.

Lenke til kommentar
Skjønner at det er en tech-demo, men det er jo litt kjipt at man ikke kan teste hva grafikkortet er godt for før ETTER man har kjøpt og installert det :p

7982165[/snapback]

 

Og hva er så unormalt med det, da?

 

Trodde heller det var relativt normalt at man ikke får testet et skjermkort før man har kjøpt og installert det.. Jeg har iallefall aldri klart å få noe bra testresultat med å kun holde esken i butikken. :p

Lenke til kommentar

Kunne de ikke laget en demo for oss som ikke gidder å installere Vista igjen, fordi det ikke imponerte noe særlig. Kan da ikke være så vanskelig å lage.

 

Tror nok heller ikke ferdige spill vil kreve så mye som den demoen når de er ordentlig optimalisert. Håper i hvert fall ikke det :p

 

Får bare krysse fingrene og håpe på at spillselskapene slutter å lage dårlig konverteringer fra konsoll til PC.

Lenke til kommentar
Får vel vurdere å installere Vista snart så jeg får prøvd ut hva grafikkortet er godt for

7982395[/snapback]

Tips: Du kan prøve ut Vista som annen sharware, lovlig, ved å innstallere det uten å bruke lisens. Du kan prøve det gratis i 30 dager, med mulighet for forlengelse av prøveperioden inntil 3 ganger av 30 dager. Altså totalt 4 måneder til sammen. Se denne artikkelen.

 

denne demoen viser også hvor mye dx10 kommer til å kreve. mye hehe. 1024x768 med 2 aa var maks jeg klarte flytende på den demoen

7982417[/snapback]

Jeg tviler på at Dx10-spill vil gå like tregt som demoen. At demoen er så dårlig laget at den går i sirup selv på de aller nyeste skjermkotene får bare nvidia ta selvkritikk på. Kanskje de har pakket inn alt for mye fancy saker slik at totaltopplevelsen blir elendig.

 

Men hvis du har rett i at Dx10-spill vil yte så dårlig så er det ikke mindre enn en enorm skuffelse og en god grunn til å utsette kjøp av Dx10-skjermkort og Vista med et år eller noe sånt.

 

Kunne de ikke laget en demo for oss som ikke gidder å installere Vista igjen, fordi det ikke imponerte noe særlig. Kan da ikke være så vanskelig å lage.

7982489[/snapback]

Enig. .. og til oss som ikke har kjøpt Dx10 skjermkort. Det må være enkelt å lage noen videoklipp av demoen. Det ligger jo litt i ordet at en demo skal være en demonstrasjon av noe. F.eks nye spill, funksjoner etc. til potensielle kunder. Kunder som har kjøpt det bør kunne bruke det til mer enn noen snutter med demonstrasjoner.

Lenke til kommentar
Kunne de ikke laget en demo for oss som ikke gidder å installere Vista igjen, fordi det ikke imponerte noe særlig. Kan da ikke være så vanskelig å lage.

7982489[/snapback]

Tja, vanskelig å lage noe med DX10 som funker i XP...

 

Enig. .. og til oss som ikke har kjøpt Dx10 skjermkort. Det må være enkelt å lage noen videoklipp av demoen. Det ligger jo litt i ordet at en demo skal være en demonstrasjon av noe. F.eks nye spill, funksjoner etc. til potensielle kunder. Kunder som har kjøpt det bør kunne bruke det til mer enn noen snutter med demonstrasjoner.

7982545[/snapback]

Kommer ut demoer titt og ofte for å vise hva skjermkortene er gode for. Som regel står det oppgitt hvilket brikkesett demoen ble laget for.

http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_videos.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...