Gå til innhold

Rekordkvartal for Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vi noen tabell som viser omsetning i forhold til produkter, altså hvor stor del av omsetningen som er skjermkort basert, brikkesett basert osv?

 

Uansett imponerende resultater, og det er glederlig at nvidia er tilbake for full kraft i skjermkort delen. Husker perioder med hårføner kort og diverse, foresten er det vist ATI som har det kommende hårfønerene for tiden ;)

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Tror det er for at de er flinkere red Linuxdrivere og flinkere enn Ati å lage vifteløse skjermkort. Stå på. :)

7947572[/snapback]

Det er ikke bare noe man må tro, de ER flinkere på linux-drivere enn ATI. Hadde et Radeon X800 Pro som jeg hadde problemer med i GNU/Linux. Byttet til GF6800GT, et kort som hadde tilsvarende ytelse som X800 Pro i Windows, men som var over dobbelt så raskt som X800 Pro i GNU/Linux. Dessuten, som sagt så mange ganger før, nVIDIA lager også drivere for FreeBSD og Solaris. Det gjør ikke ATI, så hvis man skal bruke FreeBSD eller Solaris 10 finnes det ingen alternativer utenom skjermkort fra nVIDIA. I Linux/UNIX-leiren er nVIDIA jevnt over svært populære grunnet deres driverstøtte. Dette er utvilsomt en av grunnene til at nVIDIA gjør det så bra. Kommer selv aldri til å kjøpe et ATI-kort igjen før jeg ser samme brede driverstøtte fra ATI som det nVIDIA i dag tilbyr, førsteklasses drivere for GNU/Linux, FreeBSD og Solaris 10.

 

Edit: SLI-støtte (ordinær SLI og quad SLI) finnes også i GNU/Linux og Solaris-driverne. Crossfire-støtte fra ATI finnes kun i Windows-driverne.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
kanskje litt drøyt å påsta att skjermkortene deres selger bedre fordi de har bedre støtte for linux.

7947659[/snapback]

Det er en av grunnene, ikke til å komme utenom. Gå på et hvilket som helst Linux/BSD/UNIX-forum og spør folk hva slags 3D-kort de bruker, så vil du få et ganske entydig svar: skjermkort fra nVIDIA. Hvorfor? De fungerer rett og slett best.

 

Edit: Når det kommer nye skjermkort er også nVIDIA raske med å få ut støtte for de nye kortene i driverne. Dette gjelder både GNU/Linux, BSD og Solaris 10.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Det kan jeg slå fast i bordet er fakta!

 

Har lenge hatt Geforce linux kombo og det fungerte smertefritt. Desverre sa vifta på mitt kjære gamle Ti stopp og den døde. Har aldri lagt mye penger i et grafikkort så jeg fant et 9600 pro kort på komplett.

 

Var vesentlig vanskeligere å sette opp men det gikk til slutt. Ytelsen er bedre enn nvidia kortet jeg hadde, men så er det 2 år nyere også, så det skulle vel bare mangle :)

 

Etter det jeg har lest er det kun siste året at ati faktisk har skjerpet seg på linux driver fronten, og mange stresser fortsatt med å få de til. Kanskje er jeg en av de heldige, hvem vet. Uansett fungerer de bra når de funker og det er en god ting.

Lenke til kommentar
Etter det jeg har lest er det kun siste året at ati faktisk har skjerpet seg på linux driver fronten, og mange stresser fortsatt med å få de til. Kanskje er jeg en av de heldige, hvem vet. Uansett fungerer de bra når de funker og det er en god ting.

7950714[/snapback]

Joda, ATI har skjerpet seg på linux-fronten. Men de har fortsatt et stykke igjen, og er ikke på høyde med nVIDIA enda. Kanskje snart...

Men i FreeBSD og Solaris har ATI ingenting å bidra med. Da må man vende seg mot nVIDIA. Man har ikke noe valg hvis man skal ha et ordentlig skjermkort til å fungere, med skikkelig kontroll over skjerminnstillinger, TV-ut osv. hvis man bruker FreeBSD eller Solaris 10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...