Gå til innhold

Oppdaterte systemkrav for Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
800MHz uavhengig av arkitektur? Mao lettere for folk med Intel å kjøre Vista enn dem med AMD :p

7541784[/snapback]

 

Når det gjelder 800mhz-CPUer er vel AMD og intel ganske likeverdig når det gjelder ytelse per klokk?

 

Ellers er jeg litt overrasket over at man trenger et dx9-kort for at det skal være "capable" er det noen som vet noe om bakgrunnen for det?

 

AtW

Lenke til kommentar
800MHz uavhengig av arkitektur? Mao lettere for folk med Intel å kjøre Vista enn dem med AMD :p

7541784[/snapback]

 

Når det gjelder 800mhz-CPUer er vel AMD og intel ganske likeverdig når det gjelder ytelse per klokk?

 

Ellers er jeg litt overrasket over at man trenger et dx9-kort for at det skal være "capable" er det noen som vet noe om bakgrunnen for det?

 

AtW

7541942[/snapback]

Så at en AMD 64 +3200 slår en Intel Pentium Extreme edition i HL2 benchmarks er likegyldig??

I think not :p

Lenke til kommentar

Jeg bruker en AMD 3000+ men syntes at Vista går tregt på denne maskinen.

Jeg bruker 2 sett med disker så jeg bare bytter om etter hviket OS jeg vil kjøre.

Jeg kommer til å beholde og kjøre XP på denne maskinen. Vista er kult å bruke å i begynelsen, men blir fort lei av alt dingseriet det har.

XP er det beste OS'et en kan bruke.. :thumbup:

Lenke til kommentar
800MHz uavhengig av arkitektur? Mao lettere for folk med Intel å kjøre Vista enn dem med AMD :p

7541784[/snapback]

 

Når det gjelder 800mhz-CPUer er vel AMD og intel ganske likeverdig når det gjelder ytelse per klokk?

 

Ellers er jeg litt overrasket over at man trenger et dx9-kort for at det skal være "capable" er det noen som vet noe om bakgrunnen for det?

 

AtW

7541942[/snapback]

Så at en AMD 64 +3200 slår en Intel Pentium Extreme edition i HL2 benchmarks er likegyldig??

I think not :p

7542002[/snapback]

Nå surrer du.

 

Hva har dette med AMD athlon og Pentium4 å gjøre??

 

De prosessorene på 800MHz er bassert på en helt annen arkitektur, og på den tiden var arkitekturen for AMD og Intel ganske "like". (altså at en AMD 800MHz var ca like god som en Intel P3 800MHz)

 

Det var jo bare med P4, at de heller gikk over å bruke prosessorer med veldig høy frekvens fremfor andre ting.(noe som strengt tatt var en liten tabbe)

 

Med Core 2 duo, så ble det igjen "likere" arkitektur. (dog er situasjonen noe snudd)

 

Jeg bruker en AMD 3000+ men syntes at Vista går tregt på denne maskinen.

Hvor mye ram har du da?

 

Husk at også windows XP går helt elendig på "recommended" settings. (384MB ram osv..) :thumbdown:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Husk at også windows XP går helt elendig på "recommended" settings. (384MB ram osv..) :thumbdown:

7542048[/snapback]

XP går glimrene med 384 MB ram, men det blir nok for tynt for AutoCAD på XP. XP er ikke så forferdelig tungt, og i en god XP-installasjon har du under 128MB minnebruk etter oppstart, og følgelig 256MB fysisk minne til rådighet etter oppstart. Spørsmålet er jo bare hva slags annnen programvare du hiver på toppen, om du velger et minneintensivt antivirusprogram, personlig brannmur og så videre så er det klart at 384MB minne blir for lite, men det er ikke XP sin feil. Med fornuftig bruk er det fullstendig trygt å kjøre XP mot internett, bak en NATende brannmur, uten antivirus og malware-removal. Men, nå er det kanskje ikke alle som er like paranoide som undertegnede...

Lenke til kommentar
Ellers er jeg litt overrasket over at man trenger et dx9-kort for at det skal være "capable" er det noen som vet noe om bakgrunnen for det?

7541942[/snapback]

All grafikk i Vistra blir sikkert skrevet for directx9....

7541987[/snapback]

Merkelig. I følge Microsoft er altså ikke den maskina jeg skriver dette innlegget med Windows Vista, være kapabel til å kjøre Vista. I denne maskina sitter det et Dx7 skjermkort med 32MB delt fra systemminnet. Merkelig at Microsoft mener maskina ikke er kapapel til nettopp det den er kapabel til. Aner jeg et visst kjøpepress for hardware formidlet via Microsoft?

 

Kravet om 15GB ledig harddiskplass synes jeg også var noe høyt. XP kan kjøres på harddisker med ned mot 2-3GB ledig kapasitet uten at man stripper XP. Hvis man stripper det ned så kan det kjøre på under 1GB kapasitet. Linux kan tilpasses veldig, men f.eks Ubuntu med kontorpakke og en drøss gode nytteprogrammer krever ikke i nærheten av så mye plass som Vista gjør uten noe ekstra programvare. Kravet om 15GB skyver jo et økomonisk realistisk tidspunkt for å bruke flash som lagringsmedie for OSet et par år fremover i tid. Vel og merke kun hvis man må ha Vista. Ved bruk av andre OS kan man komme utviklingen et par år i forkjøpet. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...