Gå til innhold

Overklokker på kommando?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle gjerne sett link eller noe sånt til kilde med test av fsb på 570. Hvis dette stemmer så vil det jo være et bra alternativ når R600 korta til ATI kommer. Blir et spennende år 2007  :)

7534601[/snapback]

Jeg har en mistanke til at enten HW eller kilden til HW har skrevet feil. Det brikkesettet er garantert for opp til 1066FSB, altså 266MHz. Ingenting over det er garantert fra brikkesettleverandøren. Jeg stiller meg tvilende til om Asus kan garantere 2280FSB i det hele tatt. I så fall regner jeg med de får vanvittig mange reklamasjoner/garantisaker. Jeg stiller meg også tvilende til om brikkesettet selv med ekstremkjøling klarer 2280FSB.

 

PS/2 porter?? Er det noen som forsatt bruker de? Da kunne de like godt lagt til en serial port eller to og.

7536796[/snapback]

Jeg ser flere steinalderporter: floppydiskett-porten (som vanlig kompatibel med både 3,5" og antikvariske 5,25" diskettstasjoner.) og PATA-porten. Denne er jo også på full fart ut nå. Seriellporter er et godt forslag for de som absolutt vil ha bakoverkompatibilitet tilbake til steinalderen. Jeg vil slenge på et forslag om parallellporter, VESA-, DIN- og ISA-porter. :p Til dere som er uenige: enkelte bruker sikkert antikvarisk utstyr for seriell-, parallell-port osv, på samme måte som spesielt interresserte kjører Ford T, Volvo Amazon osv, men det håper jeg ikke holder hele industrien i sjakk fra å forlate gamle løsninger. De få som trenger spesielt gamle porter får heller kjøpe disse separat mener jeg.

 

Kan ein sende inn kortet viss ein ikkje klarar 570 FSB då? :p

7537355[/snapback]

Hvis Asus garanterer det og du er sikker på at det ikke er prosessoren eller minnet som holder tilbake så skal du kunne det. Men jeg tror som sagt det er en ønskedrøm i utgangspunktet å tro at Asus garanterer 570 MHz FSB. (Derimot bør 570 FSB (142,5 MHz FSB) slik du skriver være en enkel sak)

 

ingen som har kommentert det litt lave antallet s-ata porter ser jeg. forsåvidt ikke så farlig side kortet er retta mot entusiaster og overklokkere. de pleier ikke har så mange disker i maskina har jeg intrykk av

7535441[/snapback]

Seks sata-porter holder vel en god stund?

7538089[/snapback]

Jeg er enig med Spirre. 6 stk er i minste laget, men holder sikkert bra til hvermansen og andre som ikke samler på data.

 

Det er 6 år siden jeg hadde et hovedkort som støttet hele 8 disker og det kortet kostet 1300kr i sin tid. Det er trist å se at hovedkortene i dag støtter færre disker og samtidig koster mer. Hvorfor er det ingen fremgang på dette området når det er så mye fremgang på andre områder?

Lenke til kommentar

ser dere misforstår meg litt angående det med antall s-ata porter. greit nok at de fleste kort har for få av disse, men 6 stk på et kort laget for overklokking (dersom vi skal tro infoen)

 

med take på pris, påstått ytelse og målgruppe så tror jeg de fleste som kjøper dette kortet klarer seg lenge med 2 porter.

 

men sku gjerne sett flere s-ata på biligere main stream hovedkort, slik at du ikke må ut med en formue for å få et brukbart filserver hk. spesielt nå som s-ata brennere begynner å komme for fullt.

 

theo: for 6 år sia så var det ikke noe som het s-ata ;)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Hadde vi ikke SATA i 2001? Hmm ok orker ikke sjekke en gang, men kan ikke ha vært lenge etter det dukket opp :). Men du hadde altså 4 PATA utganger på kortet, det er ant. billigere og enklere enn 8 SATA.

 

EDIT:

SATA var ferdig utviklet i 2001 og kom på markedet i 2002. Så jeg var ikke så langt unna.

 

TOPIC:

Kan noen bekrefte om det er feil i artikkelen på hastighet?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...