Gå til innhold

Kur mot varme brikkesett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tøff den. Men har man store kjølere på alt blir maskinen tung til slutt... Tror også at den kan bli i veien for en del. kansje en del cpu kjølere også :p

7329042[/snapback]

 

Det er jo lov å håpe at brikkesettprodusentene tar hintet, og forsøker å få ned forbruker litt... Hovedkort begynner jo å kreve endel effekt etterhvert. Men produktet i seg selv virker jo greit nok, kanskje også for de som ikke har noe særlig med vifter i kabinettet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er vel rett og slett snart på tide med en helt ny PC-arkitektur der dette med kjøling blir tatt på alvor helt fra starten av. Men det er vel stort sett bare lukkede plattformer som Apple som kan gjøre noe radikalt på dette området.

 

Når man ser utviklingen fra AT -> ATX -> BTX er i hvert fall ikke ordet "revolusjonært" det første som dukker opp i mitt hode.

Lenke til kommentar
Mye vinger og liten (ingen ekstra) effekt. Hjelper for å tømme lommeboka....  :D

7329669[/snapback]

 

Hvorfor tror du det har liten ekstra effekt? Liknende design har vist seg å egne seg godt til god kjøling på liten flow på CPU-kjølere.

 

AtW

7329780[/snapback]

Trollkunsten er å få lavere temp. på chipset enn invendig temp. kabinett. :D

Lenke til kommentar
Mye vinger og liten (ingen ekstra) effekt. Hjelper for å tømme lommeboka....  :D

7329669[/snapback]

 

Hvorfor tror du det har liten ekstra effekt? Liknende design har vist seg å egne seg godt til god kjøling på liten flow på CPU-kjølere.

 

AtW

7329780[/snapback]

Trollkunsten er å få lavere temp. på chipset enn invendig temp. kabinett. :D

7330089[/snapback]

 

De færreste har vel en tempratur på selve chipsettet som er endel over tempraturen på lufta i kabinettet? Såklart kan jo noe annet være tilfelle i spesielle situasjoner, men det gjør jo ikke denne ikke har ekstra effekt for mange.

 

AtW

Lenke til kommentar
Regner egentlig med att dette er den beste chipsettkjøleren som selges, hvorfor noen skulle ha behov for en slik er selvsagt vanskelig å svare på, men når det selges hovedkort til 2800 kroner, er ikke denne så dyr att det gjør noe.

7330427[/snapback]

Hvis du kjøper et hovedkort til 2800 kroner så har det vanligvis en kjøler. Hvis du kødder med noe annet ødlegger du garantien.

Og det er ikke mitt påfunn! :D

Lenke til kommentar
ikke så lenge du beholder stock-kjøler og du ikke ødelegger noe når du skifter.

Og stock-kjøler på intel-korta blir j..... varme når man klokker.

7333378[/snapback]

Jeg vet det ... Og jeg satte termometret på et Asus N8 .. ett eller annet.. og fannt at den fine løsningen de har ikke ledet bort noe vesentlig varme. Da limet jeg oppå en liten Zahlman-kjøler og saken ble bedre. Men jeg tror at sånn orginalt uten klokking er fabrikkløsninger ok.

 

Edit: Nå driver de Asuskortene og overklokker mer eller mindre automatisk, og da MÅ fab. -løsningen være ok.. Det er deres egen konstruksjon og garanti....

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...