Gå til innhold

Asus lanserer bærbare spillmaskiner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter forsatt litt igjen med spørsmålet om hvorfor folk benytter bærbare til spilling.

7275426[/snapback]

Hyppige LAN? Eller jeg som togpendler over 30 mil hver uke mellom 2 byer og spiller endel. De som liker å flytte pcen rundt i huset? Når de bærbare med best skjermkort faktisk ikke er så mye dårligere enn stasjonærutgavene så skjønner ihvertfall jeg godt hvorfor folk bruker bærbare til spilling ;)

Lenke til kommentar
Sitter forsatt litt igjen med spørsmålet om hvorfor folk benytter bærbare til spilling.

7275426[/snapback]

er veldig greit for unge pendlere som bare har råd til en maskin og som ikke har mulighet å drasse med seg en stor maskin hjem i helgene. bruker selv min maskin til gaming. både på hybel og hjemme. kan også brukes til skole og andre ting utenom spilling.

Lenke til kommentar

Antakeligvis fordi de kan brukes til andre ting også og dermend er praktiske nettopp på grunn av bærbarheten. Men det er imidlertid et godt poeng at bærbare for spill gjerne heller er drassbare eller slepbare, så det er vel mulig det bare er en gimmick... man kan i alle fall ta med deg überpcen ut og demonstrativt spille for å vise fram at man har dyr PC, og når den til og med lyser... synes fortsatt at det er en morsom tanke å spille Doom eller ett eller annet annet skummelt spill når man feks sitter på toget, la oss si i en stille-kupe (eller hvordan pokkern det staves), og så plutselig koble ut headsettet og bytte til innebygga høyttalere på fullt volum mens man er midt i en skuddveksling med noen slags merkelige monstre... :evil:

 

EDIT: T.J har både et godt poeng og var før meg...

Endret av G.G.
Lenke til kommentar
Jeg synes det er teit at WASD er fremhevet. Det finnes drøssevis av spill hvor WASD ikke brukes, og WASD er ikke nødvendigvis foretrukket av alle FPS-spillere heller.

7275374[/snapback]

 

Sikkert mulig å få slått av hvis det skulle irritere deg.

 

Dessuten er jeg ihvertfall en av dem som foretrekker WASD til bevegelse i spill. (Alt fra FPS til RTS)

 

Men det er jo selvfølgelig opp til hva man selv liker, som du sier. :)

Lenke til kommentar
Hyppige LAN? Eller jeg som togpendler over 30 mil hver uke mellom 2 byer og spiller endel. De som liker å flytte pcen rundt i huset? Når de bærbare med best skjermkort faktisk ikke er så mye dårligere enn stasjonærutgavene så skjønner ihvertfall jeg godt hvorfor folk bruker bærbare til spilling ;)

7275469[/snapback]

barebone?

Lenke til kommentar
Hyppige LAN? Eller jeg som togpendler over 30 mil hver uke mellom 2 byer og spiller endel. De som liker å flytte pcen rundt i huset? Når de bærbare med best skjermkort faktisk ikke er så mye dårligere enn stasjonærutgavene så skjønner ihvertfall jeg godt hvorfor folk bruker bærbare til spilling ;)

7275469[/snapback]

barebone?

7276004[/snapback]

Husk at "barebone" er ingen formfaktor, men en betegnelse på et kabinett med hovedkort og strømforsyning. En "barebone" kan like gjerne være en bærbar som hvilken som helst formfaktor. Du tenker kanskje på SFF, som er en del mindre enn et Midi-tower.
Lenke til kommentar

Dette er et bra initiativ fra Asus, men GPU-løsningene de har valgt er svak i forhold til Dells alternativ som har vært på markedet i flere måneder allerede. I tillegg er Vista rundt hjørnet og DX10-hardware i vente som gjør dette til et enda dårligere kjøp. Nyere versjoner av disse maskinene litt utpå nyåret kan derimot bli interessant...

Lenke til kommentar

Spesifikasjoner:

G1 -- The Ultimate Gaming Notebook

15.4” WSXGA+ 1680*1050 256K Color Max

▪ Intel Core 2 Duo T7200 Processor with 4MB On-Die L2 Cache

▪ NVIDIA GeForce Go 7700 512MB

▪ Extreme Gaming Chassis and Keyboard

▪ SATA 160G 5400 RPM

▪ 1.3 MegaPixel Video Camera with LED

▪ ASUS Direct Messenger

▪ The Best Warranty in the Industry

 

Pris: $1799

 

Om dette stemmer gjenstår og se. Men det ser ut til at den beveger seg farlig nær for eksempel Acer Ferrari i pris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...