Gå til innhold

Mer om Dells AMD-bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal bestill enten denne med AMD CPU eller Intel Core 2 prossessor for en kompis. Hva bør jeg velge? Skal brukes til tekstbehandling og spill. Ikke mere enn 10000 kr!

7251541[/snapback]

Den billigste. Dersom strømsparing/batterikapasitet har høy prioritet, gå for Intel.

7251920[/snapback]

Vel, Core 2 Duo bruker vel 35W og Turion X2 31 - 35W alt etter modell, så argumentet holder ikke helt.
Lenke til kommentar
Skal bestill enten denne med AMD CPU eller Intel Core 2 prossessor for en kompis. Hva bør jeg velge? Skal brukes til tekstbehandling og spill. Ikke mere enn 10000 kr!

7251541[/snapback]

Den billigste. Dersom strømsparing/batterikapasitet har høy prioritet, gå for Intel.

7251920[/snapback]

Vel, Core 2 Duo bruker vel 35W og Turion X2 31 - 35W alt etter modell, så argumentet holder ikke helt.

7252372[/snapback]

Tja, det spørs helt på hvordan strømforbruket på de resterende komponentene er. Ofte har AMD-bærbare inneholdt en strømgjerrig CPU som er direkte sammenlignbar med Intel sine bærbare CPU'er, men det hjelper lite dersom brikkesettet/hovedkortet ikke er strømgjerrig.

 

Nå vet jeg ikke hvordan situasjonen er for øyeblikket, og jeg håper og tror at Dell har utstyrt sine AMD-bærbare med de bra og strømgjerrige komponenter, men dette er likevel noe en kan ha i bakhodet. Har opplevd flere AMD-bærbare med billige Sempron-prosessorer og noen strømslukere av hovedkort, slik at batteritiden er kort, og selve PC'en blir unødvendig varm i forhold til ytelsen.

 

Likevel er dette utrolig positivt, og jeg er glad for at forbrukere nå har større valgfrihet når det gjelder valg av plattform hos dell :)

Lenke til kommentar

De vet å skryte av det også, ihvertfall firmaavdelingen har gjort AMD til et poeng. Jeg får nyhetsbrev flere ganger i uken fra både firma- og privatavdelingen, og førstnevnte har hatt 1501 og E521 (stasjonær) på hovedplassen med "Eksplosiv ytelse med AMD-teknologi" som overskrift i flere utsendelser.

 

Så dette er ikke bare prislistefyll, men noe de vil at folk skal kjøpe.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Skal bestill enten denne med AMD CPU eller Intel Core 2 prossessor for en kompis. Hva bør jeg velge? Skal brukes til tekstbehandling og spill. Ikke mere enn 10000 kr!

7251541[/snapback]

Den billigste. Dersom strømsparing/batterikapasitet har høy prioritet, gå for Intel.

7251920[/snapback]

Vel, Core 2 Duo bruker vel 35W og Turion X2 31 - 35W alt etter modell, så argumentet holder ikke helt.

7252372[/snapback]

Tja, det spørs helt på hvordan strømforbruket på de resterende komponentene er. Ofte har AMD-bærbare inneholdt en strømgjerrig CPU som er direkte sammenlignbar med Intel sine bærbare CPU'er, men det hjelper lite dersom brikkesettet/hovedkortet ikke er strømgjerrig.

 

Nå vet jeg ikke hvordan situasjonen er for øyeblikket, og jeg håper og tror at Dell har utstyrt sine AMD-bærbare med de bra og strømgjerrige komponenter, men dette er likevel noe en kan ha i bakhodet. Har opplevd flere AMD-bærbare med billige Sempron-prosessorer og noen strømslukere av hovedkort, slik at batteritiden er kort, og selve PC'en blir unødvendig varm i forhold til ytelsen.

 

Likevel er dette utrolig positivt, og jeg er glad for at forbrukere nå har større valgfrihet når det gjelder valg av plattform hos dell :)

7252486[/snapback]

Nettop. Det er visse ting med Windows XP som gjør at enkelte "requests" må ut på en lengre reise på AMD-chipset, med den følge at prosessor må aktiveres oftere. Derfor er batteritiden noe lavere med AMD's prosessorer, pga chipsettet. Dette vil løse seg i fremtidige chipset som designes av AMD/ATI. Jeg leste om dette i et intervju med en AMD executive like etter fusjonen AMD/ATI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...