Gå til innhold

Gullnummer til halve millionen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du derimot ikke har en halv million disponibel, kan du ta en titt innom Amobils bruktmarked og se om du finner et enkelt nummer til en billig penge.
OT: Hvorfor har Amobil lansert en Gullnummer-avdelingen på bruktmarkedet sitt?

 

Om Gullnummer-avdelingen har kommet for å bli ønsker jeg å se en definisjon på hva et gullnummer er, gjerne i blinkende gult og rødt, øverst på markedet, for mange selgere ser ut til å tro veldig godt om sitt eget nummer.

Lenke til kommentar
Jøss, de er "blandt de absolutt beste nummerkombinasjonene som ender på 6 nuller".  Ehh...  Mener han at XX kan stå for f.eks 98?

7008942[/snapback]

Ja, det må vel være greit å finne ut kva nummer det er? Finnes ikkje så mange kombinasjonar av dei to første sifferene?

Lenke til kommentar
Er mitt nr et gullnummer? Det lyder XYZXZXZX slikt, ca, feks, 45656565 :)

Føler alle kaller alle slags nr et gullnummer...

7009032[/snapback]

Det blir vel feil? XY ZV ZV ZV = 48 25 25 25

XY ZX ZX ZX blir 48 64 64 64, X må være det samme sifferet gjennom heile nummeret. Trur ikkje det finnes noko regel for kva eit gullnummer er, eller?

Lenke til kommentar

For dei fleste er det utenkeleg, men det finnes nok personar i dette landet som glatt kan svi av ein halv million på noko sånt.

XYXYXZQQ her :p

 

Uansett, artikkelen nevner at nummeret mest sannsynelig er noe sånt som "99 00 00 00" - men det er ingen garanti for at de to første sifrene er like, er det?

7009110[/snapback]

Mattematisk sett må det vel være like siffer sidan X er ein konstant, men det er sikkert berre for å indikere to ukjente.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Gikk kanskje litt fort i svingene når jeg laget innlegget men nr mitt er slik; 36535353(andre tall self.) så det blir: X=3, Y=6, Z=5 -> XY ZX ZX ZX

 

Mener jeg leste for flere år siden på telenors sider at: "et gullnummer er et nummer som har like...??, et sølvnummer er et nummer som har...??" Elns, flere år siden jeg leste det. Hvertfall 4år.

 

Edit: "Et Gullnummer er et nummer som er lett å huske, for eksempel et nummer med flere like sifre eller siffergrupper. Gullnummer er kun tilgjengelig for GSM-abonnementer.", http://telenormobil.no/tjenester/gullnummer/

 

I was wrong :)

Endret av Hazzie88
Lenke til kommentar

Google-søk = https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=443387

Sitat:

Telenor's definisjon av gullnummer:

 

95681111 - Altså at de fire siste sifrene er lik.

95629222 - sølvnummer , tre like siffer.

Frå Chess:

Et Gullnummer er et nummer som er lett å huske, for eksempel et nummer med flere like sifre eller siffergrupper.

 

Hvis nummeret inneholder 4 like tall eller slutter med 000 er det et gullnummer

og koster kr 2.500,-

 

Andre enkle nummer er definert som sølvnummer og koster kr 1.500,-

Eksempel på sølvnummer: 3 like siffer, slutter med 00 eller har kombinasjoner som f.eks 3030.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg lurer virkelig på hvorfor for er så besatt av mobil nr. Jeg har aldri tenkt: "Åh, 98000000 er sikkert nr til en kjendis eller no!!" og ringt det.

Hele greia er oppskrytt og stakkarslige mennesker / forretningsfolk / firmaer sløser bort penger på noe unødvendig. Skal du gjøre det bra i forretningslivet trenger du noe mer enn et telefon nr som er lett å huske for dine klienter / kunder.

 

*edit*

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Tror i USA feks kunne du glatt solgt ett sånt nr til den prisen

 

mens her i Norge er det nok en null for mye!

50000 kunne du fått!

 

hadde sjansen å for noen år siden å få kjøpt ett nr som var 9xxxxxxx for en liten sum

angrer i dag at jeg ikke gjorde det

 

 

 

- Mobil:444 44 444 her snakker vi GULLNUMMER!

Endret av mrfitness
Lenke til kommentar

Har selv et nummer jeg er svært fornøyd med (X0X 00 007) og klarte å selge et nummer som ikke falt under definisjonen "gullnummer" men var lett å huske på QXL.no for ca 2000 kroner ifjor. Grunnen var et firma som allerede hadde numre i samme nummerserie og trengte et nytt til profilering på en av bilene sine. Så man kan ha flaks ved salg av mobilnumre selv om det ikke så veldig "gull".. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...