Gå til innhold

18x skrivehastighet fra Nec


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At de bruker IDE/PATA er da bare greit nok, spesiellt på hovedkort med få SATA-porter, så får vi brukt de gamle portene til noe. Det er absolutt ikke noe problem med båndbredden.

 

Mer enn 16x ble påstått som "umulig" for en stund siden, så det er godt å se at de har fått til litt mer. Jeg er spent på om mer er "fysisk mulig".

Lenke til kommentar
At de bruker IDE/PATA er da bare greit nok, spesiellt på hovedkort med få SATA-porter, så får vi brukt de gamle portene til noe. Det er absolutt ikke noe problem med båndbredden.

 

Mer enn 16x ble påstått som "umulig" for en stund siden, så det er godt å se at de har fått til litt mer. Jeg er spent på om mer er "fysisk mulig".

6894758[/snapback]

Spørsmålet er vel om 18x kun er teoretisk eller om man faktisk klarer å brenne så kjapt.. Kanskje den "peaker" på 18x helt mot slutten av disken :)

Lenke til kommentar

Håper hw.no får testet den med labelflash :yes:

 

Fant en test av labelflash fra des. 2005. Mye har sikkert skjedd siden den tid, da tok det nesten 30 min på og brenne bilde.

 

Hadde vært fint med en norsk test og en som var opptatert på teknologien, slik at man fikk et litt bedere bilde om det har noe for seg eller ikke. Kan jo være kult, men ikke hvis man bruker 30 min + - på vær plate

 

edit: Å ja jeg synes nec kan snart komme med s-ata brennere. Hvorfor? Fordi at jeg er lei de "gamle" ide kablene og hovedkortene får flere og flere s-ata kontakter, mens den gamle p-ata er på vei bort.

 

Siste hk. jeg kjøpte hadde bare en p-ata, er vel bare tidspørsmål før de blir helt borte :hmm:

 

De fleste har kuttet ut floppy for lengst, og mange har vel bare s-ata disker i disse dager. Gi oss flere s-ata kontakter på hovedkort, fjern floppy og p-ata kontakter :)

 

Dette ble vel litt off topic, men shit happens

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Hva er igrunn forskjellen på 5170 og 7170? Bortsett fra prisen...

6898912[/snapback]

Støtte for DVD-ram.

 

Forskjellen på 7170 og 7173 er støtte for labelflash.

 

Selv har jeg ikke behov for hverken støtte for DVD-RAM eller lightscribe så den billigste hadde vært mest aktuelle av disse tre for meg om jeg hadde trengt DVD-brenner nå. (Jeg har fortsatt ikke giddet å kjøpe DVD-brenner siden jeg har en på jobben og det holder i lange baner så skjeldent som jeg bruker den. Om jeg skal gidde å kjøpe en så må det være fordi DVD-leseren/CD-brenneren ryker. Da ville jeg i så fall kjøpt Samsung sin DVD-brenner med SATA fremfor denne. "Bilbeltene" skal ut av mitt kabinett snarest mulig)

 

AD-5170 er derimot begrenset til brenning i doble lag.

Dette stemmer ikke. Den kan også brenne enkle lag (DVD), CD, CD-RW, lese CD, DVD osv. Man er altså ikke begrenset til kun brenning i doble lag.

Lenke til kommentar

Bestillte meg en 5170 nå jeg. :)

 

Sies at norek driver å bygger om lageret sitt i sandefjord, så kan vente ei ukes leveringstid, men det får man leve med....

 

Edit:

 

Vil bare nevne det at disse brennerne er et resultatet av et samarbeid mellom Sony og Nec (Optiarc som de da heter).

6895556[/snapback]

 

Er dette en negativ ting?

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Sorry for bump. :blush:

Jeg har kjøpt denne(NEC AD-5170-0S DVD-RW) og prøvde den i dag, men den virker ikke.

Setter den inn og pc'en finner den, alt ser ut til å være i orden men den vil ikke spille av noe og pc'en stopper opp. Det fulgte ikke med noen driver og finner ingen på nett. Det er heller ikke valgt noen dvd sone på den.

 

Noen som har en løsning?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...