Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjelp til å få laste ned med bitlord.


Anbefalte innlegg

Bruker min egen laptop på skolen for tida :) og lurer på ein ting

 

får å få tilgang på nettet stjeler\låner eg internetkabelen på ei anna maskin. plugger den i mi og da jobber dataen litt og eg har tilgang på nettet. Men når eg skal laste ned ting med bitlord so driver den bare å prøver å koble til heile tida. Er IKKJE ein exspert på nettverk men har ikkje dette litt med porter å gjøre? :hmm: Håper på svar.

 

BTW eg har prøvd med azereus limewire og bearshare og men det er samme prob der.

 

 

Mvh Oly

Endret av konfirmant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle skoler med en i alle fall halvveis oppegående systemansvarlig har sperret portene som skal til for å bruke p2p. Det du kan gjøre for å sjekke om de har gjort jobben sin skikkelig er å endre incoming listen port i bitlord, men det går jeg ut fra at du har gjort allerede. De fleste torrentsider banner standardporten, og vil ikke engang anbefale hvilken man skal bruke (i praksis har det ikke noen betydning, men i ditt tilfelle må du gjennom en port som faktisk er åpen).

Lenke til kommentar
Svert liten skole med 65 elever fra 1-10 klasse. og langt ut på bygda.

Har litt vanskeleg for å tru at dei har lang innsats i å stenge alle.

 

 

Mvh Oly

6832855[/snapback]

Er såpass enkelt som å innstalere en smoothwall med diverse modifikasjoner som holder til en skole med 50-100 stykker ;) Koster ikke all verden heller og kommer langt med 1500-2000 kroner.Så regner med om skolen din er på landsbygda så kan de ha avanserte,men tilnærmet gratis løsninger.Har allt å si på kompetansen på den personen som drifter løsningen har det.

 

Og om ISP stenger for porter også så vil du nok slite ;) Like greit å bruke din egen linje til slike ting :)

Lenke til kommentar
Svert liten skole med 65 elever fra 1-10 klasse. og langt ut på bygda.

Har litt vanskeleg for å tru at dei har lang innsats i å stenge alt

 

I en periode sendte f.eks. telenor med en zywall2 til alle ADSL-bedriftsabonnement. Med denne er det gjort på 5 min. å stenge "alt" dersom man har litt kompetanse på oppsett av router og firewall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...