Gå til innhold

Windows Vista-topp går til Amazon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er kravene for å få oppgraderingsprisen? For å sette det litt på spissen: Kan jeg f.eks få oppgraderingsprisen hvis jeg har Windows 98 OEM fra før?

 

Vil det feks være det samme pisset som XP upgrade, at du må ha win98 installert før du kan kjøre upgrade? Er like slitsomt hver gang en skal reinstalere.

 

Har det blitt sagt noe om at Vista blir tilgjengelig som OEM utgave?

 

Håper på en langt hyggeligere pris på ultimate da. Har det blitt sagt noe?

Lenke til kommentar
Hva er kravene for å få oppgraderingsprisen? For å sette det litt på spissen: Kan jeg f.eks få oppgraderingsprisen hvis jeg har Windows 98 OEM fra før?

 

Vil det feks være det samme pisset som XP upgrade, at du må ha win98 installert før du kan kjøre upgrade? Er like slitsomt hver gang en skal reinstalere.

Eg vil tru at du må ha ein tidlegare versjon av Windows instalert for å kunne bruke oppgraderingsversjonen. Det er vel i hovudsak dette som skill vanleg og oppgraderingsversjonen.

 

OEM dukker nok opp, men det er ikkje sikkert at du får kjøpt den med ein gong.

Lenke til kommentar
Hva er kravene for å få oppgraderingsprisen? For å sette det litt på spissen: Kan jeg f.eks få oppgraderingsprisen hvis jeg har Windows 98 OEM fra før?
Vil det feks være det samme pisset som XP upgrade, at du må ha win98 installert før du kan kjøre upgrade? Er like slitsomt hver gang en skal reinstalere.

6814965[/snapback]

Hmm.. ja det var det. Og hvis det er sakk om Win98 så kan det vel også bli et stort problem med å få innstallert Vista på en SATA harddisk på grunn av vanskeligheter med å finne SATA-drivere til Win98. Men oppgradering fra Windows 2000 er vel mer realistisk?

 

Uansett tror jeg nok at jeg holder meg til XP og Linux en stund til. Kanskje like greit å vente til det begynner å komme spill om ikke støtter XP lengre og da har kanskje Vista SP1 kommet. Kanskje prisene synker litt etter hvert også. (Bedre tilgjengelighet i nettbutikkene gir ofte bedre konkurranse, lavere avanse og lavere priser for oss som kjøper)

Lenke til kommentar

Hei !

 

Har planer om å kjøpe Vista når det kommer ut, og gleder meg til å prøve det.

Håper det ikke blir mye tull , slik jeg har hatt med XP.

Er det å annbefale å prøve en betaversjon først ?

Hadde trodd prisen kom til å bli stivere enn det, selv om de ikke er sikre.

Håper de holder seg på det nivået.

 

MVH Erlend :)

Lenke til kommentar
Hei !

 

Har planer om å kjøpe Vista når det kommer ut, og gleder meg til å prøve det.

Håper det ikke blir mye tull , slik jeg har hatt med XP.

Er det å annbefale å prøve en betaversjon først ?

Hadde trodd prisen kom til å bli stivere enn det, selv om de ikke er sikre.

Håper de holder seg på det nivået.

 

MVH Erlend :)

6815156[/snapback]

Ville ventet på RC1 som kommer snart, Beta 2 funker OK, men har selv problemer med at systemet sluker minne. Regner med at dette er en litt omtalt minnelekkasje eller hva man nå kaller det for.

Lenke til kommentar
Bør jeg vente til det kommer nye drivere til skjermkort , hovedkort osv til Vista ? Eller vil det fungere men XP drivere ? Sorry at jeg spør, men har ikke peiling på dette emnet...

 

MVH Erlend

6815220[/snapback]

 

Drivere til de fleste "kurante" hardware komponenter ligger ferdig i Vista.

Lenke til kommentar
Bør jeg vente til det kommer nye drivere til skjermkort , hovedkort osv til Vista ? Eller vil det fungere men XP drivere ? Sorry at jeg spør, men har ikke peiling på dette emnet...

 

MVH Erlend

6815220[/snapback]

 

Drivere til de fleste "kurante" hardware komponenter ligger ferdig i Vista.

6815244[/snapback]

Det siste HKet jeg kjøpte fulgte det faktisk med drivere til Vista og nVidia har hvertfall skjermkortdrivere for Vista. Dvs jeg tror man er ganske mye bedre forberedt på driversiden nå enn da XP kom, for å ikke snakke om Windows 2000....

Lenke til kommentar
Hva er kravene for å få oppgraderingsprisen? For å sette det litt på spissen: Kan jeg f.eks få oppgraderingsprisen hvis jeg har Windows 98 OEM fra før?

 

Vil det feks være det samme pisset som XP upgrade, at du må ha win98 installert før du kan kjøre upgrade? Er like slitsomt hver gang en skal reinstalere.

 

Har det blitt sagt noe om at Vista blir tilgjengelig som OEM utgave?

 

Håper på en langt hyggeligere pris på ultimate da. Har det blitt sagt noe?

6814965[/snapback]

 

Hmm... Det holder vel at man har WIN98 på CD-ROM for å kjøre en XP upgrade. Man setter bare inn CD-en når man får beskjed om det. Det går forresten også med en WIN95 CD-ROM pga. en bug i installasjonsprogrammet.

Lenke til kommentar
Hmm... Det holder vel at man har WIN98 på CD-ROM for å kjøre en XP upgrade. Man setter bare inn CD-en når man får beskjed om det. Det går forresten også med en WIN95 CD-ROM pga. en bug i installasjonsprogrammet.

6816061[/snapback]

Det burde være nok at man var registrert Windows eier hos MS for å få kjøpt en upgrade, uten å måtte styre med gamle versjoner av Windows. Vet ikke hvor mange Windows lisenser jeg har, men det begynner å bli endel av dem etterhvert.

Lenke til kommentar
Finnes det et sted der jeg kan lese om de forskjellige versjonene? Altså hvorfor de har så stor pris forskjell på seg. :)

6816488[/snapback]

http://www.microsoft.com/windowsvista/

6816532[/snapback]

 

Allerede sett der, fant ikke noe spesielt. Vil helst ha en tabell (noe i likheten av en change logg)

6816602[/snapback]

Har du sett på Dell_9200 sin uoffisielle Vista-tråd?

Lenke til kommentar
Finnes det et sted der jeg kan lese om de forskjellige versjonene? Altså hvorfor de har så stor pris forskjell på seg. :)

6816488[/snapback]

http://www.microsoft.com/windowsvista/

6816532[/snapback]

 

Allerede sett der, fant ikke noe spesielt. Vil helst ha en tabell (noe i likheten av en change logg)

6816602[/snapback]

 

Denne artikkelen fra Paul Thurrott's Winsupersite.com har en meget fin sammenligning mellom alle de kommende Vista versjonene. Anbefaler deg aa ta en titt paa den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...