Gå til innhold

TES: Hva er hensikten med spillet Oblivion?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er kanskje ikke tråden for det spørsmålet, skal heller be en mod om å flytte det.

 

Men kort fortalt er Oblivion et "open ended" spill, det vil si det aldri slutter (med mindre du går lei), men du slipper etterhvert opp for ting å gjøre.

 

Men spillet har allikevel et "main quest" som de fleste velger å fullføre. Du velger selv om du vil gjøre det tidlig i spillet eller senere, og det er ingen tidsbegrensninger på dette, så du kan godt ta deg en pause midt i mellom to deloppgaver på main quest og gjøre andre ting.

 

Ved siden av main quest har du også flere laug ("guilds") du kan melde deg inn i, og hvor du får ulike oppgaver og kan stige i gradene. Der er blant annet et Fighters guild, et Mages Guild, et Thieves Guild og Dark Brotherhood.

 

Selv valgte jeg å melde meg inn i Fighter's Guild først, og gjorde oppgavene i denne parallelt med main quest, og så meldte jeg meg inn Mage's Guild etterpå og gjorde denne. Kunne fortsatt med en av de andre, men jeg hadde lyst til å ha en "snill" character, så jeg ville ikke være tyv eller lignende...

 

Videre har du Arenaen, hvor du rett og slett slåss med stadig nye motstandere til du blir grand champion (og kan fortsette med det etterpå også). Og du har de såkalte Daedric Shrines, hvor du får oppgaver av gamle guder. Og så har du dusinvis av ulike quests som du får av ulike personer i spillet.

 

Og om ikke det er nok er det bokstavelig talt hundrevis av huler, ruiner og andre steder å besøke. For ikke å snakke om over 50 porter til det hinsidige (Oblivion) som du kan kose deg med å stenge så lenge du ikke har fullført main quest.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Er også litt i tvil om hva jeg skal velge.

 

Har både lyst å teste ut rogue/thief (Snikende karakter), Warrior (Fighter), og Mage (Magifyr), men jeg har egentlig ikke lyst å levle/spille opp 3 forskjellige figurer.. eller kanskje ikke med en gang? Hva er deres synspunkt?

 

Og er det kanskje mulig å ha en kombinasjon fra to av disse? Høres litt merkelig ut.. En Mage/warrior høres litt døllt ut..

Lenke til kommentar

dersom du ikke skal ha noe somhelst annet enn bue på marksmannen så bør du ha høy speed kjapt. intil du blir flink til å snike (veldig flink, 90+) så er det vanskelig å bar eksyte med bue uten at du blir denga på. men når du er høyt på sneak så kan du skyte hele tida uten at de merker deg om du er langt unna og det er litt mørkt.

 

jeg har et par og 90 i sneak nå, og jeg klarer å denge folk med sverd på¨kloss hold uten at de merker meg dersom det er mørkt nok rundt meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...