Gå til innhold

TES: Oversikt: Våpen og rustninger, når tilgjengelig


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne lage en oversikt over ved hvilken level hver type våpen og rustning blir tilgjengelig. Hvis du ikke vil vite det, gå tilbake nå. ;)

 

Våpentyper*:

  • Iron: Level 1
  • Steel: Level 2
  • Silver: Level 4
  • Dwarven: Level 6
  • Elven: Level 9
  • Glass: Level 12
  • Ebony: Level 16
  • Daedric: Level 20

Rustningtyper*:

  • Fur/Iron: Level 1
  • Leather/Steel: Level 3
  • Chain/Dwarven: Level 6
  • Mithril/Orcish: Level 10
  • Elven/Ebony: Level 15
  • Glass/Daedric: Level 20

* Magisk våpen/rustning er tilgjengelig to nivå høyere enn tilsvarende ikke-magisk våpen/rustning.

 

Oversikten er fra "Official Game Guide"; virker som den ikke stemmer helt...

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje en spoilertag hadde gjort seg for de litt kresne. ;)

5866059[/snapback]

Er man litt bevandret i dette forumet så vet man at spoilers ligger overalt.. Topic er vel også dekkende nok til å holde anti-spoiler-lesere på god avstand ;)

5866344[/snapback]

Det var det jeg også tenkte. Dessuten er det bare plass til så mye i tittelen. Synes den beskriver ganske bra hva som foregår her. ;)

Hva mener du med blir tilgjengelig? Jeg er level 9 og har Ebony.

5866275[/snapback]

Det som TheDarkListener sier. ;)

Lenke til kommentar

bare lurte på en rask ting, dersom jeg ikke blir halshugd for å spørre i denne tråden.

 

jeg har unbra armoren liggende (bruker light armor) men om jeg prøver å legge fra meg sverdet så får jegf beskjed om at jeg ikke kan legge fra meg quest items. hvemk quest er det snakk om? jeg stakk bare å drepte umbra for å få utstyret hennes.

Lenke til kommentar
bare lurte på en rask ting, dersom jeg ikke blir halshugd for å spørre i denne tråden.

 

jeg har unbra armoren liggende (bruker light armor) men om jeg prøver å legge fra meg sverdet så får jegf beskjed om at jeg ikke kan legge fra meg quest items. hvemk quest er det snakk om? jeg stakk bare å drepte umbra for å få utstyret hennes.

5867846[/snapback]

Det er vel som det står: En ny quest du må fullføre før du får ta det av deg. :p

 

Start heller en ny tråd hvis det ikke har noe med dette å gjøre, så er det også større sjanse for å få svar.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Hrm. På papiret skal det være sånn at du må være en viss level før slikt utstyr blir å finne som tilfeldig loot, men det ser ikke ut til å stemme helt. Jeg fant denne oversikten i strategiguiden; kanskje de forandret på noe etter at den ble gitt ut. :hm: Da lurer jeg på hva annet i strategiguiden som er galt. :hmm:

det går vel ikke på hvem lvl du kan bruke armorene, det er hvem lvl du har tilgang til de, men det virker som det ikke stemmer helt.

5869039[/snapback]

Ugh! Det heter "hvilken" og "hvilket", ikke "hvem". :nei::thumbdown:

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
btw, er det en framtidig norsk lærer i deg TrondH86?

5872003[/snapback]

Det er ikke bare ham som reagerer på slikt. Sjekk signaturen min!

5872267[/snapback]

Han *kremt*. Men akkurat den er litt vrien. :p Ingen norsklærer i meg, men jeg synes likevel det er viktig med rettskrivning, både med tanke på å bevare språket vårt og for at det man skriver skal være forståelig og helst utvetydig.

 

"Ekte hånd lagde lefser"

"...fullspekket utvalg av spennende dyre programmer..." (Reklame for Animal Planet)

 

Noen setninger kan lettere misforstås enn andre. Uansett burde man skrive riktig. Men jeg sier ikke at det er lett, spesielt når så mange rundt oss gjør de samme feilene hele tiden. Det er ikke noe annerledes på engelsk heller. Hvor mange av dere vet forskjellen på its og it's? Altfor mange skriver også genitivs-s med apostrof på norsk, samtidig som mange enten utelater dette i engelsk, eller skriver flertall med apostrof. Det er som sagt ikke lett, men jeg synes man skal gjøre sitt beste for å skrive riktig. Dessuten kreves det at visse informasjonsinstitusjoner har folk som kan rettskrivning, slik som medier. Egentlig burde det være et krav for enhver seriøs bedrift, men altfor mange tar for lett på dette.

 

Men dette er ikke en rettskrivningstråd! Så nok om det. :)

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...