Gå til innhold

Viiv-klar mini-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viiv er kanskje ingen dårlig ide i utgangspunktet, men slik den framstår i dag er jeg ganskje skeptisk. Postet denne lenken i en annen tråd, og poster den igjen: http://www.theinquirer.net/?article=29849

 

Bare for å advare folk, så er artikkelen ganske farget og lite objektiv i stilen, men den har allikevel endel spennede poeng som:

 

- Mangelnde støtte for andre formater enn wma

- Manglende støtte for andre OS

- Mangle kompabilitet mellom ViiV-enheter.

 

AtW

Lenke til kommentar
Interresant! Jeg har vært skeptisk til ViiV lenge og dette poengterer bare ennå mer at det ikke er noe for meg. Vet du om AMDs "Live!" er bedre?

5651891[/snapback]

 

Desverre vet jeg heller lite om AMD sitt system, men her er det en liten sammenlikning:

 

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=863

 

Legg spesielt merke til dette avsnittet:

 

"Between LIVE! and Viiv, Intel's focus is less on the hardware and more about the overall experience and services that you can get out of a Viiv-enabled system. The following are mandates from Intel:

 

...

-A range of verified entertainment services and big-name digital content

 

"

 

AtW

Lenke til kommentar
...

-A range of verified entertainment services and big-name digital content

"

5651938[/snapback]

Huffda, men det ser ikke så galt ut likevel når det står:

 

"A critical part of LIVE! is the mandate that the included video card be able to decode all popular video formats including H.264, DivX, MPEG2, WMV, and others in hardware."

Lenke til kommentar
...

-A range of verified entertainment services and big-name digital content

"

5651938[/snapback]

Huffda, men det ser ikke så galt ut likevel når det står:

 

"A critical part of LIVE! is the mandate that the included video card be able to decode all popular video formats including H.264, DivX, MPEG2, WMV, and others in hardware."

5652317[/snapback]

 

Kom kanskje ikke så klart fram av sitatet mitt, men det punktet "hørte til" viiv-systemet, ikke LIVE-systemet, som ser ut til å sikte mer inn på hardwaremessige krav, og å legge mindre begrensninger på innholdet (det er ihvertfall lov å håpe).

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis man får en HTPC/mediaplayer som kan være trådløs og avspille det meste så hadde jeg vært interessert.

5656638[/snapback]

Har selv nettop investert i denne D-Linken og er meget fornøyd ennå. Men den gir jo ikke flexibiliteten som en "pc" har.

 

Edit: Jeg betalte 1490 SEK inkl.frakt for min så jeg er fornøyd! www.siba.se

Endret av Phyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...