Gå til innhold

Leadtek lanserer digital-TV-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et annet spenningsmoment er driverstøtten. Støtter det f.eks både Windows XP, og XP x64-Edition, Media Center Edition, Vista, Linux osv? Eller er driverstøtten på dette TV-kortet like elendig som på de fleste andre TV-kort?

 

Edit: Under systemkrav står det:

Microsoft® Windows® XP, Windows XP Media Center Edition 2005
Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hmmm.. Interesant..

Vist eg kjøper dette kortet vil eg då kunne bruke det opp mot DENNE tjenesten ( står pittelitt til om den her ) her uten og måtte bruke dekoderen som med følger? den er jo hel digital og blir levert over adsl nettet vårt, med vanlit tp kabel frå adsl modemet og plugger i den dekoderen og istaden for tatt den kabelen og plugga i detta kortet? ( sorry er ikkje flink og forklara når da må skrivast )

Endret av §xs§
Lenke til kommentar
Hmmm.. Interesant..

Vist eg kjøper dette kortet vil eg då kunne bruke det opp mot DENNE tjenesten ( står pittelitt til om den her ) her uten og måtte bruke dekoderen som med følger? den er jo hel digital og blir levert over adsl nettet vårt, med vanlit tp kabel frå adsl modemet og plugger i den dekoderen og istaden for tatt den kabelen og plugga i detta kortet?

Nei. DVB-T er en standard for digital TV over radiobølger (tenk TV antenne eller reise TV).

I teorien kan PCen din ta inn TV signalene fra din ISP med rett software og et vanlig nettverkskort (det hjelper mye dersom videostrømmen ligger i IP pakker og ikke ATM), men det finnes veldig mange proprietære standarder og slikt software kan være vanskelig å få tak i.

Lenke til kommentar
Hvordan blir det med å betale for kanaler når man får digitalt bakkenett? Blir det sånn at man må betale for hver enkelt kanal?

NRK kommer fortsatt til å være gratis. Det kommer til å være en eller flere betal-tv operatører som selger abonnement på pakker eller enkeltkanaler slik du har på satellitt idag.

 

"Problemet" for norske PC brukere kommer til å bli krypteringen. Det kan godt hende at alle kanalene blir kryptert og, selv om man klan få gratis smartkort for å ta inn NRK, må man i så fall ha et TV kort som støtter CA systemet som blir brukt - eller i i hvertfall har en CI plass for CA modul (dyrt).

Endret av vwik
Lenke til kommentar
LALALALA

Nei. DVB-T er en standard for digital TV over radiobølger (tenk TV antenne eller reise TV).

I teorien kan PCen din ta inn TV signalene fra din ISP med rett software og et vanlig nettverkskort (det hjelper mye dersom videostrømmen ligger i IP pakker og ikke ATM), men det finnes veldig mange proprietære standarder og slikt software kan være vanskelig å få tak i.

5637068[/snapback]

 

Oki!

Takk for hjelpen :!: :thumbup:

Lenke til kommentar
NRK kommer fortsatt til å være gratis.

NRK er ikkje gratis ... koster jo nesten 2000,- i året ... eller er du ein av desse unnasnikerene !

Godt poeng :) Det jeg forsøkte å si var naturligvis at du neppe kommer til å betale noe mer enn nå for NRK (med unntak av mulige utlegg for dekoder utstyr og med forbehold om økning i lisensen), men at en del andre kanaler trolig kommer til å ta betalt.

Jeg unnskylder glippen med at jeg bor i Frankrike og derfor ikke betaler norsk lisens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...