Gå til innhold

Microsoft justerer produktstøtten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Lurer på om det nå da også vil bli foretatt en nedjustering av prisen på Windows XP ? Sett fra et forbrukersynspunkt vil det iallefall virke umoralsk om det forsatt kreves full pris/dagens nivå på en vare som har fått dødsdom. Og også fra et forbruker ståsted; burde ikke alle som forhandler MS sitt produkt nå opplyse tydelig om hvilke begrensninger som gjelder fremover?

 

Men siste ord er kanskje ikke sagt, så en skal kanskje ikke se bort i fra at MS på et senere tidspunkt evt. vil justere dette igjen (til forbrukernes fordel).

Lenke til kommentar

Jeg blir vel heller ikke overrasket dersom MS gir ut oppdateringer for XP home selv etter disse to årene, tror det avhenger helt av hva markedet sier. Er det slik at 50% av Windows brukerne er på XP home fremdeles, så tviler jeg på at MS slutter å gi ut oppdateringer. De vil tross alt oppdatere XP Pro og da er neppe veien lang for at XP home får de samme oppdateringene. Dog vil nok ikke MS binde seg for flere år både for å få flere over på Vista og for å ikke risikere å ha forpliktet seg til å oppdatere ett OS som kanskje svært få bruker.

Lenke til kommentar
Spør du meg bør operativsystemet støttes i minst 3 år etter de slutter å selge det. Da snakker jeg ikke om utvikling av nye finesser, men å fjerne sikkerhetsfeil o.l.

5423851[/snapback]

 

Ja, jeg håper de holder sikkerhetsoppdateringer gående en stund til, slik det er i dag, så er jeg redd et XP uten sikkerhetsoppdateringer kan bli ubrukelig ganske fort (ihvertfall om du har tenkt å ha maskina på nett)

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja, jeg håper de holder sikkerhetsoppdateringer gående en stund til, slik det er i dag, så er jeg redd et XP uten sikkerhetsoppdateringer kan bli ubrukelig ganske fort (ihvertfall om du har tenkt å ha maskina på nett)

5425232[/snapback]

 

Det var det jeg også tenkte. Spesielt på de stakkarene som kjøper ny "MedieCenter-pc" idag. Den er jo i praksis ubrukelig om den ikke har nett-tilgang. Og ikke alle har fancy brannmur som kan beskytte den etter at MS slutter med support. Høres virkelig lovende ut å kjøpe en stue-maskin som om 2-3 år enten må tas av nett, eller man må installere Vista.

 

Skal iallefall råde alle jeg kjenner til å holde seg langt unna WinXP MCE.

Lenke til kommentar

Hater oppdateringssystemet til Microsoft. Om man er litt uheldig og må reinstallere windows et par tre ganger og ikke får registrert og validert windows, så får man bare lastet ned de fire første oppdateringene.. Man må også validere for å laste ned f.eks microsoft anti-spyware. Jeg er selvfølgig inne i den onde sirkelen og må ringe en kundekonsulent hver gang jeg vil registrere windows, noe som er litt tungvindt. Kan heller ikke være spes lønnsomt for microsoft å bruke 5 min. av arbeidstiden av en kundekonsulent for å aktivere windows for meg.

Lenke til kommentar
Hater oppdateringssystemet til Microsoft. Om man er litt uheldig og må reinstallere windows et par tre ganger og ikke får registrert og validert windows, så får man bare lastet ned de fire første oppdateringene.. Man må også validere for å laste ned f.eks microsoft anti-spyware. Jeg er selvfølgig inne i den onde sirkelen og må ringe en kundekonsulent hver gang jeg vil registrere windows, noe som er litt tungvindt.  Kan heller ikke være spes lønnsomt for microsoft å bruke 5 min. av arbeidstiden av en kundekonsulent for å aktivere windows for meg.

5425394[/snapback]

Last ned en cracket versjon med god samvittighet!

 

Slipstream inn alle oppdateringer.

Lenke til kommentar
Hater oppdateringssystemet til Microsoft. Om man er litt uheldig og må reinstallere windows et par tre ganger og ikke får registrert og validert windows, så får man bare lastet ned de fire første oppdateringene.. Man må også validere for å laste ned f.eks microsoft anti-spyware. Jeg er selvfølgig inne i den onde sirkelen og må ringe en kundekonsulent hver gang jeg vil registrere windows, noe som er litt tungvindt.  Kan heller ikke være spes lønnsomt for microsoft å bruke 5 min. av arbeidstiden av en kundekonsulent for å aktivere windows for meg.

5425394[/snapback]

Vet, derfor reinstallerer jeg Windows så sjelden som overhode mulig for tiden. Da jeg gjorde det sist var det faktisk over ett år siden, etter min mening oppfordrer MS folk(indirekte) til å finne "alternative metoder". Har man en PC som blir brukt mye er faktisk 1 "fersk innstallasjon" i året for sjelden....

 

Jeg bruker faktisk den gamle bærbare til å finne frem til en god distro av Linux for tiden, men det er ikke lett å finne frem i jungelen.. Noe som ødelegger inntrykket mitt.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Jeg bruker faktisk den gamle bærbare til å finne frem til en god distro av Linux for tiden, men det er ikke lett å finne frem i jungelen.. Noe som ødelegger inntrykket mitt.

5425453[/snapback]

 

[OT]

Om du er fersk, så anbefaler jeg Ubuntu 5.10 (mange brukere, god støtte) eller opensuse 10.0. Bruker den siste selv, og er veldig fornøyd. Kjenner du noen som bruker linux, ta samme distro som de bruker.

[/OT]

Lenke til kommentar
Er jo helt på ms-tryne å gjøre slikt som dette her.  Den update supporten på 5år burde vært påbegynt fra den dato produktet ikke er i salg lengre.  Hva faen er dette?  Kan risikere man kjøper et produkt til fullpris som fases ut et drøyt år etter man kjøper det  :nei:

5425631[/snapback]

I praksis gjør man jo ikke det, MS vil nok som sagt bare garantere seg mot å binde seg til å oppdatere produkter lengre enn strengt tatt nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...