Gå til innhold

Nytt regn av Moto-dingser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ennå ikke klart hva du må betale for et eksemplar av O Rokr, men forgjengerens pris på rundt 2000 kr bør være en grei indikasjon. Solbrillene skal dukke opp i butikkene i første halvdel av 2006.

 

Forgjengeren? Snakker vi om mp3-solbrillene nå?

I så fall burde disse brillene være langt billigere, da "forgjengeren" hadde 256mb innebygget minne.

Lenke til kommentar

Hvis Oakley hadde levert brillene med en liten skjerm så man kan se videoklipp fra mobilen, bilder osv så ville jeg nok siklet på en slik. Men så lenge det bare er snakk om trådløs headset så kjøper jeg heller trådløst headset og solbriller separat. Det er jo ikke alltid man vil ha solbriller på seg når man bruker headsettet og omvendt.

 

Ellers så følger jeg gladelig med på trenden om at "alt" skal kommunisere trådløst.

 

Vegard: Det er sikkert disse brillene det prates om. De linkes i hvertfall i artikkelen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
kunne tenkt meg å sett det sms-tastaturet som en slags armbåndsurløsning eller noe...

5388350[/snapback]

 

Enig med deg! :D

 

Hadde du hatt ett handsfree sett og den kunne bla i telefonlista og ringe opp så hadde man nesten aldri trengt å ta telefonen opp av lomma.

5388646[/snapback]

 

Tar jeg ikke feil, planla Nokia å lage en klokketelefon for ikke så lenge siden.

Eller så var det noe helt annet :p

Har i hvert fall sett bilder av noe som ser ut som en klokke, men som kan svare samtaler (til hodesett), lese/skrive sms, se på TV på en 1,5"-skjerm osv :p

 

Google!

Lenke til kommentar

veit det har flagra rundt noen konspeter hvor dem har dytta hele mobilen inn i ett forvokst armbåndsur.

 

men det jeg (og tydlivis andre også) ønsker å se er noe i nærheten av det konseptet motorola viste fram angående bruk av bluetooth.

 

heller den å ha en alt i ett gadget så har du mange små som gjør en spesifikk jobb, men som snakker sammen over bluetooth.

 

altså, du putter selve mobildelen/lagringsenheten i lomma, putter bluetooth hodetelefon/handsfree i øra, fester displayet/klokka til håndleddet og går ut på byen. digitalkamera? ikke noe problem. hvert bilde blir sendt over bluetooth til lagringsenheten i lomma. plugg en visningsmodul i en tv og du kan bruke klokka til å kontrollere hva bilder som blir vist.

 

problemet kommer fordi disse fordømte elektronikkprodusentene ikke klarer å bli enig om en standard for hvordan disse enhetene skal snakke sammen.

 

derfor har du slike produkter som det tastaturet i artikkelen som kun funker sammen med motorola mobiler :(

 

hadde vært så fordømt enkelt om dem kunne laget noen bluetooth profiler for mobiltastatur og mobilskjerm. dermed kunne enhver slags enhet bygget rundt disse profilene koblet seg til enhver mobil med bluetooth og vist skjermbilde fra den mobilen og sendt tastaturinput til mobilen.

 

fant en url som viser bilder fra motorola konseptet:

http://www.phonescoop.com/articles/moto_wearables/

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...