Gå til innhold

Mus og tastatur til Xbox360


Mazeking

Anbefalte innlegg

Noen som vet om MS har uttalt seg om det vil bli mulig å koble mus og tastatur til Xbox360? Skal jeg ha fullt utbytte av FPS'er må jeg ha det. Får håpe MS ikke har uttalt at det ikke er aktuelt å lansere det, da kan det jo hende at det blir lansert om ikke så lenge. :dribble:

 

Folk har tidligere sagt at det blir urettferdig for de som bruker pad om noen spiller med mus/tastur på Live. Hadde ikke det enkleste vært om 360 gjennkjente om man brukte pad eller Mus/tast og så "tvang" folk til å spille i en egen Mus/Keyboard "gruppe" når man spilte på live? Noen synspunkter på dette?

 

Så er det bare å kjøpe VGA kabelkittet når det kommer og koble til den gode 21" CRT skjermen og kose seg med battlefield. Da får man en meget billig og rå PC :cool:

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får håpe MS ikke har uttalt at det ikke er aktuelt å lansere det, da kan det jo hende at det blir lansert om ikke så lenge.  :dribble:

5198158[/snapback]

Det vil forhåpentligvis aldri lansert støtte for mus/tastatur i spill nettopp fordi man da plutselig er over i PC-verdenen der de med best utstyr til en viss grad har en fordel.

 

Det som virkelig er kult på onlinespilling med konsoll er jo at alle sitter med det eksakt samme utstyret; det er hvor god du er som avgjør, ikke at du har en løsning (eks keyboard/mus istedet for håndkontroller) som fungerer bedre enn det det store flertallet har.

 

Det er forøvrig helt problemfritt å spille FPS-spill med Xbox sin kontroller - det er kun en vanesak.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Får håpe MS ikke har uttalt at det ikke er aktuelt å lansere det, da kan det jo hende at det blir lansert om ikke så lenge.  :dribble:

5198158[/snapback]

Det vil forhåpentligvis aldri lansert støtte for mus/tastatur i spill nettopp fordi man da plutselig er over i PC-verdenen der de med best utstyr til en viss grad har en fordel.

 

Det som virkelig er kult på onlinespilling med konsoll er jo at alle sitter med det eksakt samme utstyret; det er hvor god du er som avgjør, ikke at du har en løsning (eks keyboard/mus istedet for håndkontroller) som fungerer bedre enn det det store flertallet har.

 

Det er forøvrig helt problemfritt å spille FPS-spill med Xbox sin kontroller - det er kun en vanesak.

5198184[/snapback]

 

Som jeg nevnte i min hovedpost så vil MS segmentere Live inn i flere kategorier. De skal ha en for "Family" en for "Underground" og en annen. Poenget med disse gruppene skal være at man velger hvor seriøst man skal spille. Det skulle vel ikke være noe i veien for at de også lagde en "Mouse Keyboard" kategori på Live. Da kunne de ha lagt inne noe kode som gjode at alle som hadde med mus og tastaur aktivt i et spill automatisk ble koblet inn i denne gruppa på Live. Ville ikke dette være en grei løsning? Da kunne de med Pad-er spilt separert fra de med mouse-keyboard. Får håpe noen i MS har tenkt denne tanken og kanskje implementere det. Skal banne for at en del hardcore gamers da ville kjøpe en xbox.

 

Noen må vel være enig med meg i at dette er en god ide? :hmm:

Lenke til kommentar
Det er forøvrig helt problemfritt å spille FPS-spill med Xbox sin kontroller - det er kun en vanesak.

5198184[/snapback]

Problemfritt kan man vel si at det er, men jeg vil vel tro at mus/tastatur gir bedre presisjon + raskere aim i FPS-spill for en spiller som er god med både gamepad og mus/tastatur.
Lenke til kommentar
Problemfritt kan man vel si at det er, men jeg vil vel tro at mus/tastatur gir bedre presisjon + raskere aim i FPS-spill for en spiller som er god med både gamepad og mus/tastatur.

5199528[/snapback]

Jo, men nå må du huske at konsollspill er laget for å brukes med gamepad - og timingen av gameplayet er deretter. Og å da komme med mus/tastatur via en eller annen fiks uoffisiell løsning i et multiplayerspill er i mine øyne det samme som å jukse. I singleplayer derimot får jo folk gjøre som de vil, men de lager jo bare ris til egen bak hvis de skal spille online i det samme spillet senere ;)

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Jeg skjønner jo veldig godt poenget med at det blir juks dersom spillerne ikke bruker samme kontroller, men dette kunne de ha løst med den metoden Mazeking beskriver tidligere i tråden.

 

Det er i allefall kjedelig for folk som ikke kan fordra gamepad i spill, dersom mus/tastatur ikke kan brukes på fremtidens konsoller. Jeg håper virkelig Microsoft åpner for dette på Xbox 360 etterhvert.

 

Ellers håper jeg i det minste denne typen kontrollere kommer på markedet, da jeg vil tro det vil kunne være et bra kompromiss.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner jo veldig godt poenget med at det blir juks dersom spillerne ikke bruker samme kontroller, men dette kunne de ha løst med den metoden Mazeking beskriver tidligere i tråden.

 

Det er i allefall kjedelig for folk som ikke kan fordra gamepad i spill, dersom mus/tastatur ikke kan brukes på fremtidens konsoller. Jeg håper virkelig Microsoft åpner for dette på Xbox 360 etterhvert.

 

Ellers håper jeg i det minste denne typen kontrollere kommer på markedet, da jeg vil tro det vil kunne være et bra kompromiss.

5201161[/snapback]

 

Den kula har jo så abolutt samme funksjon som en mus. Kanskje noe i denne gata er framtiden i FPS'er på konsoll? Hadde vært bedre med et litt større konsoll av spilleautomattypen der man hadde en jostick på den ene siden og en ball på den andre siden ala Centipide på automat for de som husker det.

 

Ser for meg en modifisert utgave av streetfighter stikka til Hori med en ball på! Dette skal bli rått når et kommer.

Lenke til kommentar

For min del ser jeg ikke noe sjarmerende i å måtte tvinges til å bruke gamepad i FPS-spill på konsoll, siden jeg synes det ødelegger styringen unødvendig mye.

 

Dersom det kun blir mulig å bruke tradisjonell gamepad i FPS på Xbox 360, kommer jeg nok til å styre unna FPS-spillene helt og holdent til den konsollen. :ermm:

Lenke til kommentar
For min del ser jeg ikke noe sjarmerende i å måtte tvinges til å bruke gamepad i FPS-spill på konsoll, siden jeg synes det ødelegger styringen unødvendig mye.

 

Dersom det kun blir mulig å bruke tradisjonell gamepad i FPS på Xbox 360, kommer jeg nok til å styre unna FPS-spillene helt og holdent til den konsollen. :ermm:

5211486[/snapback]

Hvorfor mener du egentlig det er bedre med mus og tastatur i steden for håndkontroller?

Lenke til kommentar

Det nevnte jeg jo i post nr 9 i denne tråden. Mus gir etter min mening bedre presisjon + raskere aim i FPS-spill. Tastatur i seg selv gir ikke så mange fordeler annet enn at man har flere knapper til rådighet, men bruker man først mus, er det ganske optimalt å bruke et tastatur med den andre hånden.

Lenke til kommentar

Men nå er vel ikke Splinter Cell et FPS (First Person Shooter) heller? I Splinter Cell ser man jo hovedsaklig spillkarakteren fra utsiden (Third Person) på samme måte som i f.eks. Gran Theft Auto, Tomb Raider osv? Har bare prøvd en demo av Splinter Cell selv, så jeg har ikke helt oversikten over hvor ofte man eventuelt ser gjennom øynene til hovedpersonen.

 

I Third Person-spill er jeg forøvrig helt enig i at Gamepad fungerer helt ypperlig.

 

Edit: La til litt.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Hvis mus og tastatur blir et alternativ til 360'en, mener jeg de burde funnet en real ordning for dette. At folk med håndkontrollere skal spille mot folk som bruker mus og tastatur er jo ikke fair. De burde da funnet en ordning eller noe, slik at de skilte disse spillerne fra hverandre. Jeg mener at hvis man spiller FPS på konsoller, takker man ja til sjarmen ved å bruke håndkontrollere. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...