Gå til innhold

Siemens C75


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skuffer Siemens? I denne prisklassen har de færreste konkurrentene Ir-Da f.eks. Å sammenligne denne med K700i er urettferdig. K700i er jo en gammel telefon som en gang var toppmodellen til SonyEricsson. Denne sammenligningen kan man alltid gjøre mellom en gammel toppmodell og ny mellomklassemodell, når poenget med pris forsvinner fordi den siste har falt i pris når nye toppmodeller har kommet...

 

"Er du ute etter en telefon som kan brukes til multimediamaskin må du altså se deg rundt etter andre modeller" - hvis du leter etter en multimediamaskin og i det hele tatt vurdere en telefon i denne prisklassen er du ute og kjøre uansett!

 

"Det som skiller telefoner som C75 fra de dyrere smarttelefonene er at den ikke kan vise avtaler fra kalenderen eller oppgavelisten direkte på skrivebordet." HALLO!! Det finnes ÉN modell som kan dette og den koster 4000 kr mer!! Kan ikeke sammenlignes!

 

I denne prisklassen er C75 en helt OK telefon, med betydelig større skjerm enn f.eks Nokia 6020 (som i tillegg er litt dyrere) Og et kamera i helt OK kvalitet for den bruken det er tiltenkt, nemlig MMS.

 

Dessuten er Siemens alene i denne prisklassen om å tilby programvare oppgraderinger av telefonen som man kan gjøre på egen hånd.

 

Punktet om at man kan lage sine egne snarveitaster ble også hoppet elegant over. Tenk så paaktisk å kunne ha en egen knapp til alarmklokka f.eks. - eller en annen funksjon man bruker ofte!

 

Må virkelig alle telefoner i Norge hete SonyEricsson for at anmeldere skal ta dem til sitt bryst??

Lenke til kommentar

Poenget er heller at man sammenligner mobiler i samme prisleiet. Føler ikke at det blir urettferdig å sammenligne den med k700i da. Viser jo bare at SE klarer å levere mer til samme pris.

 

Men forøvrig så syns jeg c75 er en meget fin mobil som har det meste man skal skulle trenge til enkel bruk, spesielt den lave vekten trekker opp.

Lenke til kommentar

Jeg og er enig i at det blir teit å sammenligne med K700i, den er jo endel dyrere, ja den har jevnt over flere funksjoner, men om man ser på prisen så erikke det så rart. Jeg vil påstå at kameraet til C75 er bedre enn på K700i/K500i etter å ha sett mange bilder tatt med disse kameraene og selv min gamle CX65 har lavere støynivå/generelt bedre bilder. Samtidig så er jeg svært kritisk til siemens på et område, plastic fantastic, etter å ha eid noen og prøvd en drøss med siemens så synes jeg plastfaktoren er for høy. Håper imidlertid det kommer en test av ME75, den er jeg skikkelig spent på og soliditetsfølelsen rekner jeg med er høy!

Lenke til kommentar
Vises ikke terningkast til deg molna?

Ellers synes jeg ikke det er urettferdig å sammenligne med SE K700i, poenget er jo at man må se hva man kan få til _omtrent_ samme pris på nåværende tidspunkt. At den kostet mer for ett år siden burde derfor ikke være vesentlig.

5158016[/snapback]

 

K700i koster 300 mer uten abonnement, jeg mener de 300,- ekstra er verdt det, men ikke sikkert alle andre synes det. Personlig ville jeg kjøpt K700i om jeg skulle hatt en mobil i den klassen, byggekvalitet, skjerm, ytelse, minne, mp3, radio etc gjør den til en god del bedre mobil enn C75 (forutsen kamerakvaliteten da), men den kan ikke helt sammenlignes pga litt prisforskjell..

Lenke til kommentar

bufodill: Du skriver menytastene er krommede. Det kan bety at de er bøyde eller at de er belagt med krom. Det kalles forkromming. (Ja, jeg vet det er småpirk)

 

skjermen hadde sittet i en telefon til 3 500 kroner, hadde vi ledd hele kvelden, men i denne prisklassen er det absolutt godkjent
ledd hele kvelden? Jeg syns det virker litt useriøst å ha med i slik faglitteratur.

 

Ellers en grei test! :thumbup:

Lenke til kommentar

C75 har jo skikkelig bra display. Tror testeren på Amobil er en av dem som holder mobilen 5 cm foran øya når man tester og har sett pikslene hehe. Er ikke slik man _bruker_ en mobil vet du :)

 

bufodill: ser terningen nå. Litt vanskelig å forstå hvordan man skal komme til Konklusjons-siden fra side 4 i testen kanskje.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd (brukt på jobb) C75 over lengre tid og jeg håper jeg slipper å bruke den noe mer. Knappene er rett og slett grusomme. Skarpe og ekle knapper. Skjermen er grei nok, men hva hjelper det når Siemens som vanlig har ødelagt alt med det urstygge grensesnittet sitt. Sier ikke at grensesnittet ikke er bra, for det er det, men presentasjonen er håpløs. Kvalitetsfølelsen på enheten er ikke-eksisterende, dessverre. Vi har solgt godt med denne telefonen på arbeidsplassen min, men vi får nesten like mange tilbake grunnet ekstremt mange feil og at folk er generelt misfornøyde med den.

Endret av Lord Swag
Lenke til kommentar
vi får nesten like mange tilbake grunnet ekstremt mange feil

Merkelig.

Vi har fått rapportert at C75 nesten ikke har noen feil, som også er naturlig siden den er basert på CX65 og alle bugs er fikset.

 

Enten lyver du ellers så er det den norske versjonen det er noe galt med.

5161420[/snapback]

 

Eh, alle bugs fikset på 65-serien? måtte nesten le litt, flere inkludert meg selv opplever fremdeles bugs selv om FW har passert 50! Det synes jeg begynner å bli temmelig latterlig! Mange bugs er nok fikset, men jeg opplever fremdeles at både min og flere venners telefon skrur seg av selv om batteriet er fullt innimellom, det regner ihvertfall jeg som en bug...

Lenke til kommentar
Vi har fått rapportert  at C75 nesten ikke har noen feil, som også er naturlig siden den er basert på CX65 og alle bugs er fikset.

 

Enten lyver du ellers så er det den norske versjonen det er noe galt med.

5161420[/snapback]

 

Rapportert fra hvem?

 

Jeg skulle ønske jeg løy for da hadde spart meg for utrolig mye jobb med denne telefonen. Har mange på verksted i dette øyeblikk og jeg har noen her som det er ymse problemer med. Og hvorfor skulle jeg lyve? Jeg vil jo selge produkter og tjene penger, men dette er dessverre et produkt som begynner å bli bare til irritasjon og ekstrajobbing for meg.

Lenke til kommentar
Lord Swag: Man jobber i industrien og har tilgang til slikt.

5161935[/snapback]

 

Forstår det, men det er kilden som er viktig. Hadde denne informasjonen kommet fra Siemens eller noen som tjener penger på salg av telefonen, ville du da tro at denne informasjonen var til å stole på? Regner med at du ikke pynter på sannheten, men jeg har vanskelig for å tro at dette kun gjelder den norske utgaven da svært mange av feilene er i hardware.

 

Så inntil du kan fortelle hvem kilden er, så er det ikke mye hold i påstandene dine, dessverre.

Endret av Lord Swag
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...