Gå til innhold

Ny betaversjon av nLite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg jobber på ett kurssenter, og vi resetter PC'ene hver uke. Så jeg lurte på om man kan lage en egen installering av windows, hvor man også kan legge til andre programmer man ønsker skal være forhåndsinnstalert? Og er slike ting vanskelig å få til? Dvs. kan man legge til programmer, ikke bare fjerne?

Lenke til kommentar
Jeg jobber på ett kurssenter, og vi resetter PC'ene hver uke. Så jeg lurte på om man kan lage en egen installering av windows, hvor man også kan legge til andre programmer man ønsker skal være forhåndsinnstalert? Og er slike ting vanskelig å få til? Dvs. kan man legge til programmer, ikke bare fjerne?

5093953[/snapback]

 

mulig dette greier det.

http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=898

Lenke til kommentar

IE er vel ikke anbefalt å fjerne selv. Du mister jo ihvertfall update mulighetene, men det kan bøtes på hvis du gidder å laste ned oppdateringer manuelt muligens.

 

Er litt skeptisk til om en IE fjerning resulterer i andre konsekvenser, for er det ikke noe integrering mot desktop'en også, eller er det grei skuring å fjerne IE?

Lenke til kommentar

Ghost er det jeg bruker i dag, og det fungerer greit det. Men det kunne vært interesant å gi brukerene muligheten til å sette opp maskinen selv, men uten at det tar for lang tid. Men får titte på det, og se om jeg kan bruke det. Synes uansett det er litt festlig å dille med slike ting. :)

Lenke til kommentar
Jeg jobber på ett kurssenter, og vi resetter PC'ene hver uke. Så jeg lurte på om man kan lage en egen installering av windows, hvor man også kan legge til andre programmer man ønsker skal være forhåndsinnstalert? Og er slike ting vanskelig å få til? Dvs. kan man legge til programmer, ikke bare fjerne?

5093953[/snapback]

Ta en kikk på denne siden :)

Kjempe fine guider og rettningslinjer for å lage unattend-installasjoner av windows (XP/2003) og diverse programmer sammen med windows (XP/2003).

 

-P

Lenke til kommentar
Programmet nLite gjør at du kan fjerne uønskede programmer og tjenester fra PCen din
LITT feil, er det ikke. Den fjerner det fra install-CD'n, ikke fra PC'n.

5094183[/snapback]

Litt feil, er det ikke. Den fjerner ikke noe i det hele tatt, men lager en ny installasjons-cd uten uønskede programmer og tjenester :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...