Gå til innhold

TV-løsning i lommeformat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne er strengt tatt for liten, når du ser alle delene som må plugges på. masse rot i kofferten. Litt større og du kunne droppet et par adaptere. En ting som irriterer meg grønn med slike tv-løsninger er at de på død og liv kjører analog lyd over egen kabel til pc'en. Kunne de ikke lagt inn et billig "lydkort" og kjørt lyden over USB i steden?

 

Forøvrig kan en slik dings anbefales for de som bor mye på hoteller - plugg denne inn i antenneuttaket og alle betaltv-kanalene kommer i klartekst opp på laptopen...

Dette funker fordi det er hotell-tv apparatet som vanligvis sperrer intill du betaler, og ikke nettet. dermed går nettet ukryptert...

Endret av firefox
Lenke til kommentar

Fungerer den med vanlig analoge TV signaler også, eller er den kun ment å skulle brukes på bakkenettet?

 

Montro hvor CPU intensiv den saken der blir (aktuellt på trege Laptop'er). Gjør den MPEG koding i hardware, eller tar den CPU kraft for jobben. Enkelte Laptop'er klarer jo ikke å vise DVD filmer en gang fordi de har for dårlig integrert GPU til å takle MPEG formatet.

 

Det er vel tvilsomt at noen eksterne saker som denne kan fikse på det nevnte DVD avspillingsproblemet!? :roll:

 

En test vil vel avsløre om bildekvalitet, drivere og software med mer er ordentlige. Eller om dette er katta i sekken kjøp. Går det an å spørre om HW.no gidder å strebe på å skaffe den til test?

Endret av G
Lenke til kommentar
Fungerer den med vanlig analoge TV signaler også, eller er den kun ment å skulle brukes på bakkenettet?

Både det gamle og det nye systemet er "bakkenett". Slik jeg har forstått det så er forskjellen at det gamle er analogt, mens det nye er digitalt. Med "bakkenett" mener de net trådløst nett med basestasjoner plassert på bakken (f.eks fjelltopper). De mener altså ikke satelitter eller et trådbasert nett langs bakken.

Lenke til kommentar
Fungerer den med vanlig analoge TV signaler også, eller er den kun ment å skulle brukes på bakkenettet?

Både det gamle og det nye systemet er "bakkenett". Slik jeg har forstått det så er forskjellen at det gamle er analogt, mens det nye er digitalt. Med "bakkenett" mener de net trådløst nett med basestasjoner plassert på bakken (f.eks fjelltopper). De mener altså ikke satelitter eller et trådbasert nett langs bakken.

Takk for avklaringen. Trodde det var kabel eller fiber i grøfter jeg. Forstår nå at senderne står på bakken og at de har blitt gitt betegnelsen bakkenett kontra de andre alternativene satelitt med mer.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...