Gå til innhold

Google boikotter stor nyhetsside


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir ikke dette litt som om sjefen i Telenor skulle boikotte dagbladet fordi dagbladet publiserer en artikkel om hvilke personopplysninger vi kan få tak i via telefon?

Du kan ringe venner av sjefen og få vite hva han liker å drikke, ringe 1881 eller no og finne ut hvor han bor ect.

 

Poenget mitt er at denne informasjonen som CNet har funnet om Eric Schmidt kunne de funnet uten å bruke google, for informasjonen kommer ikke orginalt fra google. (er ente google som behandler pilotsertifikat f.eks)

Men det er riktig at google starter å få mange "fingre i paien". f.eks. en kan finne websider i googles cache som har blitt tatt ned fra sine orginal sider for lenge siden.

Og gmail tjenesten kan virke ganske "creepy" med tanke på sletta mailer som fortsatt ligger i systemet ol.

(har gmail sjøl, men jeg syns MS er værre så det er greit :D)

 

EDIT: la til link og dum kommentar

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Blir ikke dette litt som om sjefen i Telenor skulle boikotte dagbladet fordi dagbladet publiserer en artikkel om hvilke personopplysninger vi kan få tak i via telefon?

Du kan ringe venner av sjefen og få vite hva han liker å drikke, ringe 1881 eller no og finne ut hvor han bor ect.

Enig, dette er rett og slett barnslig av Google.

Lenke til kommentar

Dette er direkte tåpelig av Google. Informasjonen ligger allment ute på nettet og det burde de kort og greit akseptere. Skulle de finne på å fjerne sidene med informasjonen vil JEG boikote Google. Informasjonen ligger der ute og Google skal ikke ha en mulighet til å sope søppelet under teppet når 6 milliarder ikke har den samme muligheten siden det blir liggende i cache.

 

Dette er forøvrig ikke noen ny greie. Det begynner å bli mer og mer vanlig at arbeidsgivere benytter blant annet Google til å spore opp info om potensielle arbeidstakere. Tror Eric E. Schmidt & Co skjønner hvorfor først nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...