Gå til innhold

Hva venter oss i juni?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ironisk nok kommer den største andelen av Siemens sine telefoner samtidig som at Siemens Mobile nå er blitt solgt til den koreanske elektronikkprodusenten Benq.

For hundrende gang, det var ingenting som het Siemens Mobile! Det dere omtaler som Siemens Mobile gang på gang kan man mer korrekt beskrive som mobildivisjonen av Siemens Communications.

 

Det er det tydelig at det er designet som står i fokus hos Nokia 8800 - da at telefonen skal være spesielt eksklusiv.

Forstår ikke heeelt formuleringen her.

 

Når telefonen er lukket, er tastene skjult bak skjermen. For å komme til tastene, må man altså løfte opp skjermen, som forøvrig er samme prosedyre som vi har sett på et flertall skyvemodeller fra både Siemens og Samsung.

Er dere helt sikker på at det er slik ordningen er? Altså at den bevegelige platen kun er skjermen? Så vidt jeg hadde forstått fra før var at skjermen og tastene er på samme plate, som blir skjøvet opp fra resten av telefonen. Jeg er altså ikke sikker, men vil gjerne vite hva som er riktig :)

 

Telefonen gjør sin entré på markedet nå i juni og får en prislapp på rett under 8000 kroner.

Dere linker til prisguiden, og der er den billigst rett under 7000 kr. Altså 1000 mindre enn dere skriver.

 

Selv om vi nå begynner å se telefoner med både 2- og 3-megapikslers kamera på markedet

Gjør vi det? Så vidt jeg vet er det ikke en eneste mobil som er aktuell for norge presentert enda med mer enn 2 megapiksler.

 

Angående E730 har jeg aldri sett denne i svart før. Den var rett og slett rålekker :)

Lenke til kommentar

Voldsomt så mange billige telefoner med masser av ting Siemens prøver seg på da. Det kan fort bli noe spennende å se om disse menneskene klarer å få lit pluss nå som de er med i BenQ og så videre. Interessant skjerm på utsiden av den siste Samsungen forresten. TFT denne og? For av en eller annen merkelig grunn minnet farger og slikt meg om Oled eller hva det nå heter.

Lenke til kommentar
Ironisk nok kommer den største andelen av Siemens sine telefoner samtidig som at Siemens Mobile nå er blitt solgt til den koreanske elektronikkprodusenten Benq.

For hundrende gang, det var ingenting som het Siemens Mobile! Det dere omtaler som Siemens Mobile gang på gang kan man mer korrekt beskrive som mobildivisjonen av Siemens Communications.

Hvorfor benytter da Siemens seg av navnet Siemens Mobile på reklamene rundt fotballarrangementer og har nettsidene www.siemensmobile.no og siemens-mobile.no?

 

NOE må da hete Siemens Mobile? Ellers hadde de ikke skrevet det over hele drakta til Real Madrid!

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar
Blir som å kalle alt som heter Panasonic for Matsushita fordi det er det Panasonic "egentlig" heter.

Men hva er det som EGENTLIG heter Siemens Mobile? Så de hadde copyrichten på noen bilder fra 2002, men etter det finner jeg det ikke nevnt noe sted bortsett fra på reklamer.

Vi har en diskusjon om det i annen tråd og, men tenker jeg svarer direkte på spørsmålet her og. Skal vi se om jeg finner Club-Siemens sin artikkel om det.

 

Fant dette:

Siemens IC Mobile and Siemens IC Networks are merging and from 1st of October they will be named as Siemens Communications. This will make them the third largest telecommunication supplier in the world, ranked behind Nokia and Cisco. Siemens Communications will be the largest group within Siemens, with 60.000 employees.

Måten jeg tolker det på er at Siemens Mobile er over som offisielt navn, 01.10.2004, men at det fortsatt brukes i enkelte tilfeller for å presisere at det er mobilavdelingen det er snakk om.

 

Må innrømme at jeg ikke har for mye kunnskap om det her, men er ganske sikker på at Siemens Mobile ikke er korrekte uttrykk å bruke når man snakker om kjøp og salg av Siemens mobilavdeling ol.

 

Om Molna oppdager tråden her får vi vel en oppklaring kan jeg tenke meg :)

Lenke til kommentar

Sitat fra artikkelen:

Alle disse modellene er ventet på markedet før juni måned. Vi vil teste disse fortløpende, etterhvert som de kommer på markedet. Vi tar forbehold om at noen modeller kan bli utsatt.

De kommer vel ikke før JUNI? Da ville de jo ha kommet allerede, dvs i mai. :)

Lenke til kommentar

levlex: dere har skrevet feil oppløsning på CX75-kameraet.

Det skal være 1280x1024 (1.31MP) på CX75/M75, IKKE 1280x960 (1.22MP) som på S65.

 

De bildene tatt med prototyper har 1280x960 (mobil.cz osv), men det er fordi S65-kameraet ble brukt. Legger ut mitt eget CX75-preview idag, der dere kan se de første bildene tat tmed det virkelige CX75-kameraet :)

Lenke til kommentar

Men... hvor ble det av N90, skulle ikke den komme i andre kvartal, mao i Juni?

Jeg nevnte i en tråd at den ikke kom i Juni nemlig, og da ble jeg (igjen Arehei) beskyldt for å lyve (hehe-så barnslig...)

så hadde vært "festlig" å fått greie på om jeg "lyver" eller om ikke arehei burde være betydelig mer forsiktig med å slenge rundt utsagn om at andre juger, når han ikke kan bevise det motsatte!!!

Eller om han tar direkte feil...

På forhånd takk for svar.

:realmad:

Lenke til kommentar
Men... hvor ble det av N90, skulle ikke den komme i andre kvartal, mao i Juni?

Jeg nevnte i en tråd at den ikke kom i Juni nemlig, og da ble jeg (igjen Arehei) beskyldt for å lyve (hehe-så barnslig...)

så hadde vært "festlig" å fått greie på om jeg "lyver" eller om ikke arehei burde være betydelig mer forsiktig med å slenge rundt utsagn om at andre juger, når han ikke kan bevise det motsatte!!!

Eller om han tar direkte feil...

På forhånd takk for svar.

:realmad:

I juni kommer den sannsynligvisikke.

 

Ifølge Brightpoint kommer den i Q4, selv om Telefast skryter av å få den inn 26. juni.

 

Er også kommet i listene til Dangaard der nye telefoner pleier å dukke opp ca én måned før de blir sluppet på mrkedet.

 

Dette blir spennende....

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar

Du er en liten solstråle du bmwm3 :)

 

Jeg trodde jeg hadde begrunnet utsagnet mitt i den posten tidligere. Som sagt; Når en produsent som Nokia hevder at en mobil skal komme i andre kvartal, blir det meningsløst å slenge ut en påstand om at den kommer i september uten å begrunne dette på noen særlig måte.

 

Hadde du skrevet "Nokia sier den skal komme i andre kvartal, men -denne kilden- hevder at mobilen har blitt utsatt til september pga. problemer med -ettellerannet-" hadde jeg selvfølgelig ikke beskyldt deg for noe.

 

Det er fullt mulig at N90 ikke kommer i juni. Mye som tyder på det.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...