Gå til innhold

Dyrt uten håndfri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hø? I artikkelen står det "I Norge er i dag boten for å snakke i mobilen uten håndfrisett i bilen 1300 kroner."

 

I listen nederst står det derimot: "Norge: 1000 kroner"

 

Er det jeg som har misforstått noe, eller er det ene beløpet feil?

Lenke til kommentar
Hø? I artikkelen står det "I Norge er i dag boten for å snakke i mobilen uten håndfrisett i bilen 1300 kroner."

 

I listen nederst står det derimot: "Norge: 1000 kroner"

 

Er det jeg som har misforstått noe, eller er det ene beløpet feil?

prisen er 1300 kr , fikk bot for noen uker sidne , hadde vert billiger og kjøpe seg handsfri

Lenke til kommentar
Artig bilde. :!:

 

Spøk til side. Er du fornuftig kjøper du handsfree eller håndfri på godt norsk. Betydlig billigare enn ein bot på 1300,-kr.

 

Tryggare i traffiken og meir praktisk. ;)

billigere ja

praktisk ja

tryggere i trafikken ikke enig i den , ser i forskelden på og prate i hadsfree og prate i telefonen , buker aldrig 2 hender på rattet uansett

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

handsfree er en kjekk sak det, men det vil aldri klare å fjerne den største faren ved mobiltelefon mens man kjører, det å taste inn nummeret.

handsfre eller ei, taste inn nummere må du uansett gjøre for hånd.

jeg anser ikke det som langt farligere å holde telefonen til øret enn å ha en plugg i øret ol,uheldigvis er lovens lange (tildels handikappede) arm uenig med meg der.

 

det hele er rimelig latterlig, man velger å angripe et moderne fenomen mens man lar gamle hindere som er langt farligere stå uberørt.

hva med kaffedrikkeren ? hva skjer hvis han\henne skulle være så uheldig å søle kaffe ? glovarm kaffe på fanget kan nok resultere i en langt farligere situasjon enn en sony ericsson på fanget.

selv det å brenne seg på tunga kan fremtvinge en stygg situasjon.

hva med røykeren, først og fremst svekker det konsentrasjonsevnen, samtidig så kan man jo havne i stygge situasjoner ved at man:

a) får røyk i øynene og det begynner å svi

b) begynner å hoste

c) mister røyken på fanget (igjen skumlere enn å miste en sony ericsson på fanget)

 

hva med rånerne ? personlig så er jeg dønn lei av disse gnomene så kommer i full fart gjennom svingene, halveis plassert i feil kjørebane, og alt man ser av huet er øverste delen av håret eller capsen som skjuler seg i ratthøyde. burde man ikke slå ned på dette også ?

er jo ingen tvil om at kjørestillingen er så langt unna optimal som det går an til å være, er nesten som om de har installert en solseng i bilen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

å miste en sigarett i fanget vil da selvfølgelig føre til ytterligere stress, vil vel helst ikke ha svimerker på klærne evt setene.

Lenke til kommentar
Artig bilde. :!:

 

Spøk til side. Er du fornuftig kjøper du handsfree eller håndfri på godt norsk. Betydlig billigare enn ein bot på 1300,-kr.

 

Tryggare i traffiken og meir praktisk. ;)

billigere ja

praktisk ja

tryggere i trafikken ikke enig i den , ser i forskelden på og prate i hadsfree og prate i telefonen , buker aldrig 2 hender på rattet uansett

Men prater du i handsfree har du den andre hånda ledig i tilfelle det skjer noe uventet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
handsfree er en kjekk sak det, men det vil aldri klare å fjerne den største faren ved mobiltelefon mens man kjører, det å taste inn nummeret.

Sikker på at det er lov da?

slik jeg har forstått det, så presiserer loven at det ikke er lov til å snakke i mobiltelefon uten handsfree mens man kjører bil,for å kunne snakke i telefon så må man samtidig finne frem nummeret manuelt (hvis man ikke foretrekker å bruke stemmeaktivering). uansett så ville en slik lov gjort flertallet av bilister til kriminelle,i de fleste situasjoner vil være umulig for politiet å bevise at man faktisk har tastet inn et nummer mens man kjørte. så ja, jeg er rimelig skråsikker på at det er lov.

Lenke til kommentar
handsfree er en kjekk sak det, men det vil aldri klare å fjerne den største faren ved mobiltelefon mens man kjører, det å taste inn nummeret.

Sikker på at det er lov da?

slik jeg har forstått det, så presiserer loven at det ikke er lov til å snakke i mobiltelefon uten handsfree mens man kjører bil,for å kunne snakke i telefon så må man samtidig finne frem nummeret manuelt (hvis man ikke foretrekker å bruke stemmeaktivering). uansett så ville en slik lov gjort flertallet av bilister til kriminelle,i de fleste situasjoner vil være umulig for politiet å bevise at man faktisk har tastet inn et nummer mens man kjørte. så ja, jeg er rimelig skråsikker på at det er lov.

Noen som vet hva loven heter, så kan vi jo bare sjekke det på lovdata.

 

De færreste er jo klar over at telefonen også må være fastmontert i bilen, mens man prater i handsfree. Man kan altså ikke la den ligge løst i midtkonsollen, selv om den der ikke er til noen sjenanse. Dette kriminaliserer også store deler av folket.

Lenke til kommentar

Store deler av Russland ligger fortsatt i Europa :blush:

 

Jeg får støtte meg til den etter hvert så kjente teorien om at vi alle er mennesker, og at det er lov til å feile, og glemme å tenke når man tenker :p

 

Takk for påpekelsen av den noe graverende feilen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...