Gå til innhold

Ny versjon av The Pirate Bay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da var den tilbake. Med andre ord burde jeg rapportere denne tråden da den reklamerer for en torrentside og dermed bryter med retningslinjene.

 

:roll:

Nyheter er nyheter, enten det er dårlige eller gode....er det noen som føler seg forsmådd er det jo bare å ikke lese de nyhetene de ikke liker. :shrug:

Lenke til kommentar
Da var den tilbake. Med andre ord burde jeg rapportere denne tråden da den reklamerer for en torrentside og dermed bryter med retningslinjene.

 

:roll:

Nyheter er nyheter, enten det er dårlige eller gode....er det noen som føler seg forsmådd er det jo bare å ikke lese de nyhetene de ikke liker. :shrug:

Problemet er at poster som henviser til fildelingsprogrammer eller bittorrentsider blir moderert, mens nyhetsposterne poster nyheter om slike sider...

Lenke til kommentar
Problemet er at poster som henviser til fildelingsprogrammer eller bittorrentsider blir moderert, mens nyhetsposterne poster nyheter om slike sider...

Ja, jeg har lagt merke til endel hysterisk moderering av slike tilfeller når du nevner det. Det er selvsagt uheldig og må i de tilfeller falle på dårlig moderering. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Genialt PR-stunt synes jeg. Veldig fin markedsføring for dem selv.

 

Siden er klart blitt bedre, spesielt søkemotoren er endret til det bedre. Får håpe at den synkende kvaliteten på det som er lagt ut også stiger, men vet ikke hvordan dette skal gjøres.

 

Også spennende å se da den nye antipiratloven slår igjennom i sommer i Sverige.

Lenke til kommentar
Problemet er at poster som henviser til fildelingsprogrammer eller bittorrentsider blir moderert, mens nyhetsposterne poster nyheter om slike sider...

Norsk dobbelmoral.. :thumbup::tease:

 

Blir artig å se om de bare har kopiert Googles konsept, og om det funker like bra..

Skal bli interessant å se hva Google foretar seg, det sensurerte screenien virket temmelig rip-off, men de kan jo si at de er nesten like lovlig som Google.. :!:

 

 

Edit: Artig er et artig ord.

Endret av Jome
Lenke til kommentar

Jeg synes det nye designet ser bra ut. Fint med den søkemuligheten.

 

Ja, det er et lite dillemma eller skal jeg kalle det en hårfin linje mellom hva som er lov å poste i forumet og artikler. Artikkelen omtaler en kjent torrent-side med en god del oppretthavsbeskyttet innhold, men de linker fortsatt ikke siden eller forteller adressen til den. Det er kun navnet på siden som nevnes og ikke adressen. Vel, det er ikke så vanskelig å legge sammen 2+2, men likevel synes jeg det er en fin linje mellom det å linke til siden og det å omtale navnet på den.

Lenke til kommentar

Er vel linker til slike sider som blir moderert.. Er jo ikke ulovlig å prate om piratkopiering eller P2P programmer.

 

Er vel det som regnes som oppfordring eller hjelp til piratkopiering som ikke godtas. Selvom alle vet at P2P klienter brukes hovedsaklig til piratkopiering, så er det jo faktisk mulig å bruke de til lovlig aktivitet..

 

 

Men har for øvrig lagt merke til at flere andre nettsteder linker direkte til den nye TPB sida..

Lenke til kommentar
Ja, det er et lite dillemma eller skal jeg kalle det en hårfin linje mellom hva som er lov å poste i forumet og artikler.

Iogmed at det ikke finnes noen klare spesifikke regler(se regel 8) ang. slike temaer på forumet vil egentlig følgene av det være at det stadig vekk vil finnes en fin blanding av det meste, da hele regelen blir basert på skjønn fra hver enkelt. Dette fører igjen til at noen føler seg urettferdig behandlet fordi akkurat "deres post" ble stengt selv om en annen "offisiell post" inneholdt samme info.

Lenke til kommentar

Forumet er vel engstelig for å bli stemplet som et sted som fremmer piratkopiering, og det er jo forståelig.. Men når det skrives artikler om det så må det jo være lov å diskutere det.. Det er ikke det samme som å spørre: Hvor finner jeg piratkopierte spill? Eller hvordan brenner jeg den piratkopierte musikken min?

 

Men er enig i at ikke alle tråder blir likt behandlet..

Endret av cyberpet
Lenke til kommentar

Den "febrilske" modereringa som blei gjort etter at den aktuelle sida ikkje var tatt likevel, var berre linker som blei tatt. der navnet uten adressehenvisning stod blei det ståande igjen ( om det har blitt tatt berre navnet så var nok det for at det gjekk litt "fort i svingane" når den editeringa blei gjort.

 

Men pr-stuntet som dei tok er vel ein av dei beste markedsføringstriksa noko nettside nokonsinne har gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...