Gå til innhold

Nvidia jobber med SLI 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal hac rossfire men..

Håper det blir bedre

OFFT:Du mener nok Crossfire, og hva har dette med sli2 å gjøre?

 

OT: Ja så lenge varte SLI kortene til Nvidia :p

 

Regner med dette ikke kommer før etter de nye skjermkortene er lansert.

Dette er noe av grunnen til at jeg hovedsaklig spiller på konsoll.. Føler at spillegleden varer lenger på det samme systemet der... Enn på eks. pc.

 

Edit:

Men jeg har likevel planer om å oppgradere systemet til høsten. Enten det er SLI eller Crossfire eller ingen av delene? Kjenner jeg meg selv rett blir det vel sistnevnte. Kjøper et OK skjermkort og ferdig med det...

Endret av alaruz
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor folk klager over SLI2 og at ting går fort. SLI må jo uansett ha to identiske kort, om en genrasjon bruker SLI eller SLI2 er vel irrelevant? Det ville vært meget merklig om det ikke var kompatibbelt med hverandre.

 

Uansett, håper det er noen flere forbedringer enn bare å bruke 2*16 lanes, det har antakeligvis null å si.

 

AtW

Lenke til kommentar
Du vet vel fint lite om crossfire er noe bedre enda...

Oppsett med Crossfire skal visstnok fungere i alle spill i motsetting til SLI som så langt må ha egen konfigureringer for de enkelte spillene. Men dette skal vel uansett ikke bli noen ny nVidia vs ATI tråd.. ;)

 

Jeg syntes det er synd SLI2 kommer så snart. Det legger vel en klar demper på salget av SLI. Jeg gidde i alle fall ikke kjøpte SLI system når nVidia lanserer planer for neste generasjon før nåværende er skikkelig utbredt..

Lenke til kommentar

Eneste problemet jeg ser med dette er at jeg ikke finner noe HW som er en stor flaskehals. At det kommer 2 PCIe x 16 har jeg liten tro på at det vil hjelpe noe særlig. Men det som virkelig hadde vært greit er ikke akkurat ytelses forbedringer men at du kan ha 4 skjermer i sli, eller dual widescreen. Samt at det blir noen ala apple sine core image/ video on board på gkene. Det kan også være slik at SLI 2 støtter 2 kort med dual GPU. Altså totalt 4 GPUer på 2 kort.

 

Vel hva annet er det de kan finne på da?

Lenke til kommentar
Du vet vell fint lite om crossfire er noe bedre enda...

Mer info om Crossfire her, i tilfelle du ikke har lest artikkelen:

http://www.hardware.no/artikkel/16387

 

Sitat fra artikkelen:

CrossFire har en stor fordel sammenlignet med SLI. Teknologien fungerer nemlig automatisk med alle spilltiler på markedet. Til sammenligning krever SLI at man har egne profiler for hvert enkelt spill, som enten må utarbeides av Nvidia eller av brukeren selv.
Lenke til kommentar
Du vet vell fint lite om crossfire er noe bedre enda...

Mer info om Crossfire her, i tilfelle du ikke har lest artikkelen:

http://www.hardware.no/artikkel/16387

 

Sitat fra artikkelen:

CrossFire har en stor fordel sammenlignet med SLI. Teknologien fungerer nemlig automatisk med alle spilltiler på markedet. Til sammenligning krever SLI at man har egne profiler for hvert enkelt spill, som enten må utarbeides av Nvidia eller av brukeren selv.

Må huske på her at all tilgjengelig informasjon om Crossfire kommer fra ATI, og det er ikke sikkert at alt blir som de sier. Ta f.eks. HyperThreading som Intel hypet opp før det kom på markedet, men når det endelig kom, så var det ikke den sinnsykt bra tingen som Intel ville ha det til. Det er bedre å vente og se til Crossfire blir lansert før man begynner å sammenligne det med SLI.

 

Jeg ser for meg SLI 2: 3 stk. skjermkort! :p

Lenke til kommentar
Du vet vel fint lite om crossfire er noe bedre enda...

Oppsett med Crossfire skal visstnok fungere i alle spill i motsetting til SLI som så langt må ha egen konfigureringer for de enkelte spillene.

Mener å huske at Crossfire skulle virke uten at kortene måtte være like eller være koblet sammen på noen som helst måte, nå viser det seg at du må ha kabel imellom kortene, i tillegg til at det ene må være et proprioritært ATI mastercard, som selvfølgelig blir dyrere og _kanskje_ umulig å få tak i det første året, da kun ATI produserer dem.

 

Liker egentlig ikke spekulasjon så veldig mye, da mesteparten er basert på ensidig informasjon. Eneste som er sikkert er at tiden vil vise hva som skjer.

Lenke til kommentar
Håper SLI2 ikke fører til de samme inkompabilitetsproblemene som man kan oppleve med vanlig SLI i diverse spill. På det punktet er vel Crossfire overlegent for tiden?

Nå har vel ikke Crossfire kommet til forbrukeren ennå da.Det er vel da problemene kan komme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...