Gå til innhold

Vifteløs heatpipe-kjøler fra Scythe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det anbefales å bruke en 120mm vifte på de kraftigste prossesorene? Tror ikke akkurat at denne greier å takle en Prescott uten videre nei.

Hvis ikke har man jo fått en brevpresse på 665 gram til 300,- flis :)

Endret av hart
Lenke til kommentar

Hvordan er det å feste en slik stor og tung krabat i et kabinett? Spesielt når det er stående, vil ikke dette lett ta livet av hovedkortet?

 

Jeg har selv en zalman vifte i kobber som veier en del, og de anbefaler å ta den av under transport, men denne er jo tyngre og stikker lengre ut, og er det forsvarli da uten ekstra oppheng?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som lager en slik løsning som får varmen UT av kabinettet? Tenker meg en diger kjøler, f.eks. hele bakveggen i kabinettet og en kraftig heatpipe som tar varmen bort dit.

 

Å ha ting inni kabinettet er omtrent like teit som å sette en vott på kjøleribba.

Lenke til kommentar

Hm, satt akkurat og så etter ny kjøler, fikk ikke på min sp-94 på abit ic7-max3 pga otes'en, så jeg blir nødt til å være forsiktig med hva jeg kjøper denne gang. Tingen er at boxed-kjøleren bråker heavvy, men litt vifter tåler jeg da, og denne så litt vel tung ut...

Lenke til kommentar

cpu er jo en av de tinga som er lettest å få stille kjøling til nå. store vifter kan jo kjøres så stille at man ikke klarer høre de.

 

harddisk derimot, det er en uting som jeg gjerne skulle sett noen klarte å støydempe helt. vibrasjonsdemping hjelper jo men fjerner ikke susinga.

Lenke til kommentar

Hva med den kollosale vekta da, er det en støtte funksjon på den eller? Så det var spurt før, men hadde vært greit å fått ned watten litt i pc'en. Ikke villig til å ofre maskinen som testperson, bedre at kvalifisetre folk, som får betalt, selv om det ryker gjør det.

Lenke til kommentar
HELT enig med phax... Eneste støykilde jeg har i mitt kabinett nå er HDD'er - noe jeg ikke visste før jeg ble kvitt de andre viftene i kabinettet.....

 

Nå kan jeg angre på at jeg kjøpte WD istedenfor Seagate........... =/

har seagate selv (300gb s-ata), og den er jo ikke akkurat lydløs den heller. eneste jeg hører fra maskinen min, selv om den er vibrasjonsdempa.

 

men de sies jo og være blant de stilleste diskene på markedet. har bare hatt seagate de siste åra så kan egentlig ikke uttale meg om andre merker. :)

Lenke til kommentar
Hva med den kollosale vekta da, er det en støtte funksjon på den eller? Så det var spurt før, men hadde vært greit å fått ned watten litt i pc'en. Ikke villig til å ofre maskinen som testperson, bedre at kvalifisetre folk, som får betalt, selv om det ryker gjør det.

Har du v(w)att i pcen? eller mener du effekten?

 

Uansett hva har denne kjøleren med noe av det å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...