Gå til innhold

Opteron-dobbelkjerne denne måneden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt rart at HW.no slår dette stort opp rett etter at de har valgt og fullstendig ignorere det faktum at nettet "flyter over" med dual core Pentium 4 tester. Eller er det bare jeg som ikke har fått øye på den artiklen her på hw.no? Synet ryker jo ofte når man blir eldre :blush:

Lenke til kommentar
Litt rart at HW.no slår dette stort opp rett etter at de har valgt og fullstendig ignorere det faktum at nettet "flyter over" med dual core Pentium 4 tester. Eller er det bare jeg som ikke har fått øye på den artiklen her på hw.no? Synet ryker jo ofte når man blir eldre :blush:

har du noen linker? :)

 

Blir nok en Duall core AMD på meg over sommern da :)

Med mindre Intel kan konkurere på pris, noe jeg tviler sterkt på...

Lenke til kommentar

Det er vel ganske stor forskjell på Dual kjerne Intel og Dual Kjerne Amd hvis jeg ikke har misforstått fullstendig pressemeldingene og testene.

 

Dual Kjerne Intel (pr dags dato) er så og si 2 fysiske cpuer lappet sammen på en kjerne .

Dual Kjerne Amd er designet som en cpu med doble kjerner og burde da yte bedre en overnevnte.

 

Håper jeg ikke driter helt på draget med beskrivelsen over, er i alle fall sånn jeg oppfattet det.

 

Men kan noen tenke seg ytelsen til 8 opteron med doble kjerner? Må jo være astronomisk høy den ved bruk av riktig program :)

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Det er vel ganske stor forskjell på Dual kjerne Intel og Dual Kjerne Amd hvis jeg ikke har misforstått fullstendig pressemeldingene og testene.

 

Dual Kjerne Intel (pr dags dato) er så og si 2 fysiske cpuer lappet sammen på en kjerne .

Dual Kjerne Amd er designet som en cpu med doble kjerner og burde da yte bedre en overnevnte.

 

Håper jeg ikke driter helt på draget med beskrivelsen over, er i alle fall sånn jeg oppfattet det.

 

Men kan noen tenke seg ytelsen til 8 opteron med doble kjerner? Må jo være astronomisk høy den ved bruk av riktig program :)

Akkurat det der har nok ikke så mye å si for ytelsen. Det som er et problem med Intel sine dual core prosessorer er at begge kjernene deler en 200Mhz QDR buss (6.4GB/s), noe som fort kan skape "litt" kø. AMD bruker HT linker og vill ikke merke problemene på samme måte. Selv om det også her fort kan bli trangt om plassen dersom begge kjernene vill ha store mengder data fra minnet.

Lenke til kommentar
Hei :)

Er det noen som vet om dagens HK takler å kjøre dobeltkjerner eller om man må ha nytt HK. Hadde vært litt fett om jeg kunne kjørt 2xdobbelkjerne CPUer på HKet mitt ( https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16830 ) men jeg tviler nå litt på att det går.

mvh

Morten

Det skal visst holde med en BIOS-oppdatering. Hold øye med informasjon fra Iwill om nye BIOS'er

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...