Gå til innhold

Nå kommer Nintendo DS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

YES YES YES!!!

Endelig. En sånn skal jeg ha en gang!

11.mars... Er ikke det samme datoen som togbombene i Madrid? En liten sammenheng? Neida..

 

PSP er en sjoffel motstander, men denne slår alt!

Lenke til kommentar

hehe..

Okey, litt slemt sagt kanskje...

Jeg er en hardbakka Nintendofan og kommer aldri til å kjøpe noe annet.

Misliker sterkt at Playstation hermer.

Nintendo DS blir slått ved sammenlikning av funkjosner og slikt, men gir visst en mye bedre spillopplevesle utifra det jeg har hørt...

Lenke til kommentar
PSP er en sjoffel motstander, men denne slår alt!

Hvordan kan du si det?

Det eneste positive med DS er at den har 2 skjermer....

PSP slår den på alle andre punkter!

Nintendo DS har utrolig mye bedre spill, det teller mye, men selv foretrekker jeg PSP uansett.

Jeg foretrekker Nintendo framfor alt annet pga spillene deres.

Spillene som kun kommer til Nintendo er det beste av det beste innen spillhistorie og Nintendo er gjerne sånn at de lager masse spill om en figur i motsetning til Sony, som kun lager to-tre spill med sine egne figurer. Sikter til Ratchet Clank og de tinga.

Dessuten har jeg aldri hatt sansen for spill som Baldurs Gate.

 

Kvaliteten, lengden og dybden av Nitendoproduserte spill har jeg oppfattet som langt bedre enn andre.

Rare produserte jo i sin tid også spill til Nintendo, som Lyalat wars og Star Fox-spillene. Men det siste star foxspillet hadde en ganske sugen slutt må jeg si.

Mista dessverre sansen for Star Fox etter det.

Lenke til kommentar
PSP er en sjoffel motstander, men denne slår alt!

Hvordan kan du si det?

Det eneste positive med DS er at den har 2 skjermer....

PSP slår den på alle andre punkter!

Nintendo DS har utrolig mye bedre spill, det teller mye, men selv foretrekker jeg PSP uansett.

Jeg foretrekker Nintendo framfor alt annet pga spillene deres.

Spillene som kun kommer til Nintendo er det beste av det beste innen spillhistorie og Nintendo er gjerne sånn at de lager masse spill om en figur i motsetning til Sony, som kun lager to-tre spill med sine egne figurer. Sikter til Ratchet Clank og de tinga.

Dessuten har jeg aldri hatt sansen for spill som Baldurs Gate.

 

Kvaliteten, lengden og dybden av Nitendoproduserte spill har jeg oppfattet som langt bedre enn andre.

Rare produserte jo i sin tid også spill til Nintendo, som Lyalat wars og Star Fox-spillene. Men det siste star foxspillet hadde en ganske sugen slutt må jeg si.

Mista dessverre sansen for Star Fox etter det.

Sådu kommer her og sier at Sony ikke har noen "kvalitets spill"?

Nå syntes jeg du virkelig lar vannet renne over kanten.

Hvis du ikke har fått med deg følgende "cult spill" som er sluppet til Sony's konsoll så er det noe galt med øynene\ørene dine.

Jeg nevner i fleng:

 

-Final Fantasy spillene

-Grand Theft Auto

-Grand Turismo

-Tekken

-Driver

-Resident Evil

-Metal Gear Solid

-Tony Hawk spillene

-Silent Hill

-Soul Reaver

-Devil May Cry

-Ratchet and Clank

-Jak and Daxter

-Spyro the dragon

-MediEvil

-Syphon Filter

 

Jeg vet at flere av disse spillene ikke har sitt opphav på en Playstation konsoll, men det er på Playstation de virkelig har slått igjennom.

Tviler sterkt på at Nintendo har noen fordel ved å være 1-2 mnd tidligere ute med sin nye konsoll. Sony begynner å ta igjen. Selv om DS ligger litt forran. Men tror nok at en del av kundene vil velge begge konsollene, og at det blir en temmelig 50\50 kamp mellom sony og nintendo.

Lenke til kommentar

Nei nei nei nei nei nei nei.

Det jeg sa var at jeg synes at kvaliteten av spillene er bedre på Nintendo enn på Playstation.

Og jeg sa heller ikke at Sony bare lager et spill og driter i oppfølgeren. Je sa bare at de gjør det i mye mindre grad enn Nintendo gjør.

Mange av de klassiske Nintendofigurene har vært med helt siden Nintendos "fødsel". Link, Mario, Donkey Kong, Daisy, Luigi og Toad er figurer som går igjen og igjen i mang et spill.

 

Tror du misforsto meg litt, roy_nor.

Lenke til kommentar
Kommer ikke PSP til å koste noenlunde det samme som DS? Angående spilleopplevelsen, så tror jeg at den blir bedre på PSP.

Mener å ha hørt at DS vil koste ca 1200,- mens PSP vil koste rundt 2000.

Spillopplevelsen kan diskuteres og det er jo det man gjør på et forum?

Jeg mener at spillopplevelser på nintendoproduserte spille er bedre enn på sonyproduserte spill. Og jeg har selv GC, mens alle vennene mine, neste uten unntak, har PS2. Stor forskjell.

 

Den grafiske forskjellen kommer jo PSP til fordel.

 

Her kan man jo velge etter pris og behov.

 

:w00t: GO NINTENDO :w00t:

Lenke til kommentar

Angående spilleopplevelsen så tenkte jeg mer på hvordan det var å spille et spill på de forskjellige maskinene. Selvfølgelig, DS har fordelen med å kunne bruke 2 skjermer, pluss touchscreen, men PSP har en større skjerm og med muligheter for bedre grafikk. Men som sagt, det hjelper ikke med verdens beste grafikk hvis spillet ikke er noe bra, eller hvis det ikke finnes spill som tar i bruk grafikkmulighetene i maskinen.

For min del håper jeg at Final Fantasy blir portet over på PSP. :dribble: Skjer det, så er PSP garantert mitt første valg. Kommer sikkert til å kjøpe DS også.

Designet på de forskjellige konsollene er jo en personlig smaks sak. Jeg synes PSP har det beste designet, men det er heller ikke design som er den viktigste faktoren for meg når det gjelder å kjøpe en konsoll. Kommer sikkert også til å kjøpe DS, ettersom det sikkert kommer noen spill der også som jeg vil spille.

 

Noen som vet hvor lang batteri kapasiteten er på PSP når man bruker den til spilling?

Vet at den er dårligere enn DS. Tror batterikapasiteten varer i 4 timer når man ser på film, og noe lengre når man spiller, hvis jeg husker rett. Skulle gjerne hatt et litt mer nøyaktig tall.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...