Gå til innhold

TEST: Xerox XL775D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Xerox er et velkjent navn for mange. De står blant annet bak kopimaskinen, telefaksen og laserprinteren.

 

Enda viktigere er kanskje at det var Xerox som lagde den første prototypen til Windows og Mac OS:

 

The first graphic interface however was developed by Xerox at Palo Alto Research Center in the 1970's. GUI, developed for more expensive workstations, sported a graphic user environment with icons on the desktop and a pointing device called a mouse. Xerox however did not see the importance of its own creation! Xerox nearly gave the programming code to Apple and thought nothing of Microsoft's interest. Apple started, in 1979, to develop their own graphic user interface. At his time, Microsoft lured Simonyi, one of the chief architects of the GUI, to work for Microsoft. In the years from 1979 - 1984, both Apple and Microsoft raided Xerox, hiring some of the most talented people away from Xerox. These programmers were enticed with higher wages and more relaxed atmospheres. Microsoft, in 1980, paid $100,000 for a Xerox Start computer so that is employees could play with it!
Lenke til kommentar

Såg denne skjermen igår, og må si jeg ble imponert over den. Pen å se på, og bildet var behagelig. Syns faktisk den virket bedre på generell bildekvalitet enn brodern's Eizo L550, men jeg har ikke sammenlignet de opp mot hverandre. Det kan jo ha noe å si at den stod ved siden av en gammel 17" Crt skjerm også :p

 

Uansett vil jeg påstå at den skjermen er et godt kjøp til den prisen. Det finnes mye dårligere greier der ute.

Lenke til kommentar
fredrikrb

 

 

Tusen takk for det:)

Men ingen ting er værre ennå bli gammel :D

 

Ellers så vil jeg si at skjermen er ok for prisen, det eneste jeg ikke var fornøyd med den skjermen, er at den skulle vært mere lyssterk.

Hadde den vært det så hadde den kommet veldig langt i den prisklassen ;)

 

Men som jeg sier er at man kan ikke forlange pose og sekk i den prisklassen heller..... :w00t:

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar
fredrikrb

 

 

Tusen takk for det:)

Men ingen ting er værre ennå bli gammel :D

 

Ellers så vil jeg si at skjermen er ok for prisen, det eneste jeg ikke var fornøyd med den skjermen, er at den skulle vært mere lyssterk.

Hadde den vært det så hadde den kommet veldig langt i den prisklassen ;)

 

Men som jeg sier er at man kan ikke forlange pose og sekk i den prisklassen heller..... :w00t:

Litt mer lys er kanskje å foretrekke i rom med mye naturlig belysning, men jeg tror denne vil være et veldig greit alternativ for mennesker som vil ha en skjerm til regninger og vg.no som ser bra ut.

 

 

Gammel du liksom. :p

 

 

EDIT: jeg synes dette er en av de fineste skjermene jeg har sett. Minner meg litt om B&O TV'er. :)

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
For 500,- mer får du en 1770nx..men nå har jo ikke denne blitt testet ennå..så om det forsvarer prishoppet på 500,- er jo ikke sikkert.

 

Alt i alt virker det som en genial skjerm til budsjettbevisste personer :thumbup:

 

Samtidig som den har et ganske sexy ytre... :yes:

Du må plusse på ca. 250-300kr ekstra, siden 1770NX ikke leveres med DVI kabel, noe XL775D gjør.

 

Kjøpte XL775D til 2595,- + ca 100kr i frakt hos Netshop.no, og må si at jeg er strålende fornøyd, spesielt til den prisen, og at det fulgte med en stilig DVI kabel.

 

Vurderte Nec 1770NX, men pga. at det ikke fulgte med DVI kabel, hadde den blitt 1000kr dyrere inkl. dvi kabel og frakt (3390 + 300kr for 3M DVI + 100kr i frakt roughly = 3800kr).

 

 

EDIT:

 

Til dere andre som har XL775D; Hvilken fargeprofil bruker dere? Og hvilken brightness/contrast, evt. hvilke R/G/B verdier?.

 

Finnes det noe program for og kalibrere LCD skjermer på en enkel måte?

Endret av bidz
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...