Gå til innhold

Kiss DP-558 - DivX compatible DVD player with Ethe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har DP-500 modellen som er nesten lik bare uten HD, og jeg er sånn passe fornøyd med den. Det som irriterer meg er at hvis jeg sitter innenfor 1-2 meter av spilleren så hører jeg en høyfrekvent piping, og ifølge KiSS Support så er dette normalt.

Spoling i DivX filmer tar også grusomt lang tid, og ethernet-funksjonen er ubrukelig spør du meg.

 

EDIT: DP-558 er visst en mye nyere model (helt lik utseendemessig) så det er mulig mye av feilene er blitt justert.

Endret av Thompzen
Lenke til kommentar
Har 2 stk KISS DP-500 selv og er veldig fornøyd jeg. Helt korrekt at det tar tid å spole, men det kan jeg leve meg.

Ethernet-funksjonen er den funksjonen jeg faktisk er mest fornøyd med. For de som sliter med denne har jeg følgende tips: ikke bruk det jalla programmet som følger med spilleren (Kiss PC-link) - gakk heller til [url="http://www.kiss-ezlink.com"]http://www.kiss-ezlink.com[/url] og prøv dette. Det kan ikke bli enklere, og gratisversjonen av programmet fungerer aldeles utmerket, stabilt og greit. Bare å angi mapper på PC - dumpe MP3 og film i mappene, og programmet oppdaterer listene i menyen på TV´n automatisk.

Ellers så er det vel det å si om KISS support at de ikke har fått helt gode tilbakemeldinger på tjenestene de yter. Høyfrekvent piping? Skal det definitivt IKKE være ... hverken fra spiller eller høyttalere. Mine 2 spillere er HELT lydløse, de jeg har anskaffet til venner og familie (4 stk) har også vært helt lydløse. Så har du garanti igjen på spilleren vil jeg anbefale deg å kontakte KISS, få et returnummer - og sende spilleren til dem for undersøkelse og eventuell "helsesjekk". Høres ikke god ut den spilleren.

Kan også være et tips å oppdatere firmware på spilleren ... alt etter hva slags versjon du har inne pr. i dag. Nyere firmware inneholder en del bugfixer ...

Håper software tipset gir deg bedre utnyttelse av Ethernet-funksjonen - det er jo den som gjøre hele spilleren etter min mening. Jeg har mer enn 6000 CD som MP3 på filserveren min - og henimot 700 filmer i DivX og Xvid format ... kunne ALDRI tenkt meg å skyfle dette som plater :p
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Har akkurat fått en DP558 fra databutikken.com (best på pris og levering som lovet :thumbup: ). Fikk den ikke opp i nettverk med PC-Link programmet som fulgte med, men byttet til EzLink som beskrevet i innlegg over og alt gikk som smurt. Takk for tipset! Synes ellers det er litt tullete at du må sette den i standby modus for å kunne ta opp fra TVen. Regner også med de forandrer designet ganske snart, den ser jo ut som en eldgammel VHS.

Lenke til kommentar
Jeg har DP-500 modellen som er nesten lik bare uten HD

Nei DP 500 er langt fra lik DP558.

Det er versjon DP508 som er lik DP500,bare at 508 har harddisk.

Det finnes oppskrifter på nettet for å modifisere DP500 til DP508.

DP558 er mye nyere en disse modellene,Chipen er nyere og tar bla noe som heter Qpel,Wma også hvis jeg ikke tar feil+++

Kjøper du en Kiss spiller så for all del ikke glem å oppdater firmware ellers vil du nesten sitte igjen med bare halvparten av funksjonene.

Kiss tar oppdatering av firmware seriøst selv om det tar sin tid så har de lovet at alle eldre modeller skal fungere optimalt.

Hadde Liteon LVD2001 en gang,de bare bekreftet etter kort til at det ikke kom flere firmware,men den gikk i stykker og jeg fikk en Kiss DP500 i stedet.

Har også hørt om andre produsenter som er dårlig med firmware.

De trenger mange kunder som pusher på en nettside før det skjer noe.

Kiss vet at de har mange fans på Mpeg-playcenter som venter og det tar de alvorlig. :yes:

Lenke til kommentar
Ethernet-funksjonen er den funksjonen jeg faktisk er mest fornøyd med. For de som sliter med denne har jeg følgende tips: ikke bruk det jalla programmet som følger med spilleren (Kiss PC-link) - gakk heller til http://www.kiss-ezlink.com og prøv dette. Det kan ikke bli enklere, og gratisversjonen av programmet fungerer aldeles utmerket, stabilt og greit. Bare å angi mapper på PC - dumpe MP3 og film i mappene, og programmet oppdaterer listene i menyen på TV´n automatisk.

Jeg prøver dette nå, men problemene starter allerede når jeg skal skrive inn IP-adressen til PC'n. Det har seg nemmelig slik at man MÅ skrive 3 sifre i hvert ledd i ip-adressen, så hvis adressen er 192.168.0.1, så fungerer det ikke å skrive inn.

 

EDIT: Der fikk jeg det til, men uten lyd :(

Endret av Thompzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...