Gå til innhold

PolarFLO TT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grei test og nydelig sak ja, som tydeligvis krever litt vann gjennom seg for å yte maks.

Men får ikke tak i det der med en propp og økt vannhastighet? Plugges et av returhullene, så vil vel heller vannmengden / vannhastigheten gjennom blokka gå ned, totalt sett? I alle fall teoretisk.

Må lese litt mer om det der, hos PolarFlo...

Lenke til kommentar
Grei test og nydelig sak ja, som tydeligvis krever litt vann gjennom seg for å yte maks.

Men får ikke tak i det der med en propp og økt vannhastighet? Plugges et av returhullene, så vil vel heller vannmengden / vannhastigheten gjennom blokka gå ned, totalt sett? I alle fall teoretisk.

Må lese litt mer om det der, hos PolarFlo...

Uten å være noe ekspert (eller på noe måte sette mine kunnskaper opp mot "mesterens":D) Vil jeg tippe at de heller mener et såkalt "accelerator nozzle" som dd TDX-blokken benytter seg av. Kan dette stemme?

 

Til testen: Synd blokken ikke ble satt opp mot overnevnte blokk, eller noen i samme "klasse". Ellers skriver dere at dere vil "tippe" få hovedkort vil by på problemer monteringsmessig. Etter å ha lest en del reviews av denne blokken kan jeg iallefall informere om at abit ic7-max3 får problemer pga. sin OTES-kjøling, men dette løses ved å enten fjerne nettopp denne eller slå seg løs med dremelen. Dere skal få skryt for gode, gjennomtenkte testmetoder, noe av det bedre jeg har sett!

 

Vil det komme en test av de andre blokkene i PolarFLO TT serien, helholdsvis chipset- og gpu-blokken?

Lenke til kommentar
Den har en nokså flat profil, noe som er spesielt interessant i systemer med liten plass.

Her tar den liten plass.

 

Størrelsesmessig er blokken i drøyeste laget, men på grunn av utformingen tviler vi sterkt på at den vil komme i konflikt med komponenter på noen hovedkort.

Og her er det motsatt.

 

Er den både stor og liten samtidig, eller betyr det at blokken er lav og bred?

Lenke til kommentar
Vil jeg tippe at de heller mener et såkalt "accelerator nozzle" som dd TDX-blokken benytter seg av. Kan dette stemme?

Det står "utløpshullet" i testen, så da kan det i så fall ikke være en sånn dyse.

 

Men får ikke tak i det der med en propp og økt vannhastighet? Plugges et av returhullene, så vil vel heller vannmengden / vannhastigheten gjennom blokka gå ned, totalt sett? I alle fall teoretisk.

Tja... Vannmengden vil nok gå ned, men hastigheten (på den ene siden) vil vel sikkert øke pga halvering av størrelsen på utløpet? Imidlertid kan man kanskje risikere mindre hastighet på den siden av blokka som er tettet igjen, eller?

Lenke til kommentar
Kjempebra illustrasjoner!

 

Som alle kan se, ble ytelsen DOBBELT så bra når de økte slangediameteren! Bare se på den grafiske fremstillingen!!!

Nå står det jo tall også, og det bør man selvsagt lese. Men jeg er litt enig med deg.

Edit: Det er vel strengt tatt ikke nødvendig med den sarkastiske tonen der, selv om man vil påpeke ting ved artikkelen...

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Problemer med grafer bluescreen?

Om du leser disse litt nøyere, så er de vel ikke så ille som du vil ha det til?

Ser i alle fall ingen grunn til at du skal boble over av sarkasme!

 

Men, det hadde nok vært en ide å lage en dedikert graf med lav kontra høy flow for den ene blokka, da hadde det kanskje blitt litt lettere å lese.

 

Caliber: Det er sikkert ganske mange som er interessert i de sammenligningene du etterlyser, og det kommer nok litt mer kjøtt på beina om slike ting, etterhvert.

Lenke til kommentar
Hvis dere skriver høy pris må dere gjerne ha prisen og..? :p

Ellers fin test!  :thumbup:

nei, det står vel ikke hlet direkte i artikkelen men de står:

Takk til Cool'N Silent som sendte PolarFLO TT til test.

 

og på høyre side blinker det en banner som sier at den koster 495kr på Cool'N Silent :innocent:

Ja, men hvor lenge står den banneren der?

 

Poenget er at når pris tas med i positive/negative punkter, i dette tilfellet under negative med for høy pris, må man vite hva utgangspunktet for den minusen er. Om den koster 500 nå, og man kan sjekke den via prisguiden, så er det ikke sikkert at det er samme pris om to måneder. Hvis den etter to måneder koster 300 kroner, vil testen fortsatt gjenspeile at testeren syntes at 300 er for dyrt for dette produktet.

 

For å kunne sjekke prishistorikken i prisguiden, forutsetter det at produktet er lagt inn i produktguiden.

 

Derfor bør pris nevnes i alle tester, og da aller helst med dato eventuellt en annen tidsreferanse.

Lenke til kommentar
Nå står det jo tall også, og det bør man selvsagt lese. Men jeg er litt enig med deg.

Edit: Det er vel strengt tatt ikke nødvendig med den sarkastiske tonen der, selv om man vil påpeke ting ved artikkelen...

Grafer brukes til grafisk framstilling av målemateriale, slik at det er lettere for folk å se forskjellen på måleresultater. Dette fordi hjernen lettere tolker grafiske størrelser enn bare tall.

 

Hvis du tar et lite søk på hw-forumet, vil du se at jeg (og andre) har kommentert dette en hel rekke ganger før. Men det går bare ikke helt hjem virker det som.

 

De grafene som er brukt i artikkelen er totalt ubrukelige, og viser ikke riktige forhold med tanke på hvor stor forskjellene egentlig er. De er rett og slett feil! Grafer SKAL starte på 0, null. Hvis alle skulle gjort feil og ingen sa ifra, vil vi alle til slutt gjøre de samme dumme feilene.

 

Folk som publiserer artikler som leses av såvidt mange som her på hw-nettverket, bør være litt mer bevisst på hva de legger ut mener jeg.

Endret av bluescreen
Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

Ser det er litt diskutering fram og tilbake angående priser.

 

Vi kan opplyse at EC har testet den dyreste blokken, som er PolarFlo TT Chrome.

Pr. i dag koster den hos oss 695,-

 

Vi har og en rimeligere utgave som heter PolarFlo TT TwoTone.

Prisen på den blokken er til vanlig 595,-, men er på tilbud denne uken til 499,-

 

Da skulle det vel være mer klart hvilke priser det er snakk om nå og for de som leser denne tråden i ettertid :)

 

Med vennlig hilsen

Support @ Coolnsilent.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...