Gå til innhold

ATI lanserer Radeon Xpress 200


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, blir greit dette. Mangler de små tingene som nevnt i artikkelen. 3 skjerm oppsettet var jo artig!

Da får vi se i fremtidige tester om Nforce er best på Geforce skjermkort og om Radeon Xpress er best på Radeon skjermkort.

Xpress:
+ 3 skjermer
+ Intigrert GPU

Nforce:
+NCQ
+Sata2
+Firewall
+SLI

Nforce har jo fått etablert seg litt da. Måtte konkuransen begynne!
Lenke til kommentar

Veit ikkje om eg liker så godt at både nvidia og ati skal drive med hovudkort-produksjon.

Dette kan nemlig medfører litt problem:

 

-Ati skjermkort vil passe best på Ati hovudkort

-Nvidia skjermkort vil passe best på Nvidia hovudkort

 

Dette vil jo skje, med mindre ati eller nvidia klarer å slå den andre parten, ved å lage hovudkort som passe best med ati-kort og nvidia-kort, og dermed gi et tilbud som er like bra uansett kas skjermkort man kjøper.

 

 

Viss det likevel skulle skje som eg antyda ved dei to punkta, vil dette føre til at man vil få et enda meir delt system angåande ytelse. F.eks vil reine nvidia-system få dårlig ytelse i hl2 kontra ati e.l. Sjøl om hovudkortet sannsynligvis ikkje vil utgjere så stor ytelseforskjell som sjølve skjermkortet, kan de vere snakk om et merkbart ytelsetap om man velger kombinasjonen at-nvidia eller omvendt. Og det er som alle skjønner ikkje bra.

Lenke til kommentar

Jeg ser meget positivt på dette etter å ha lest flere tester, og med gode drivere kan dette brikkesettet bli en seriøs konkurrent til NVIDIA nForce4 selv om sistnevnte mangler IGP. Det ser perfekt egnet for SFF, mini-ITX o.l. så jeg håper f.eks. Shuttle kommer til å satse på dette brikkesettet i fremtidige produkter.

Lenke til kommentar
Veit ikkje om eg liker så godt at både nvidia og ati skal drive med hovudkort-produksjon.

Dette kan nemlig medfører litt problem:

 

-Ati skjermkort vil passe best på Ati hovudkort

-Nvidia skjermkort vil passe best på Nvidia hovudkort

 

Dette vil jo skje, med mindre ati eller nvidia klarer å slå den andre parten, ved å lage hovudkort som passe best med ati-kort og nvidia-kort, og dermed gi et tilbud som er like bra uansett kas skjermkort man kjøper.

 

 

Viss det likevel skulle skje som eg antyda ved dei to punkta, vil dette føre til at man vil få et enda meir delt system angåande ytelse. F.eks vil reine nvidia-system få dårlig ytelse i hl2 kontra ati e.l. Sjøl om hovudkortet sannsynligvis ikkje vil utgjere så stor ytelseforskjell som sjølve skjermkortet, kan de vere snakk om et merkbart ytelsetap om man velger kombinasjonen at-nvidia eller omvendt. Og det er som alle skjønner ikkje bra.

Er med på tankene dine. Men vil kommentere at hvis nVidia eller ATI begynner å tukle med hardware'n sin på den måten du beskriver så er det det samme som å skyte seg selv i foten. Jeg tror det ..

 

Fordi det er mange som allerede har skjermkort og mange som liker den ene eller den andre siden best. Slik vil det begrense inntjeningen da ingen vil kjøpe noe som det kommer dårlige rapporter om. Slike steder som Hardware.no og andre rundt i verden vil sette en stopper for noe slikt. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...