Gå til innhold

Leveringsknipe for AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, det er jo bra at så mangen vil ha AMD CPU. Er ikke alle som kan levere CPU'er nok når folk kjøper mye mer enn forventet. I tillegg har jo kanskje emigreringa til 90nm litt å si sikkert.

Kanskje AMD bør ha flere fabrikker? Har ikke Intel 7 mens AMD har 2 eller er dette blitt gamle tall i mitt hode?
Lenke til kommentar
Kanskje AMD bør ha flere fabrikker? Har ikke Intel 7 mens AMD har 2 eller er dette blitt gamle tall i mitt hode?

Dei treng vell ein fabrikk for hver, (hva skal man si) serie, henholdvis A64 og socket A. Dei kan ikke produsere alle produkta på samme for å si det sånn.

 

Det er jo også strengt tatt stor forskjell på produksjons kapasitet og produksjon. Da kapasietet går på hvor mye de faktisk kan produsere, mens produksjonen kan bli forstyrret av mange faktorer, som mangel på "råvarer" feks silisium waffers.

 

Nvidia har sikkert noen waffers som AMD kan kjøpe billlig, og dermed øke produksjonen :tease:

 

Syns faktisk dette høres ut som gode nyheter jeg, det at etterspørselen er så stor at de ikke klarer å produsere nok, kan jo fort føre til at enda flere får øynene opp for amd. :hmm:

 

 

Substeinar: les annonsering angående bastante påstander, av DG.

Slike innlegg lager krig, og er totalt meningsløse.

Lenke til kommentar

Et lite tips til redaksjonen av HW, når dere baserer artikler på andres konklusjoner hadde det vært fint om dere fakta sjekket disse med andre hardware sider på nettet. Dette har vært debatert på andre nettsider for 2 dager siden og konklusjonen ble det stikk motsatte av det DigiTime og dere kom til idag.

 

Jeg har sagt det før og sier det igjen at nyheter serveres best rykkende fersk da det er lettere å bortforklare dumme konklusjoner basert på riktige opplysninger :D

Lenke til kommentar
Kanskje AMD bør ha flere fabrikker? Har ikke Intel 7 mens AMD har 2 eller er dette blitt gamle tall i mitt hode?

Dei treng vell ein fabrikk for hver, (hva skal man si) serie, henholdvis A64 og socket A. Dei kan ikke produsere alle produkta på samme for å si det sånn.

Jeg tror faktisk Intel har ennå flere fabrikker uten at jeg er helt sikker. Av AMD's 2 fabrikker er det kun en som lager CPU'er. Den i "gamle" fabrikken i texas lager kun flashminne, mens den nye i Dresden lager alle CPU'ene.

 

AMD kan fint lage mange forskjellige CPU'er samtidig siden fabrikken består av veldig mange (30+ ?) produksjonslinjer. Alle produksjonslinjene benytter samme støtteapparat rundt, bla. samme wafer-fabrikk som ligger vegg i vegg med resten.

 

Substeinar: Du har mottatt advarsel på grunn av unødvendig provokasjon.

Dere andre: Vennligst ignorer Substeinar's post.

Edit: For ordens skyld: Jeg ville selvfølgelig også gitt advarsel dersom det kom en tilsvarende nedlantende post om andre produsenter.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Vel, det er jo bra at så mangen vil ha AMD CPU. Er ikke alle som kan levere CPU'er nok når folk kjøper mye mer enn forventet. I tillegg har jo kanskje emigreringa til 90nm litt å si sikkert.

 

Kanskje AMD bør ha flere fabrikker? Har ikke Intel 7 mens AMD har 2 eller er dette blitt gamle tall i mitt hode?

AMD bygger en ny fabrikk, Fab 36, i Dresden ... ved siden av den de allerede har (Fab 30). Den blir vel online om et år eller to. Målet var vel at denne fabrikken skulle starte opp med .65 micro'n produksjon, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Vel, det er jo bra at så mangen vil ha AMD CPU. Er ikke alle som kan levere CPU'er nok når folk kjøper mye mer enn forventet. I tillegg har jo kanskje emigreringa til 90nm litt å si sikkert.

 

Kanskje AMD bør ha flere fabrikker? Har ikke Intel 7 mens AMD har 2 eller er dette blitt gamle tall i mitt hode?

AMD bygger en ny fabrikk, Fab 36, i Dresden ... ved siden av den de allerede har (Fab 30). Den blir vel online om et år eller to. Målet var vel at denne fabrikken skulle starte opp med .65 micro'n produksjon, om jeg ikke husker feil.

Helt korrekt, utifra navnet så kommer den online neste år. (1969+36=2005)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...