Gå til innhold

NVIDIA: 27 % raskere med 64 bit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
27% er ganske mye for "bare" å ha gått til 64bit system. Dette må vel være et hint til Intel om at de må få ut fingern...

Jo enig, men bare se at de måtte spesialskrive applikasjonen (demo'en) til 64-bits kode. Så ikke forvent at alle dine gamle 32-bits programmer kommer til å yte like godt selv om du har all nevnte hardware og software som fremgår av artikkelen til Tor Fosheim.

 

:!:

 

Men jeg syntes det var lei lesning at Windows XP i 64-bit er utsatt så lenge. Bare finn artikkelen om saken i noen av de nyeste artikler på http://programmer.no

 

:roll:

Lenke til kommentar

En demonstrering av teknologi som ikke er optimalisert for å kjøre så bra som mulig? neppe....

 

27% syntes jeg hørtes fornuftig ut. Man bruker ganske ofte 64bits presisjon i utregninger og slikt, spesielt i teknisk programvare. Operasjoner på disse tallene vil nå kunne gjøres med ett klokkeslag istedenfor at man må dele opp tallet og bruke mange flere klokkeslag. Det er ikke så mange instruksjoner som går fortere i 64 bit, men til gjengjeld så tjener man så sinnsykt mye på det...

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Ko_deZ sa: "Man bruker ganske ofte 64bits presisjon i utregninger og slikt"

 

hmm.. er rimelig sikker på at de bruker svært lite heltallsoperasjoner på 64 bit store tall... Flyttallsoperasjoner har ihvertfall siden PII generasjonen blitt utført på 80* bit store tall uten ytelsestap...

 

SDram er jo også som kjent på 64 bit, dual channel gjør at det blir 128bit...

 

Det 64bit tilfører er veldig mange flere registre som gjør at man slipper å bruke den "trege" L1 cachen så mye ;) Det er veldig mye hurtigere å jobbe med registre enn L1 cache.

 

* (Husker å ha lest dette for leeenge siden, hukommelsen min kan ta feil)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

rawr...nice økning..skulle ønske MS var raskere tilå kvalitetssjekke...så winXP64 kom litt kjapt!...

 

(men så må jo nForce4 komme da uansett før jeg gidder kjøpe...og DDR2 ram..og...og....og....)

 

pokker....

 

men fin ytelses økning...håper denne gir en indikator for mulige ytelseshopp man kan gjøre i spill ved å kode om til 64bit støtte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...