Gå til innhold

Hver 5. nye PC er en Dell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sier nok om hvor lite peiling folk faktisk har :p

den uttalelsen sier vel mer om hvor lite peiling du har. Min første PC var en Dell og jeg var meget fornøyd med den i 3 år. Jeg syntes de lager konkurranse dyktige pcer til ålreite priser for tiden. Det at det er enkelt å konfigurere sin egen pc gjør vel og Dell til et av de beste valgene når det gjelder kjøp av ferdig PCer.

Lenke til kommentar
Sier nok om hvor lite peiling folk faktisk har :p

Det sier mer om hvor lite folk interesserer seg for å skru sammen sin egen datamaskin når de kan få en ferdig PC til samme prisen. De fleste har null interesse av overklokking, kraftige skjermkort og "kule" kabinetter - de vil ha noe man kan surfe, skrive og spille musikk med. Helst skal det være ganske billig og jo mer vedlikeholdsfritt - jo bedre. Dell er akkurat dette ;)

Lenke til kommentar
Sier nok om hvor lite peiling folk faktisk har :p

Jeg synes jeg ser medarbeidere eller bedriftens IT-avdeling skrur sammen PCene selv. Vel og bra at folk flest har lite peiling på hvordan å sette sammen en PC men du har definitivt lite peiling på hva du kommenterer på her.

 

Min arbeidsplass gikk over til Dell for rundt 2 år siden og har aldri vært mer fornøyd. Dell har virkelig gjort det bra på alle måter og dette er visstnok en gjennomgående oppfatning hos bedriftskunder ifl. IT-avdelingen hos oss.

 

EDIT: for ikke å snakke om privatpersoner som Dollar sier. Har selv en 4 år gammel Dell som min resten av familien bruker til mindre krevende saker. Sviver som en klokke og har aldri vært noe som helst problemer med den.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar
Sier nok om hvor lite peiling folk faktisk har :p

den uttalelsen sier vel mer om hvor lite peiling du har. Min første PC var en Dell og jeg var meget fornøyd med den i 3 år. Jeg syntes de lager konkurranse dyktige pcer til ålreite priser for tiden. Det at det er enkelt å konfigurere sin egen pc gjør vel og Dell til et av de beste valgene når det gjelder kjøp av ferdig PCer.

Dell er jo faktisk muligens noe av det beste (tror jeg) innen komplett pc (altså dersom man ikke skal ha dele-pc). Jeg ble ikke det spor overrasket da jeg så denne artikkelen. Jeg vil tro at de færreste av oss velger å sette sammen PC selv, fordi de føler seg mye tryggere med å kjøpe en komplett pc i en butikk ("tenk om den ikke virker når jeg slår den på, at noen deler ikke passer sammen, og jeg aner jo ikke hvilke deler jeg trenger?"). Skulle jeg kjøpe en PC om en 2-3 års tid uten å sette meg inn i spesifikasjoner (hva som er best på markedet mht. pris/ytelse), ville jeg ha gått for en komplett pc. Og jeg tror jeg ville gått for en Dell. Eller kanskje en fra Komplett e.l. Det som er synd med Dell, er at prisene ser jo ganske rimelige ut, men når jeg går inn og oppgraderer den bittelitt, som f.eks. P4 istedenfor celeron, og et noe kraftigere grafikkort, så kommer prisen fort opp i 3-4000 kr ekstra...

Lenke til kommentar
bedre at de kjøper dell framfor elkøp osv :yes:

Enig, dell er bra for de som bare skal ha en enkel fungerende PC.

 

Men det er likevel noen ting jeg missliker med dell:

* Høy pris i forhold til ytelse man får ved selvbygging og selv-tilpassing.

* At de ikke gir kundene valgfrihet mellom Intel og AMD.

* Ingen muligheter for spesiell hardware (f.eks en SCSI-kontroller ekstra eller TV-kort)

* Ingen muligheter for oppgradering på egenhånd uten å bryte med garantivilkår

* GrunnPC'ene er OK priset, med alt ekstra utstyr koster flesk i forhold til andre plasser.

Lenke til kommentar
bedre at de kjøper dell framfor elkøp osv  :yes:

For all del! Dell er ikke dårlig... Har bare bedre erfaring med selvbygd (og ja! jeg har prøvd begge deler) Ville nok heller gått for targa eller ferdig PC fra f.eks komplett

akkurat det jeg skulle til å si.

 

 

Disse er minst like bra som Dell, men markedsfører seg ikke så godt. Det er nok derfor de taper... også har de nok ikke kapasitet til å bygge for 20% av Befolkningen heller da :thumbup:

Lenke til kommentar

Synes at det er ganske skummelt at det selges så mange dell'R her i landet! ;)

 

Joa.. dell er sikkert greti det.. ETTEr at du har formatert! Kan ikke skjønne at det er mulig å stappe så mye shit inn i pc's som dell faktisk gjør! (software)

 

 

Men etter at man har formatert første gang, og ikke innstalert shiten som følger med, dell er greit! :)

 

(Til dere der ute som er fan av dell, slutt! vet faktisk hva jeg snakker om)

Lenke til kommentar
Jeg vil helst bygge pcen selv. :p  Det  er det kjekkeste jeg vet og så lenge det går ann så vil jeg fortsette med det. :thumbup: .

Problemet her er at du ikke representerer resten av det norske folk ;)

 

Dere som mener at det er skremmende: kan ikke dere utdype hvorfor det er skremmende?

Endret av enden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...