Gå til innhold

Drømmedisk fra Hitachi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare tull at s-ata ikke klarer hastighetene fra den disken,

det er nok andre motiver som ligger bak når dem ikke lager disken med s-ata interface.

 

s-ata interfacet klarer 150BM/s

Disken klarer 134 MB/s

 

Hadde den disken kommet med s-ata interface, hadde Hitachi erobret tronen fra

Western Digital Raptor diskene.

Lenke til kommentar

Jeg ble "litt" forbanna når jeg sa at Hardware.no skrev at den var "for treg" for s-ata.

 

Kanke forestille meg at det er mangelen på båndbredde som er "problemet"

 

Må heller være problemer i forbindelse med RAID opsett som gjør at de går for SCSI ....

 

Samt at S-ata ikke støtter skikkelig multithreading....

 

Samt S-ATA bruker CPU kraft, DET gjør ikke SCSI.

 

Brillebra.

Endret av SantaClaws
Lenke til kommentar
Det er bare tull at s-ata ikke klarer hastighetene fra den disken,

det er nok andre motiver som ligger bak når dem ikke lager disken med s-ata interface.

 

s-ata interfacet klarer 150BM/s

Disken klarer 134 MB/s

 

Hadde den disken kommet med s-ata interface, hadde Hitachi erobret tronen fra

Western Digital Raptor diskene.

De 150MB/s som SATA er spesifisert med er TEORETISKE MAKSIMUM. Ikke hva man i praksis kan få. Samme er det med alle interfacer. Ultra SCSI-320 klarer ikke 320MB/s i praksis...

 

Med 100Mbit nettverk, får man heller aldri 100Mbit effektivt.

 

 

Dessuten; Bedrifter bruker SCSI. SCSI har godt navn på seg til å være driftsikkert. Det er noe som alltid har vært brukt i highend systemer/servere osv. IDE har tradisjonelt vært en sånn hjemme-pc greie... og ikke noe man putter i servere man er avhengige av.

Lenke til kommentar

Tror ikke S-ata hadde blitt for tregt for denne, men det er neppe stort marked for en 300GB 1000RPM S-ATA disk i dag (prisen!). Dessuten ville de delvis ødelegge for SCSI/ fiberchannel løsninger i flere segmenter om den ble lansert på S-ATA. Det er det kun Western Digital som er interessert i, da de ikke oppererer i SCSI markedet. Videre vil det kreve en god del utviklingstimer å "porte" disken over til ATA grensesnitt. mao tap tap situasjon for Hitatchi å lansere denne disken på S-ATA nå!

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
Det finnes vel råere harddisker med tanke på omdreiningshastighet. Mener å ha hørt om 15k RPM.

Joda. SCSI-diskene opererer på 15k, men størrelsen er noe helt annet. Det er det som er så glimrende med denne disken......stor hastighet og meget stor lagringsplass!

 

Hadde passet veldig fint sammen med mine raptorer :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...