Gå til innhold

"Prescott" treffer nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan ikke si jeg er så utrolig imponert, menmen, hvis den kan klokkes til ekstreme høyder så veier det "sikkert" opp for noe.

På sokket 775 aka Sokket T vil den nok kunne klokkes en del, men neppe så mye på dagens 478. Men, hvem vet? Vi har ikke sett CPU-en ennå og Intel har overrasket oss positivt før også.

Lenke til kommentar
Luktet ES lang vei av de testene. Ingen grunn til panikk. ;)

Det lukter at de har testet den med singel DDR333 og ikke dual DDR400. Det har mye å si for P4 NW og trolig like mye for Prescott.

 

ES er nok på dette tidspunktet identiske med den som vil selges om et par uker.

Vel det var akkurat dette sammen med at den kjørte på sT som fikk meg til å annta ES eksemplar. Hvor gammel den er, er vel ikke godt å vite. For alt vi vet er det en av de 10 berømte prescott sT. Kanskje også med slappe cache timings, noe som er typisk for pre-release ES eksemplar.

 

Vel, uansett kult å få sett noen bilder. :yes:

Lenke til kommentar

Oversatt via babelfish:

 

Because ventilator work rotational speed extremely big, moreover or pure copper radiator, therefore CPU although the power is very big, the temperature or controlled below 40. Also may see from the truncation chart, the so-called double core said completely is fabricated.

40 grader hørtes jo ikke så ille ut, med det kan ha noe med at rotational speed extremly big is :)

 

Edit:

Because the motherboard, reveals the card aspect not to be imperfect, the test result has not been able the real reflection to the product actual performance, but hugs is letting Chinese reader be able the global first time to understand LGA 755 Prescott more information, we or have carried on this test. Also may see before from the test project and the test result feedback, motherboard has not come out in A1 the edition i915, we only carry on a more basic test, at the beginning of February time we can continue to follow up A1 the edition i915 motherboard, at the appointed time actuation and the product will achieve the relatively stable degree.
Lenke til kommentar
Luktet ES lang vei av de testene. Ingen grunn til panikk. ;)

Det lukter at de har testet den med singel DDR333 og ikke dual DDR400. Det har mye å si for P4 NW og trolig like mye for Prescott.

 

ES er nok på dette tidspunktet identiske med den som vil selges om et par uker.

Sannsynligvis er det vel snakk om en (relativt) gammel ES og hovedkortet er vel dithen også regner jeg med, da er det jo ikke sikkert at det vil fungere 100% med hverken DDR400 eller Dualchannel.

For å si det sånn så tror jeg nok de har en grunn til å teste med single ddr333.

 

my .02$

Lenke til kommentar
Vel det var akkurat dette sammen med at den kjørte på sT som fikk meg til å annta ES eksemplar. Hvor gammel den er, er vel ikke godt å vite.

Selvsagt er det ES. Det står til og med på CPU-en. Men, på den andre siden sender Intel kun ut ES til testing så det behøver ikke å bety stort.

 

Husker ikke hvordan kodene for P4 var, men er det noen som kan si når CPU-en ble laget ut i fra dette bildet: http://www.pconline.com.cn/pchardware/tpyl...ic/P1050560.jpg ?

Lenke til kommentar
Vel det var akkurat dette sammen med at den kjørte på sT som fikk meg til å annta ES eksemplar. Hvor gammel den er, er vel ikke godt å vite.

Selvsagt er det ES. Det står til og med på CPU-en. Men, på den andre siden sender Intel kun ut ES til testing så det behøver ikke å bety stort.

 

Husker ikke hvordan kodene for P4 var, men er det noen som kan si når CPU-en ble laget ut i fra dette bildet: http://www.pconline.com.cn/pchardware/tpyl...ic/P1050560.jpg ?

Jeg kan ikke disse kodene heller, men det står i alle fall ©'03 på den. Gikk i trykken i fjor altså (bombe :roll: ). Det tar ca 120 dager fra tape out til marked. Ikke at jeg ventet å være så veldig hjelpsom nå. :)

Lenke til kommentar

Ikke noe nytt at nye prosessortyper fra Intel scorer dårligere ved samme hastighet.

P4 scoret langt dårligere på samme hastighet som P3 på mange områder.

De må knipe enkelte steder for å få effektforbruket ned når de øker hastigheten.

Det er en del av prisen for at Intel inntil i det siste har satset ganske ensidig på å selge på klokkefrekvens og ikke ytelse.

Se f.eks på dagens Celeron. Ikke mye ytelse pr MHz der, men PC-produsentene bruker MHzene for å få billigmaskinene til å se bra ut i annonsene.

Lenke til kommentar
Ikke noe nytt at nye prosessortyper fra Intel scorer dårligere ved samme hastighet.

P4 scoret langt dårligere på samme hastighet som P3 på mange områder.

Nytt nei, men foreløpig har det bare skjedd en gang at IPC har gått ned. Nemlig fra P3 til Willamette. Så dette vaset om at Intel bare selger MHz er jeg ikke helt med på. Celeron er forøvrig en annen (sørgelig) historie.

Lenke til kommentar
Ikke noe nytt at nye prosessortyper fra Intel scorer dårligere ved samme hastighet.

P4 scoret langt dårligere på samme hastighet som P3 på mange områder.

De må knipe enkelte steder for å få effektforbruket ned når de øker hastigheten.

Det er en del av prisen for at Intel inntil i det siste har satset ganske ensidig på å selge på klokkefrekvens og ikke ytelse.

Se f.eks på dagens Celeron. Ikke mye ytelse pr MHz der, men PC-produsentene bruker MHzene for å få billigmaskinene til å se bra ut i annonsene.

Enig, for P4/Celeron er det MHz for alle penga liten tvil om det. Intel markedsfører dette kynisk mot entusiaster (les: overklokkere) som er mer opptatt av MHz enn reell ytelse.

 

Men pipa fikk en annen lyd når Intel skulle markedsføre Centrino (Pentium-M) og Itanium2, for da ble liksom ikke MHz så viktig lenger... :p

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...