Gå til innhold

ASUS bekrefter feil på K8V Deluxe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

>>Kondensatorene forsyner de ulike komponentene tilkoplet hovedkortet med strøm

 

:) - her er det virkelig noen som har skjønt det .... :)

 

kondensatorer jevner ut spenningen/demper rippel etter at hovedkortet har switchregulert spenningen ned til RAM /core nivå.

Lenke til kommentar
[quote name='unwill' date='19/01/2004 : 10:52'] Ouch da, har akkurat blitt sendt et Asus K8V Deluxe hovedkort. Vel, hvis alt går galt så får jeg vel et nytt et tenker jeg. Så det er vel ikke SÅ farlig... [/quote]
Vel, har ett på vei. Jeg skal returnere det. Tror jeg satser på ECS hovedkortet som har SIS chipsettet. Men det er lenge til multicom får det på lager :cry:

Kan like godt sende tilbake med en gang istedet for å vente...
Lenke til kommentar

:wallbash:

Monterte mitt K8V Deluxe i går, så dette var jo "glimrende" nyheter på morgenkvisten. Får for guds skyld håpe at dette ikke er et omfattende problem...

 

Er det noen som har bilder av disse kondensatorene i sprukket tilstand? Tok akkurat en titt inni kassa, ser greit ut foreløpig, men...

Lenke til kommentar

ASUS virker å ha tapt seg noe i det siste på HK fronten. Mener å ha lest på The Inq. at ASUS prioriterer andre komponenter enn ATX HK for tiden. I tillegg er det jo bemerkelsesverdig hvor mye feil/problemer en hører om på HK til AMD platformen for tiden... (google is your friend) Er jo mulig at AMD dokumenterer platformene sine for sent/dårlig, men det ville jeg selvsagt aldri skrevet her siden jeg har nok pepper hjemme i kjøkkenskapet mitt. :ermm:

 

Har forøvrig vært borti at kondensatorer "ekspanderer" (gikk til h"#¤%¤ med ett brak var mer beskrivende i mitt tilfelle) på selvbygde strømforsyninger. Er typisk en konsekvens av at en drar for høy strøm gjennom kondensatoren i forhold til spec. (Irms selvsagt, for dere el-pirkere)

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
Er det noen som har bilder av disse kondensatorene i sprukket tilstand? Tok akkurat en titt inni kassa, ser greit ut foreløpig, men...

Det er stemplet inn et kryss i toppen av kondisene. Dette er egentlig en sikkerhetsventil og du vil se at kondisen har revnet nokså kraftig langs dette krysset. Forøvrig vil pc'en neppe starte opp om en av kondisene sprekker og det vil komme en lukt som minner om en blanding av fisk og innsiden av en sykkelslange ut av kabinettet.

Lenke til kommentar

Damn, har også et på vei. Vel, gir det en sjangse. Feilprosenten er sikkert minimal siden de ikke trekker det fra markedet (eller gjør de?). Går det galt er det uansett bare å returnere for erstatning. Om det fungerer som det skal er det i allefall et bra kort.

Det fins endel bugs på dette hovedkortet. Det kan jeg si for sikkert! Har selv dette hovedkortet og har tenkt å bytte det i dag

Kan du si litt mer om hvilke bugs du har erfart/vet om?

 

Edit: Ordren er ikke sendt enda, venter på at de skal få inn mer RAM. Er det anbefalt å slette K8V Deluxe fra ordren? Hadde virklig lyst på dette kortet :(

Endret av kenny
Lenke til kommentar
Jeg hadde sendt det tilbake med en gang hadde jeg sotte med det korte nå.

Den feilen kan vel ødelegge andre kort i pcen å? :roll:

Alt kan skje visst komponenter på hovedkortet blir defekt. Men man er maks uheldig visst noe annet enn hovedkortet blir defekt.

 

Socket 754 baserte hovedkort er også kresent på RAM. Det er grunn nr.2 til at jeg skal bytte ASUS kortet (skal ikke være 100% med Geil minne). Men til nå har jeg bare fått det bekreftet på NForce og Via baserte hovedkort. Noen som vet hvordan minne kompatibliteten er på SIS eller ALi baserte socket 754 kort?

Lenke til kommentar

Når det gjelder RAM så gikk min Corsair-brikke uten problemer. Monteringen gikk også smertefritt og jeg har ikke opplevd noen som helst problemer med dette kortet ennå.

Vi får håpe at kondensator-problemet kun gjelder en liten batch (hadde det vært et stort problem hadde nok Asus trukket kortet fra markedet).

Allikevel, dersom kortet ryker (og samtidig andre komponenter i PCn), er nok Asus 100% erstatningspliktig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...