Gå til innhold

Athlon FX-53 3700+ til neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper Intel får knallhard kamp og vi får lave priser :thumbup:

 

I believe that the future of desktop computing will go with the future of server, which is multi-core processors. There you will have multiple core processors and when you say you have dual processors you really will have two processors and you’ll get much better scalability of performance than Hyper-Threading.

 

Now this being said, you know like any technology we’re looking at it, and it’s not that complex of a technology to implement. If customers, if the marketplace finally endorse that technology over multi-core processors then we’ll deliver what the customer wants us to do. But at this point in time I’m a believer that 64-bit on one side and multi-core CPUs are approachable relevant to the future of our industry more so than Hyper-Threading.

Les mer
Lenke til kommentar
Hjelp

Jeg har hatt full peiling på chipset/fsb/cpu og sokkel siden LX og BX, men nå har det gått i surr... -Kan noen hjelpe meg:

 

Skal det bli både Athlon64 og Athlon FX på 939?

-og når kommer Athlon64 på 939?

-og når koster Athlon64 cpuene 1000kr ($100?)

 

Thanx

Det virker som om socket 939 kommer i andre kvartal 2004 (april?), men ingen ting er sikkert.

Lenke til kommentar
"Athlon FX-53 3700+ til neste år"?

 

jeg forstod det slik at de skulle separere FX serien helt ved å ikke bruke TPI rating på dem!?

TPI-ratingen skal såvidt jeg har forstått liksom bare gjelde for AMD64 desktop-prosessorer, som neste år bare vil være for sokkel 754 og sokkel 939 og ikke sokkel 940 som vil bli forbeholdt Opteron.

 

TPI-ratingen gjenspeiler selvsagt bare 32-bits ytelse, slik at man har et sammenligningsgrunnlag for ytelsen på eksisterende Athlon XP og Athlon 64/FX. Men jeg må si meg enig i at TPI-ratingen kan virke litt merkelig når dette ikke alltid stemmer, slik som for Athlon XP 3000+ vs Athlon 64 3000+ og Athlon XP 3200+ vs Athlon 64 3200+ der Athlon 64 gjennomgående yter vesentlig bedre enn Athlon XP med samme TPI-rating... :dontgetit:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
"Athlon FX-53 3700+ til neste år"?

 

jeg forstod det slik at de skulle separere FX serien helt ved å ikke bruke TPI rating på dem!?

TPI-ratingen skal såvidt jeg har forstått liksom bare gjelde for AMD64 desktop-prosessorer, som neste år bare vil være for sokkel 754 og sokkel 939 og ikke sokkel 940 som vil bli forbeholdt Opteron.

 

TPI-ratingen gjenspeiler selvsagt bare 32-bits ytelse, slik at man har et sammenligningsgrunnlag for ytelsen på eksisterende Athlon XP og Athlon 64/FX. Men jeg må si meg enig i at TPI-ratingen kan virke litt merkelig når dette ikke alltid stemmer, slik som for Athlon XP 3000+ vs Athlon 64 3000+ og Athlon XP 3200+ vs Athlon 64 3200+ der Athlon 64 gjennomgående yter vesentlig bedre enn Athlon XP med samme TPI-rating... :dontgetit:

Hvordan skal man rate en prosessor sammenlignet med intel når Intel har 3 forskjellige prosessorer på F.eks 2.6GHz, og ingen av dem yter likt.

 

Og ved generasjonsbytte eller endringer av en prosessorer, så vil det naturligvis sprike litt med denne TPI ratingen.

Lenke til kommentar
var da grusomme priser i den presentasjonen det var linket til...

og, 800$ for en Athlon XP 3200+? jaja....

Prisene gjelder nok for komplette systemer :)

altså, et komplett system (pc og alt) ligger på ca 2000 $ i USA.

da er det P4 systemer med 1 gig minne og R9800PRO/XT.

og over der igjen ligger jo alienware. de begynner jo på ca 1900 dollar for komplette syster og opp til 3500 dollar :)

 

god jul til alle på forumet forresten :):xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...