Gå til innhold

Disse seriene kan du snart se i HDR på Netflix


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Netflix har alt for dårlig utvalg til å forsvare abonnementskostnaden for UHD. Jeg fikk sett over utvalget på den amerikanske Netflix og fant mange filmer og TV-serier jeg liker å se på. Fram til Netflix Norge får disse så får ikke Netflix noe mer penger fra meg. Vurderer til og med å si opp Netflix på grunn av det dårlige utvalget. Jeg ser veldig lite på Netflix på grunn av det. Netflix sitt originale innhold forsvarer ikke abonnementet alene.

Lenke til kommentar

Fortsatt begrenset til kun dustete TV-apper?

 

AtW

 

Kommer an på hva du sikter til. Får HDR via UHD BD også

 

 

Ellers er det synd at man vel ikke får Amazon sin streaming tjeneste her hjemme. De har allerede nokså mye HDR. (Finner ikke appen på min TV, mens de i England med samme TV har tilgang)

Lenke til kommentar

 

Fortsatt begrenset til kun dustete TV-apper?

 

AtW

Kommer an på hva du sikter til. Får HDR via UHD BD også

 

 

Ellers er det synd at man vel ikke får Amazon sin streaming tjeneste her hjemme. De har allerede nokså mye HDR. (Finner ikke appen på min TV, mens de i England med samme TV har tilgang)

 

 

Sikter til netflix sitt HDR-tilbud.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Fortsatt begrenset til kun dustete TV-apper?

 

AtW

Kommer an på hva du sikter til. Får HDR via UHD BD også

 

 

Ellers er det synd at man vel ikke får Amazon sin streaming tjeneste her hjemme. De har allerede nokså mye HDR. (Finner ikke appen på min TV, mens de i England med samme TV har tilgang)

 

 

Sikter til netflix sitt HDR-tilbud.

 

AtW

HDR er jo så å si helt nytt, noe må jo komme først. Mest sannsynlig så blir alt fremtidig Netflix produsert innhold laget for HDR.

 

Så kommer det an på om vi ønsker kvasi HDR noe slikt det var med etterkonvertering av 3D filmer, noe som kun funket når de la skikkelig med penger i det.

Lenke til kommentar

noen som veit når samsung skal sende ut en oppdatering for sine netflix apper? eller veit om en side hvor jeg kan sjekke det ut selv? har prøvd å googla litt uten hell :(

 

Sjekk support på Samsung.no. Finn din TV og sjekk under nedlastinger. Der vil siste oppdatering ligge, det hender at de kommer der litt før TVen gir beskjed.

 

Ingen av disse selskapene er flinke til å si hva de jobber med, og når oppdateringer kommer. De har nok brent seg nokså ofte på å annonsere noe før de greier å levere.

Lenke til kommentar

Netflix har alt for dårlig utvalg til å forsvare abonnementskostnaden for UHD. Jeg fikk sett over utvalget på den amerikanske Netflix og fant mange filmer og TV-serier jeg liker å se på. Fram til Netflix Norge får disse så får ikke Netflix noe mer penger fra meg. Vurderer til og med å si opp Netflix på grunn av det dårlige utvalget. Jeg ser veldig lite på Netflix på grunn av det. Netflix sitt originale innhold forsvarer ikke abonnementet alene.

 

Er veldig lett å få amerikansk netflix, hvis du er ute etter det. Bare endre DNS-innstillingene på wifien din

Lenke til kommentar

Den såkalte 4K oppløsningen Netflix serverer er uansett elendig. 16 eller 20Mbit? En 50Mbit HD fil er langt bedre enn '4K Netflix'. Skal du få en god 4K må du opp i minimum 120Mbit. - Disse tallene er basert på h264 da.

 

Var det ikke snakk om at Netflix skulle gi mulighet til å laste ned og lagre filmen lokalt? Ikke at det nødvendigvis gir høyere datarate.

 

En venn av meg hadde 4k tv, men ikke 4k Netflix. Jeg viste han hva han skulle se etter for å oppdage svakheter som komprimering gir. Han oppgraderte straks til dyreste abonnement. For så å si et par dager senere: "Du har ødelagt Netflix for meg".

Lenke til kommentar

Den såkalte 4K oppløsningen Netflix serverer er uansett elendig. 16 eller 20Mbit? En 50Mbit HD fil er langt bedre enn '4K Netflix'. Skal du få en god 4K må du opp i minimum 120Mbit. - Disse tallene er basert på h264 da.

 

Nå krever så vidt meg bekjent 4K i fra Netflix h265.

 

Har testet frem og tilbake. Har dessverre ikke hatt noe UHD materiale på både BD, UHD BD og Netflix 4K, men Netflix 4K ligger ikke så langt unna BD kvalitet i 1080p, dog veldig mye dårligere på lyd.

 

Netflix 1080p (Mad Max Fury Road sammenligning) er på par med BD nedskalert til 720p (I Oppo spilleren min), men ett par hakk over DVD (480i, US versjon) oppskalert. BD 1080p knuser den i kvalitet. (Alle kjørt med oppgitt oppløsning inn i Panasonic DX900E som oppskalerer til UHD). UHD BDen uten HDR er ikke så langt unna BD i kvalitet, ville foretrukket BD versjonen på akkurat Mad Max. Men med HDR så er UHD BD uslåelig.

 

Selv om Netflix får UHD og HDR på mye materiale, så ligger de fortsatt veldig langt bak på lydkvalitet DD+ er dessverre ikke i nærheten av ett ekte HD lydspor, og hvertfall ikke ekte Atmos/DTS X lydspor. Jeg har heller ikke verdens beste ører, men forskjellen er enorm. (Voiceover på starten av Mad Max bevitner det)

Lenke til kommentar

Netflix er ihvertfall bedre enn møkkatjenesten Sumo. Dyrt, og håpløst inndelt og kategorisert. Hvorfor er Solsidan splittet i to deler, der noen av sesongene er i en bolk, og resten i den andre? Og hvorfor har de reklame i en streamingtjeneste? Akseptabelt hvis man ser direkte-tv, men serier som har ligget ute i et år eller så har fortsatt reklame...? Neitakk

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen som veit om appen til Samsung JS8005 har blitt oppdatert til å støtte dette systemet?

Samsung har ikke oppdatert Netflix app'n nei. JS8005 har vel uansett ikke HDR støtte 10bits panel ser jeg, så da er det håp

Samsung JS8005 og JS8505 har begge støtte for HDR :) Men nå er ikke akkurat Samsung kjent for å være rask med oppdateringer.. Men er vel Netflix sitt ansvar å pushe en oppdatering til Tizen-appen tenker jeg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...