Gå til innhold

Hello ypper til priskrig i sosiale medier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man er misfornøyd med prisen man betaler for mobilabonnement kan man prøve å ringe operatøren sin og spørre om de kan gi deg et tilbud. Lett hvis du har vært kunde en stund. Har selv hatt Talkmore noen år, og fikk nylig 25% i 6 mnd (totalt 300kr) bare ved å ta en kort telefon til de. Hvis man truer ved å bytte så kanskje du får bedre tilbud, men syns det var ganske greit (for nå).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telenor er verst i sin praksis med de 5-siffrede numrene. Går jo ikke an å ringe de 8-siffrede erstatningsnumrene hos Telenor og andre Telenor-eide mobiloperatører uten å høre en talende melding om at du ikke får lov til å bruke det 8-siffrede innenlands.

 

Montro hvor lenge denne melkingen får lov til å fortsette? Er det i det hele tatt lovlig?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har aldri fungert å ringe å be om bedre pris. De ler!

Derfor bytter jeg alltid til det abonnementet som passer meg best og jeg er ingen lojal kunde. Jeg synes alle burde gjøre dette for å presse prisene nedover.

 

Om ingen byttet abonnement fordi man ikke gidder spare de få kronene oppnår man heller aldri lavere pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg fant ikke priser til spesialnummer, men hvis dere ikke kutter ut overtaksering på 0/8-nummer, kan dere like godt stikke hue i ræva og komme dere vekk.

I Europa har dere opptil tre ganger høyere priser enn OneCall/MyCall/TalkMore og, det er ikke lov å ta oppstartsavgift i henhold til Eurotariffen.

Og når dere tar 25 kroner per megabyte i USA, vurderer jeg å bestille utvidet blodprøve til hele markedsavdelngen.

 

Ta dere sammen, Hello, dette er bare tull.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Hello tilbyr 10mbit/s som er en av de laveste hastighetene på markedet.

 

Du er en av dem som er lurt av "40 mbit!"..du har kanskje 2gb data med onecall eller hvem andre av netcom leverandørene du benytter. Du skulle bare visst hvor lite du både får og trenger, stabil 10 mbit linje med telenor dekning eier alt netcom kan komme med, en webside på mobil tar rundt 500kbyte, det er lastet inn på under et halv sekund med 10 mbit, men mobilen din vil fremdeles bruke rundt 1 sekund på å vise den. Skal du kjøre full pupp med nedlasting med 40mbit vil kvota di på 1gb være brukt opp på ca 60 sekunder..og hvis du er en av dem som fremdeles har noen megabyte igjen på et drit dyrt 1gb abb hver måned så blir du rett og slett lurt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hastighet er ikke viktig på mobil. Jeg har skrudd av 4G for å spare batteriet og det funker helt utmerket og dekker mitt behov. Når det gjelder reise så klarer jeg meg veldig fint og ringer lite, og her i Europa er ikke prisene så ille for den lille ringinga jeg driver med, så dette vektlegges ikke når jeg bytter abonnement. Det er dog absolutt verdt å tenke over om man er mye på farten eller ringer mye spesialnummer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Telenor er verst i sin praksis med de 5-siffrede numrene. Går jo ikke an å ringe de 8-siffrede erstatningsnumrene hos Telenor og andre Telenor-eide mobiloperatører uten å høre en talende melding om at du ikke får lov til å bruke det 8-siffrede innenlands.

 

Montro hvor lenge denne melkingen får lov til å fortsette? Er det i det hele tatt lovlig?

Jeg har tatt det opp med tilsynet, og fikk bare et tullesvar. Det finnes en tråd på det, et annet sted på forumet.
Lenke til kommentar

 

Hello tilbyr 10mbit/s som er en av de laveste hastighetene på markedet.

 

Du er en av dem som er lurt av "40 mbit!"..du har kanskje 2gb data med onecall eller hvem andre av netcom leverandørene du benytter. Du skulle bare visst hvor lite du både får og trenger, stabil 10 mbit linje med telenor dekning eier alt netcom kan komme med, en webside på mobil tar rundt 500kbyte, det er lastet inn på under et halv sekund med 10 mbit, men mobilen din vil fremdeles bruke rundt 1 sekund på å vise den. Skal du kjøre full pupp med nedlasting med 40mbit vil kvota di på 1gb være brukt opp på ca 60 sekunder..og hvis du er en av dem som fremdeles har noen megabyte igjen på et drit dyrt 1gb abb hver måned så blir du rett og slett lurt.

Vet ikke hvordan ditt regnestykke er men 40Mbit * 60 = 300 Mb. ;) Ellers har jo de fleste jobbabonnementer en ganske stor datakvote - jeg bruker ikke mine kvote på 8GB på tross av at Speedtest måler hastigheten min til mer enn 60Mbps.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Jeg byttet like greit til kontantkort, har da full kontroll på alle utgifter. Ringe å sende melding kan jeg jo gjøre med facebook, å wifi har man jo 95% av tiden.

Mye billigere for min del enn å betale 199 kr mnd.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg skal le eller gråte over kvotene til Telenor, og dersom det finnes noen private som velger løsningen herfra er de på grensen til dumme. Min sky og mine kontakter gir ingen mening i at abonnementet skal koste det hvite i øyet. Android, iPhone og Windows brukere har allerede dette og mere til inkludert (skulle behovet øke koster det mye mindre enn tjenestene fra Telenor koster uannsett.)

Så skrytet av voldosm hastighet er bare for å tiltrekke seg forvirrede sjeler som ikke skjønner at KVOTEN er det som er viktig. Hello gjør mye riktig her, og kan forhåpentligvis ta såpass mye kunder at Telia og Telenor må endre kvotene sine kraftig oppover. Fornuftige priser er 199 for 50GB, 299 for 200GB, 399 for 500GB og 499 uten kvote. begrensninger opp mot 5 sifrede nummer er oxo en uting som må vekk, likedan denne latterlige bank id på mobil kostnaden.

Telia og Telenor er vel på det nærmeste kartellvirksomhet, Ice er dessverre alt for små til og få noen innflytelse enda

Selv har jeg en jobbtelefon der bedriften av en eller annen grunn har valgt Telenor, så selv om man er under en statlig avtale (Uninett) er dette et så dyrt og bedritent abonnement at jeg vurderer veldig sterkt å si opp alt for å velge Hello privat i stedet. 10Mbit er fortsatt langt raskere enn Telenor leverer selv midt i Oslo på ADSL, og ville fint holde for godt over 95% av brukermassen hos både Telenor og Telia. For 400,- så får man 20GB kvote, dette er heller ikke for mye, men det er langt bedre på alle måter enn hva Telia/Telenor klarer å samarbeide seg frem til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Tek.no burde føre ein løpande oversikt over kva selskap som går under Telenor og Telia, og konkurransetilsynet burde våkne her.

Er det så vanskelig, da? De som har Telenor-dekning skryter av det på førstesida.

Lenke til kommentar

Hadde likt å sett gjeldende utgifter hos teleoperatøren for SMS, ringeminutter og data. Telco i Australia har sagt det koster dem ca. 0.000664 kr per SMS (båndbredde/server/vedlikehold/strøm/avgifter, alt). Telenor tar 0,69 kr per SMS hos meg, det er en fortjeneste på 100,000%. Er dette noe vi kan akseptere?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...