Gå til innhold

RYKTE: AMD kaster seg inn i det eksterne grafikkmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

HVOR kan jeg kjøpe et eksternt grafikkort I DAG? Jeg har en laptop med AMD prosessor og thunderbolt, og gidder ikke vente på dette neste nye gamle. Jeg har ikke vært i stand til å finne et eksternt grafikkort tidligere så hvor er det? Hjelp...

Lenke til kommentar

Dette er noe jeg virkelig håper blir populært. Det hadde vært en ypperlig løsning for stuegaming for meg. I stedet for en dedikert stuepc med solid grafikk, kunne jeg bruke laptopen som til vanlig ikke er i bruk mens jeg er hjemme uansett, kombinert med et eksternt skjermkort.

Det kunne også støttet lading av laptop gjennom samme kabel som overfører data til grafikkortet, slik at hele prosessen hadde involvert tilkobling av én enkelt kabel. Kanskje kunne grafikkboksen også hatt nettverkskontakt for å sørge for optimal nettverksytelse ved onlinespilling.

 

Vet ikke hvilket grensesnitt AMD ønsker å bruke for en slik løsning, siden de tidligere har uttrykt misnøye overnfor Thunderbolt, men det finnes jo allerede thunderbolt-baserte løsninger for dette i utvalgte laptoper. Blir kanskje litt vanskelig å prøve å presse ut et konkurrerende grensesnitt når Intel allerede er godt i gang med å gjøre TB populært.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Hva med å heller å satse på:

8-03-09firepro.jpg

Bare det er R9 380x mobile?

Det må vel være bedre å oppgradere skjermkort i laptopen og laptopprodusentene blir flinkere til dette?

Problemet med thunderbolt er nok latency da thundebrolt må sende og motta data da må man vel ha ekstern skjerm.

I tillegg er de fleste cpuene i laptop svakere en stasjonær og lite egnet for overklokking.

 

Hadde satt pris på skjermkort støttes på alle laptoper slik man kan kjøpe skjermkort senere og ha intel i starten.

I teorien kan vel slike settes i crossfire\SLI blir mye mindre en stort skjermkort tar av plass.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Problemet med slike løsninger er at de ofte blir nesten like dyre som en liten stasjonær PC, så hvorfor ikke like gjerne da kjøpe en stasjonær pluss en bærbar?

Fordi da får du begge deler i "en enhet"?

 

Og fordelen med det er?

De fleste slike løsninger har krevd ekstern skjerm, og da ender folk opp med nesten et komplett ekstra oppsett. Greit nok om den eksterne løsningen koster lite, men om prisen blir omtrent det samme som en ekstra maskin så høres sistnevnte ut som et bedre kjøp.

Lenke til kommentar

Ekstern skjerm kan være TVen i stua. I så fall kan grafikkboksen bare stå mer eller mindre permanent koblet til TV, og hele greia blir koblet til laptopen med en enkelt kabel når man ønsker å spille. Høres glimrende ut for meg.

 

For min egen del så kan jeg simpelthen bruke et grafikkort jeg tok ut av hovedPCen når jeg oppgraderte den, og det vil fremdeles være 5-10 ganger bedre enn en integrert grafikkløsning på en laptop. Forhåpentligvis vil grafikkboksen være dimensjonert på en slik måte at den vil vare igjennom flere grafikkortoppgraderinger, likens som kabinett (og ofte også hovedkort) er, med mindre man alltid insisterer på å alltid være helt på den såkalte bleeding edge av teknologi.

 

Jeg er usikker på hvor mye maskinvare som kreves i selve grafikkboksen, men når operativsystem og bios/uefi har god støtte for grafikkort koblet til over thunderbird, så burde det vel ikke kreves allverdens av elektroniske kretser i selve grafikkboksen?

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...