Gå til innhold

- Snart kan iPhone få OLED-skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innbrenning var et problem med alle plasmaskjermer før ca 2009 og billige plasmaskjermer etter 2009.

 

OLED har slitt med svekkelse av de blå pikslene, men det er mye mindre nå enn det var for 5 år siden, men det er så vidt jeg vet bare for OLED tv-skjermer, ikke OLED telefon-skjermer. Jeg antar det skyldes ulik størrelse og teknologi på pikslene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Innbrenning var et problem med alle plasmaskjermer før ca 2009 og billige plasmaskjermer etter 2009.

 

OLED har slitt med svekkelse av de blå pikslene, men det er mye mindre nå enn det var for 5 år siden, men det er så vidt jeg vet bare for OLED tv-skjermer, ikke OLED telefon-skjermer. Jeg antar det skyldes ulik størrelse og teknologi på pikslene.

Joda, innbrenning er fortsatt et problem. Men selv har jeg aldri erfart innbrenning på mobiltelefonskjermer i eie, og alle nyere AMOLED-skjermer siden S5 skal angivelig forbedret seg kraftig fra tidligere AMOLED-skjermer. De eneste tilfellene jeg kjenner til fra personlig erfaring er demotelefoner av Galaxy S6 i butikken, som har skjermen på i samme meny dagen lang.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Vet noen om burn in fremdeles er en greie i moderne OLED skjermer?

 

Har en Nexus 6, som har amoled, og etter litt over et halvt år med bruk så jeg har litt burn-in i fra navigasjons symbolene og notifikasjons-baren. Det er ikke et problem til vanlig bruk eller i landskap, men med en grå bakgrunn og full lysstyrke så er det synlig. N6 bruker et ganske utdatert amoled panel så tror ikke det er et problem for nyere paneler,

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...