Gå til innhold

Nå kan du laste ned AMDs ferske Radeon Settings


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg til å se nye benchmarks av R9 Fury X med nye drivere, og hvordan det vil yte ift. GTX 980 Ti. Kan ikke si jeg merka noen positiv forskjell med mitt gamle HD 7970 (aka R9 280X) i f.eks. Fallout 4 – heller litt verre hvis ikke det er noe jeg innbiller meg. :)

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Gleder meg til å se nye benchmarks av R9 Fury X med nye drivere, og hvordan det vil yte ift. GX 980 Ti. Kan ikke si jeg merka noen positiv forskjell med mitt gamle HD 7970 (aka R9 280X) i f.eks. Fallout 4 – heller litt verre hvis ikke det er noe jeg innbiller meg. :)

 

Du bør nesten kjøre en ordentlig innstallering av driveren (fjern den helt 100% og restart og legg inn på nytt) , her merket jeg faktisk en forbedring i samtlige spill som lot seg teste , har ikke F4 , men har sett en forbedring i spill som Thief og Hitman absolution i både min fps , max og avg fps.

 

Skal ikke påberope meg å ha testet så mange , det gikk stort sett i F3 / New Vegas , Hitman Absolution , Thief og Deus Ex.

 

 

EDIT : Hva er årsaken til at journalisten kaller dette for Radeon "SETTINGS" når denne utgaven av driveren heter CRIMSON og settings er kun den delen av driveren der man justerer på innstillingene? 

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

 

 EDIT : Hva er årsaken til at journalisten kaller dette for Radeon "SETTINGS" når denne utgaven av driveren heter CRIMSON og settings er kun den delen av driveren der man justerer på innstillingene? 

Det heter Radeon Settings, dette er "Crimson edition"

 

"Radeon Settings is the new, streamlined user interface, engineered to bring out the best of AMD graphics hardware. User-friendly and feature-rich, Radeon Settings is lightning fast and starts upto 10x times faster1​ than the previous AMD Catalyst™ Control Center. Radeon Settings provides a brand new game manager, improved AMD Overdrive options per game and new video, display and Eyefinity tabs."

Lenke til kommentar

Er folk fortsatt ekstremt pessimistiske og negative til dette? I så fall, hvorfor?

Jeg synes det fortsatt ser utrolig bra ut og langt lettere å bruke. Her har Nvidia noe å gjøre med sitt kontrollsenter.

Har ikke fått prøvd det selv enda, men det bør jeg vel gjøre snart. Var ikke klar over at det allerede var tilgjengelig.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

AMD har også fikset en rekke kjente bugs. De skal ha redusert stuttering i enkelte tilfeller med å lagre shaderen. Latency for input skal også være lavere. FreeSync skal være bedre, med å f.eks duplisere frames hvis fps blir lav, som G-Sync gjør. Du skal og kunne ha 1440p desktop space på en 1080p skjerm. Usikker på hvordan det fungerer, eller om jeg misforsto her.

Lenke til kommentar

Er folk fortsatt ekstremt pessimistiske og negative til dette? I så fall, hvorfor?

 

Jeg avventer i alle fall litt, har ikke fått testet selv enda. På dette tidspunktet er det kun entusiasme å spore, bugmeldingene har ikke boblet til overflaten enda. Er det ikke kommet noe særlig til i kveld, antar jeg at jeg setter av tid til å bytte. Kanskje nye drivere kan hjelpe med display-port handshake-problemet som Dell-skjermen har fått etter jeg oppgraderte til Windows 10.

 

Når noen sier at de mener det kanskje går tregere nå, er det helt som forventet på enhver første massemarked-versjon, like mye som at det er forventet at slikt rettes opp betydelig i første og andre oppdatering. Når andre sier det går raskere, så er det også som forventet. Både fordi AMD har hatt mulighet til å lage bedre løsninger i redesignet, fordi noen vil oppleve forbedringer etter full avinstallasjon/reinstallasjon av drivere, og fordi mange som oppdaterer første dag er fulle av entusiasme og ikke helt er klar for å notere ned minor annoyances enda.

 

Å være avventende skeptisk på kort sikt og optimistisk på litt lengre sikt er dog ikke det samme som å være ekstremt pessimistisk. Ekstrem pessimisme er å tro at nye drivere vil ødelegge skjermkortet, potensielt skjermene og hovedkortet også. Det er en teknisk mulighet for at det kan skje, så dersom du leter etter de ekstreme pessimistene, er det bare å spørre om hvem som tror det vil skje. 

 

 

Edit: "reoinstallasjon" var en av de morsommere typoene mine på en stund. Illustasjon: Reodor installerer.

reodor-530x350.jpg

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

 

 

 EDIT : Hva er årsaken til at journalisten kaller dette for Radeon "SETTINGS" når denne utgaven av driveren heter CRIMSON og settings er kun den delen av driveren der man justerer på innstillingene? 

Det heter Radeon Settings, dette er "Crimson edition"

 

"Radeon Settings is the new, streamlined user interface, engineered to bring out the best of AMD graphics hardware. User-friendly and feature-rich, Radeon Settings is lightning fast and starts upto 10x times faster1​ than the previous AMD Catalyst™ Control Center. Radeon Settings provides a brand new game manager, improved AMD Overdrive options per game and new video, display and Eyefinity tabs."

 

 

Måten det skrives på henger ikke på grep , f.eks : 

Nå kan du laste ned AMD's ferske Radeon settings : Når du kommer til nedlastningssidene så står det soleklart "Crimson Edition"

 

Radeon Software Crimson Edition Graphics Driver Installer for Windows 10 64-Bit

 

Så skriver selv AMD :

Included Highlights: Visit the Features section below to learn more about the following:

​Radeon Settings
New Install UI
Liquid VR
Asynchronous Shaders
Shader Cache
Optimized Flip Queue Size
Freesync™ Enhancements
Custom Resolution Support
Frame Pacing Enhancements
Frame Rate Target Control Enhancements
Updated Video Feature support for 'Carrizo' products
Power Optimization
Directional Scaling
Dynamic Contrast Update
DisplayPort to HDMI 2.0 support

 

 

 

Joda , forfatteren er faktisk inne i Radeon settings og viser oss hvordan det fungerer , problemet er at driverpakken og alt innholdet er en del av det som kalles for "Radeon Software Crimson Edition Graphics Driver Installer for Windows 10 64-Bit" som står pent i overskriften på nedlastningssiden  og som gjerne kan forkortes til Radeon Software Crimson Edition og som markerer på samme måte som i fjor når "Omega" kom store endringer og forbedringer på funksjoner og innholdkombinert med endringer på driverne og ikke minst funksjonalitet til skjermkortene.

 

Dette fører til litt forvirring til eventuelt Norske brukere som går inn på sidene til AMD og leter kun etter AMD settings , de kommer seg trolig fram til den riktige Crimson pakken etter hvert. Per dags dato er ikke dette nevnt en eneste gang i artikkelen at Settings er en del av Software pakken med drivere som heter Crimson Edition på samme måte som fjorårets store endring het Omega.

 

Edit : Nå er ikke dette en kritikk av selve artikkelen som er forsåvidt informativ og grei nok , men at det ikke blir engang nevnt at dette er en del av hele driverpakken med navnet som jeg skrev ovenfor.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Joda , forfatteren er faktisk inne i Radeon settings og viser oss hvordan det fungerer , problemet er at driverpakken og alt innholdet er en del av det som kalles for "Radeon Software Crimson Edition Graphics Driver Installer for Windows 10 64-Bit" som står pent i overskriften på nedlastningssiden  og som gjerne kan forkortes til Radeon Software Crimson Edition og som markerer på samme måte som i fjor når "Omega" kom store endringer og forbedringer på funksjoner og innholdkombinert med endringer på driverne og ikke minst funksjonalitet til skjermkortene.

 

Dette fører til litt forvirring til eventuelt Norske brukere som går inn på sidene til AMD og leter kun etter AMD settings , de kommer seg trolig fram til den riktige Crimson pakken etter hvert. Per dags dato er ikke dette nevnt en eneste gang i artikkelen at Settings er en del av Software pakken med drivere som heter Crimson Edition på samme måte som fjorårets store endring het Omega.

 

Edit : Nå er ikke dette en kritikk av selve artikkelen som er forsåvidt informativ og grei nok , men at det ikke blir engang nevnt at dette er en del av hele driverpakken med navnet som jeg skrev ovenfor.

 

Hmm... syntes AMD gjorde det der litt unødvendig vanskelig mtp. at de har kalt selve programmet i windows for "AMD Settings"...

Men så da er vi enige? Driverpakken heter Crimson, mens GUIet heter AMD/Radeon Settings?

Lenke til kommentar

 

Joda , forfatteren er faktisk inne i Radeon settings og viser oss hvordan det fungerer , problemet er at driverpakken og alt innholdet er en del av det som kalles for "Radeon Software Crimson Edition Graphics Driver Installer for Windows 10 64-Bit" som står pent i overskriften på nedlastningssiden  og som gjerne kan forkortes til Radeon Software Crimson Edition og som markerer på samme måte som i fjor når "Omega" kom store endringer og forbedringer på funksjoner og innholdkombinert med endringer på driverne og ikke minst funksjonalitet til skjermkortene.

 

Dette fører til litt forvirring til eventuelt Norske brukere som går inn på sidene til AMD og leter kun etter AMD settings , de kommer seg trolig fram til den riktige Crimson pakken etter hvert. Per dags dato er ikke dette nevnt en eneste gang i artikkelen at Settings er en del av Software pakken med drivere som heter Crimson Edition på samme måte som fjorårets store endring het Omega.

 

Edit : Nå er ikke dette en kritikk av selve artikkelen som er forsåvidt informativ og grei nok , men at det ikke blir engang nevnt at dette er en del av hele driverpakken med navnet som jeg skrev ovenfor.

 

Hmm... syntes AMD gjorde det der litt unødvendig vanskelig mtp. at de har kalt selve programmet i windows for "AMD Settings"...

Men så da er vi enige? Driverpakken heter Crimson, mens GUIet heter AMD/Radeon Settings?

 

 

Joda, den delen er vi enige med.

Men med tanke på at dette tross alt er en del av en større oppdateringspakke burde man i det minste ha skrevet en eller plass i artikkelen hva den heter.

Småpirk, men viktig i denne saken føler jeg.

 

Edit : Og jepp, der var de på plass! Det som er det flotte med tek sine journalister er at de faktisk leser kommentarene og er villige til å oppdatere artikkelen sin om de er enige med oss , så en klapp på skuldra til Smedsrud!

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

"ttersom nye Radeon Settings er bygget med basis i programmeringsrammeverket Qt og ikke .Net, som tidligere, starter også Radeon Settings opp på under et sekund – selv ved første gangs kjøring."

 

Men lol, det har vel ikke noe med Qt vs .NET å gjøre?

Det har det faktisk. .NET er dårlig egnet til slike formål som dette. AMD har i lang tid vært klar over en rekke problemer, og de har lenge vært klar over at det tar litt tid før programmet starten, men det har ikke kunne gjort så mye med det. Grunnen er at de har kodet det i et språk som er uegnet for formålet. Med Qt så kan de gjøre ting annerledes og på en annen måte enn i .NET, som er langt bedre og mer egnet til formålet.

 

Det er og veldig viktig, siden dette betyr at programmet er bygget opp fra scratch, det er ikke bare et reskin av det samme gamle. Så det blir nok langt lettere for AMD å fikse problemer, og implementere nye ting.

 

@tommyb Forstår godt at du ikke kaster deg over og synes det er fantastisk fra første sekund. Selv om det virker som jeg gjør det, så er jeg i hovedsak veldig glad for at de har gjort noe så stort.  Samtidig har jeg stor tro på at selv om det kan være bugs og lignende i begynnelsen, så vil dette være en utrolig løsning for fremtiden. Mye mer egnet enn nåværende. Det jeg stilte spørsmål med var ikke folk som deg som er litt avventende, og vil ikke bytte før alle eventuelle startproblemer er fikset. Det jeg stilte spørsmål til var den overveldende negativiteten i forrige tråd. Så godt som ingen sa noe som helst positivt om dette. Det var bare klager om hvor mye problemer det kom til å være osv. Og jeg synes AMD også fortjener en del ros, sammen med bekymringen for startproblemer.

Lenke til kommentar

Om det hadde lagd programmet fra scratch i .Net kunne de nok oppnådd akkurat det samme. Jeg har ikke prøvd programvaren selv, men brukergrensesnittet er vel neppe veldig kompleks eller tungt som ikke kan gå lynkjapt uansett teknologi. Det de får fra Qt er vel heller mulighet for gjenbruk av samme UI-kode på flere plattformer?

Lenke til kommentar

 

 

Snipp

 

Snapp

 

 

Joda, den delen er vi enige med.

Men med tanke på at dette tross alt er en del av en større oppdateringspakke burde man i det minste ha skrevet en eller plass i artikkelen hva den heter.

Småpirk, men viktig i denne saken føler jeg.

 

Edit : Og jepp, der var de på plass! Det som er det flotte med tek sine journalister er at de faktisk leser kommentarene og er villige til å oppdatere artikkelen sin om de er enige med oss , så en klapp på skuldra til Smedsrud!

 

 

Alltid. Klapp mottatt :)

Lenke til kommentar

Dette grensesnittet ser alt for mobiltelefonaktig ut. Det er ikke enkelt å få oversikt over mange valgmuligheter i et stort rutenett.

 

"Ettersom nye Radeon Settings er bygget med basis i programmeringsrammeverket Qt og ikke .Net, som tidligere, starter også Radeon Settings opp på under et sekund – selv ved første gangs kjøring."

 

Men lol, det har vel ikke noe med Qt vs .NET å gjøre?

Ytelse og stabilitet til verktøyet vil utvilsomt påvirkes av mindre bloat, men det er nok mer enn dette som har påvirket oppstartstiden.

 

Gjenbruk av samme UI-kode på flere platformer må vel være et mål i seg selv for AMD...

Den mest logiske forklaringen er at AMD planlegger et felles grensesnitt for de ulike plattformene, fremfor ett eget verktøy for hver plattform slik de har i dag. Likevel har de ikke inkludert dette nye verktøyet i "Crimson"-driveren for Linux ennå.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...