Gå til innhold

Oktoberfest 2015 - Rowdy - 50mm STM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilde 1 - 2 Oktober: Motorveibroen i Drammen

 

21272007304_198aac0156_z.jpg

 

5 sek, ISO 800. Croppet mye og endret til 16:9

 

Jeg har drevet veldig lite med landskapsfotografering i mørke, så dette er nyttig erfaring. Slet litt med jpg artifakter i himmelen ved direkte opplasting fra LR til Flickr, så konverterte til jpg først og lastet det opp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Imponerende nattbilde fra Drammen, en by som er mye bedre enn mange tror som bare reiser igjennom (jeg vokste opp der).

Takk, Jorun. Drammen er en flott by å bo i, ja. Selv er jeg innflytter for tolv år siden.

 

Særlig penere enn det der må jeg innrømme at jeg aldri har opplevd Drammen, altså... :)

Takk! Da er litt av målet mitt med bildet oppnådd  :) Skal prøve å få til et bilde av selve byen i mørket senere i festen.

 

Fargene var fine, det har vel kanskje noe med at det er fin og myk oransje mot det blå! Ser bra ut på min lille skjerm :)

Jeg har korrigert litt på hvitbalanse og tint i etterbehandlingen. Gjorde det litt kaldere. Godt å høre du likte det  :)

 

 

Bilde 2 - 3 Oktober: Nordens Toscana (Stange kommune)

 

21928638841_28906358fe_z.jpg

 

1/4000s, f/1,8, ISO 50

Endret av Rowdy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vin får bare være vin altså.. Jeg fikk lyst på en øl jeg når jeg så dette! :)

Ohh, fikk lyst på øl da du skrev det, men kom hjem etter ølsalget  :wee:

 

Nydelig! Usikker på om parentespresiseringen er nødvendig da dette er allmennkunnskap :p

Haha, da er du muligens fra området?

 

Kult bilde av Drammen. Toscana likeså, men hvorfor brukte du f/1.8 og ISO 50 der? :)

Takk! Artig at du spør  :) Jeg valgte 1,8 for å få til en litt dus effekt. Sammenlignet med et tatt ved f/11 på skjermen hjemme, men det ble platt. Jeg synes det blir så kul effekt ved 1,8 på dette objektivet, som jeg vet du også har. ISO 50 fordi kameraet stopper på 1/4000 sekund. Det er visstnok dårligere dynamikk enn ved ISO 100, men akkurat innenfor her.,

 

Bilde 3 - 4 Oktober: Skulkerud - Et sted langt oppi skauen i Drammen. Syklet sju kilometer oppover, så det var godt å komme frem til dette skuet! Tenkte egentlig å legge ut nærbilde av koia, men det er så vakre farger og lys som må vises nå.

 

21939768835_358f8f1368_z.jpg

 

1/200s, ISO 100, F/8

Endret av Rowdy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bilde 1: Meget bra nattbilde av Drammen, med motorveibroen helt riktig plassert.

 

Bilde 2: Jeg dro forbi Løten sent lørdag ettermiddag, og lette febrilsk etter et motiv på jordene rundt der. Men fant ikke det "gullet" du tydeligvis oppdaget. Virkelig flott lys på halmrestene.

 

Bilde3: Tror du valgte rett med å vise omgivelsene. Vi får også en følelse her av at koia ikke er spesielt stor. Ser ut som et flott sted med de majestetiske bjørketrærne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bilde 1- flott nattbilde

Bilde 2 - nydelig fargepalett

Bilde 3 Fint og høstlig

Takk smort1  :)

 

Bilde 1: Meget bra nattbilde av Drammen, med motorveibroen helt riktig plassert.

 

Bilde 2: Jeg dro forbi Løten sent lørdag ettermiddag, og lette febrilsk etter et motiv på jordene rundt der. Men fant ikke det "gullet" du tydeligvis oppdaget. Virkelig flott lys på halmrestene.

 

Bilde3: Tror du valgte rett med å vise omgivelsene. Vi får også en følelse her av at koia ikke er spesielt stor. Ser ut som et flott sted med de majestetiske bjørketrærne.

Takker for fyldig kommentar! Årsaken til at jeg kom over dette stedet i Stange, er at vertinnen hos de vi besøkte skulle vise barndomshjemmet sitt. Jeg lå langflat nedover veien for å få tatt bildet før vi kjørte videre :wee:

 

Bilde 2: deilige farger og stemning. Også er det jo tatt i den fineste delen av landet da, det hjelper ;D . 

 

Bilde 3: lekkert. Minner meg om et gammelt type maleri, bare finere. Får lyst til å gå tur der. 

Takker for kommentar! Hedmarken er unektelig flott, ja. Og det stedet på siste bildet var litt av en opplevelse å dra til.

 

Bra start. Likte den gylne åkeren best. Flott lys og komposisjon.

Takker BjørnÅge!

 

Jeg liker koiebildet godt. Får en ro av å se på det.

Takk  :)

 

Skulkerud - nydelig :)

Takk :)

 

Fantastisk maleriske bilder! - Og bilde 1 var helt magisk.

Takk, Randi  :)

Lenke til kommentar

Da har jeg vært på hytta på Vegglifjell i helgen

 

Bilde 4 - 9 Oktober: Peisen. Et stemningsbilde som hører høsten til. Rundt 1 grad ute og 1 grad inne til å begynne med.

 

21486675733_47a4d3042f_z.jpg

f8, 1/100s, ISO800

 

Bilde 5 - 10 Oktober: Etter regnet.

Vi gikk en tur litt oppover. Utrolig mye rart å ta bilde av, og det ligger nå en drøss med vannpytter og smådammer etter alt regnet. Vanskelig å velge ut ett bilde. Synes dette passet med sort ramme for å avslutte det.

 

22117872771_78413eb304_z.jpg

f/2,2, 1/1250s, ISO100

 

Bilde 6 - 11 Oktober: På tur

 

Vi gikk tur for å ta bilder av bekken. Jeg valgte allikevel ut dette for å variere litt.

 

21919780330_ec2dfe9176_z.jpg

f/1,8, 1/125s, ISO125

Endret av Rowdy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...