Gå til innhold

TEST: Google Nexus Player


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan installere Viaplay på nexus player. Men appen er ikke mulig å bruke på NP. For det første vises alt i portrait mode, og for det andre er det enormt klønete å navigere i menyer med fjernkontrollen. Jeg opplevde store heng og problemer med fjernkontrollen i det jeg prøvde å kjøre Viaplay.

Lenke til kommentar

Den mangler ikke støtte for kabel nettverk, men den mangler port. Kjøpte et adapter på eBay til 20 kr, en uke leveringstid, og plug and play. :) Enig at dette burde vært standard.

Synes også Google skyter seg litt i foten ved å lansere den som en "spillkonsoll" og bare tilby 8GB minne uten utvidelsesmuligheter.

Bruker den som en Chromecast og samtidig Kodi mediasenter, og det fungerer helt strålende. Spotify er også installert (sideloaded) for å kunne bruke Spotify Connect. Jottacloud appen (også sideloaded) fungerer veldig bra med fjernkontrollen, og brukes til å se på bildene mine der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Bruker den som en Chromecast og samtidig Kodi mediasenter, og det fungerer helt strålende. Spotify er også installert (sideloaded) for å kunne bruke Spotify Connect. Jottacloud appen (også sideloaded) fungerer veldig bra med fjernkontrollen, og brukes til å se på bildene mine der.

 

Hvordan funker denne til Kodi egentlig? Jeg er på utkikk etter en billig boks til nettopp Kodi, med erfaring, kunne du har gitt meg input på dette?

  • Hvordan funker menyene, smooth, eller mye lugging (som er tilfelle mange ganger)?
  • Funker fjernkontrollen til NP greitt med Kodi?
  • Funker HW akselerasjon av video?
  • Funker sleep mode, slik at man kan ha Kodi oppe hele tiden, uten å måtte entre Android menyer?
  • Funker "vanlige" formater som mkv/x264?
  • Funker både DTS/DD, evt. bitstreaming over HDMI?
Lenke til kommentar

 

 

Bruker den som en Chromecast og samtidig Kodi mediasenter, og det fungerer helt strålende. Spotify er også installert (sideloaded) for å kunne bruke Spotify Connect. Jottacloud appen (også sideloaded) fungerer veldig bra med fjernkontrollen, og brukes til å se på bildene mine der.

 

Hvordan funker denne til Kodi egentlig? Jeg er på utkikk etter en billig boks til nettopp Kodi, med erfaring, kunne du har gitt meg input på dette?

  • Hvordan funker menyene, smooth, eller mye lugging (som er tilfelle mange ganger)?
  • Funker fjernkontrollen til NP greitt med Kodi?
  • Funker HW akselerasjon av video?
  • Funker sleep mode, slik at man kan ha Kodi oppe hele tiden, uten å måtte entre Android menyer?
  • Funker "vanlige" formater som mkv/x264?
  • Funker både DTS/DD, evt. bitstreaming over HDMI?

Kodi på Raspberry Pi 2 funker strålende ;)

Lenke til kommentar
 
  • Hvordan funker menyene, smooth, eller mye lugging (som er tilfelle mange ganger)?
  • Funker fjernkontrollen til NP greitt med Kodi?
  • Funker HW akselerasjon av video?
  • Funker sleep mode, slik at man kan ha Kodi oppe hele tiden, uten å måtte entre Android menyer?
  • Funker "vanlige" formater som mkv/x264?
  • Funker både DTS/DD, evt. bitstreaming over HDMI?

 

 

Har ikke opplevd noe lugging i menyer. Fjernkontrollen fungerer helt supert. Den mangler meny(context)-knapp, men løste det med å mappe om play/pause til meny når Kodi ikke er i fullscreen (dvs under filmavspilling). Går ut i fra den bruker HW video. 1080p går iallefall glatt. Vet ikke hva du mener med sleep mode, men Kodi er aktivt hele tiden hvis du vil. Kodi får eget ikon i launcher, så man må uansett ikke inn i noe menyer for å starte. Kodi støtter alle vanliger formater såvidt jeg vet. Har ikke støtt på noe den ikke takler.

DTS/DD kan jeg ikke svare på da jeg ikke har surround forsterker.

 

Jeg ville ha en "Kodi-boks" og Chromecast i ett, så for meg er denne helt perfekt. :) Den er vel fortsatt billigst på Google Store med 899 inkl frakt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-qfohT7

Okay, kanskje dette er å gjenopplive en litt vel gammel tråd, men nå har jeg altså testa denne med streaming over nettet fra Kodi, og steike hvor dårlig dette virker!

 

Siden VPN ikke var mulig (!) med denne boksen, så endte jeg opp med å bruke SFTP (Siden SMB og NFS ikke er det tryggeste å dele rett ut på nett antar jeg). Testa først med laptopen min fra remote nettverket hvor jeg hadde koblet inn boksen, og her laster den ned med 5-6MB/s fra samme SFTP kobling, så ingenting i veien med hastigheten ihvertfall. Nexus playeren derimot:

 

- Stopper for å bufre i evigheter ca hvert 10min, selv om filene er små (ca 4GB pr. film).

- Når jeg starter filmene kommer det noe irriterende "Cache full" melding, hva nå enn det betyr.

- Etter en 2-3 avspillinger mister jeg lyden på hele systemet (inklusiv Android OSet i bunn) og må ta strømmen på boksen.

 

..og ingenting av dette er problem på "lokalnett" når trafikken ikke går via internett, bare flyttet nettverk, med samme settings.

 

For en frustrerende møkkaboks. On topic, noen som har opplevd noe lignende og vet hva det går i?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Les om advancedsettings.xml.

<advancedsettings>
<network>
<buffermode>3</buffermode>
<cachemembuffersize>0</cachemembuffersize>
<readbufferfactor>5.0</readbufferfactor>
</network>
</advancedsettings>

Disse parameterne kan gjøre forskjellen med tanke fjernavspilling.

 

Takker, har nå forsøkt både disse settingsa og lekt litt rundt ifølge den offisielle guiden, dessverre til ingen nytte. Ser ut som det egentlige problemet er at den ikke leser data raskt nok, da uansett hva jeg setter inn på "readbufferfactor" går det ikke fortere enn ca 700KB/s, noe som ikke er fort nok for å holde bufferet foran filmen. Kan bare ikke fatte hvorfor.

 

I tillegg så har jeg funnet et par av de videofilene som fikk hele lyden til å tryne på hele Android boksen, uten at jeg har klart å se noen sammenheng med hvorfor akkurat det skulle skje. De samme videofilene fungerer helt knirkefritt på min Kodi Windows boks. Så jeg er ganske langt unna å være fornøyd med NP som en Kodi boks..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hvilken ruter har du og hvordan er avstanden til den?

 

Det er en DIR-615 (Dlink). Avstanden til den er, uten å overdrive, ca 30cm. Jeg kunne mistenkt den, men alle andre dingser funker fint, iPaden gir meg 50Mbit/s mot nettet når jeg måler, som er internett hastigheten min. Når jeg tester SFTP koblingen gjennom filezilla får jeg 5MB/s, så det skulle ikke være noe i veien med andre enden heller.

 

Nå er jeg igang med å roote boksen, for å sideloade inn en OpenVPN klient. Det er ihvertfall planen, så får vi se om det funker da. Men det skulle jo være ganske unødvendig for å få noe så simpelt til å virke..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Ville mye heller gått for en MiniX X8-H PLUS. Fungerer meget bra, og de oppdaterer firmware med jevne mellomrom. Er strålende fornøyd med min. Og jeg har prøvd en del av disse boksene! Alt jeg har "kastet på den" så langt har fungert utmerket. Inkludert XBMC, KODI, Viaplay, TV2 Sumo, HBO, Cmore, og masse annet!

 

7-8 meter til router som står i et annet rom. Null problem med hastighet. Får det samme her som på en PC med kablet nett.

Endret av Just_in_case_666
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...