Gå til innhold

Tredje sesong av The Walking Dead kjem ikkje før neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Høres ut som en tv serie måten folk snakker om det. Det er jo et spill ikke en tv serie o.O Et spill skal ikke være slik at man bare ser scener uten å gjøre noen action...

Lenke til kommentar

Noen liker denne typen spill, andre gjør det ikke, er ikke noe værre enn det, om en ikke kan forstå hva som får folk til å like spillet så prøver en ikke å forstå. Er få spill som rørt meg på samme måten som telltale sine walking dead spill og historien som blir fortalt der, at gameplayet i all hovedsak bare handler om valgenne du tar gjør meg absolutt ingenting. Jeg er og stor fan av andre telltale spill som the wolf among us og game of thrones spillet forde de forteller en sabla god historie som griper meg fra start til slutt. Måten telltale spillene er laget opplever jeg at en innlever seg langt mer inni historien og hva som skjer kontra det å se en film eller en serie. Det er vertfall det jeg ser i disse spillenne :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Høres ut som en tv serie måten folk snakker om det. Det er jo et spill ikke en tv serie o.O Et spill skal ikke være slik at man bare ser scener uten å gjøre noen action...

Hvorfor så firkanta rammer på hva ting skal være? Ja, disse spillene har en klar historie som umuliggjør at en kan løpe rundt og gjøre som en vil, men i motsetning til en tv serie er man involvert uten at en kan føkke opp historien. Og det er en balansegang de har blitt veldig dyktige på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

TWD S1 er ett av de beste spillene jeg har spilt noensinne og jeg er nå 40, så har da spilt en god del spill opp igjennom årene. TWD fra Telltale er ikke noe action spill, det er ikke strategi, det er ikke rollespill etc, de skapte noe "nytt" ved å beholde tegneserie grafikken og basere mer på gode voice-actors og histore/personlighets galleriet! Ikke minst at de valg man gjør påvirker historien, velger man å redde den ene så kan den andre dø og da får man mer tillit til de man redder og vennene, mens de som man ikke valgte å redde sine venner og familie misliker deg merr. Så spillet har konsekvenser underveis. Har ikke fått tid til å sette meg ned med Sesong 2 enda, men det står på agendaen og gleder meg til 3de. 

 

Men jeg forstår at slike spill ikke er for alle, de er ganske spesielle.

Endret av Zimon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...